Home Τεχνολογία - Λογισμικό Εφαρμόστε τις Σωστές Πρακτικές στο Facebook
Εφαρμόστε τις Σωστές πρακτικές στο Facebook

Εφαρμόστε τις Σωστές Πρακτικές στο Facebook

Με χρήστες συνεχώς αυξανόμενους που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, το Facebook αποτελεί για τους σύγχρονους Ιατρούς μια μοναδική ευκαιρία να κάνουν αισθητή τη παρουσία τους και να προσεγγίσουν τους ασθενείς τους.

Πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε καλύτερα;

Τι μπορείτε να κάνετε και τι είναι καλό να αποφύγετε;

Το Facebook είναι το πολυπληθέστερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως με περισσότερους από 1.65 δις χρήστες.

Tο 67% των ενεργών χρηστών του Facebook συμμετέχουν σε αυτό καθημερινά και μοιράζονται ψηφιακό περιεχόμενο με συγγενείς, φίλους και συναδέλφους, παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προϊόντα, brands και επιχειρήσεις.

Επιπλέον, χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερώνονται για την επικαιρότητα, να ζητάνε συμβουλές και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και ο,τιδήποτε άλλο θεωρούν ότι έχει αξία.

Οι σύγχρονοι ιατροί αναρτώντας φωτογραφίες, video και άρθρα μπορούν να προβάλλουν τις γνώσεις τους και τις υπηρεσίες τους και να δημιουργήσουν μια πιο βαθιά σύνδεση με τους ασθενείς και τους συνεργάτες τους.

Κάθε γιατρός έχει την ευκαιρία να αναδείξει το προφίλ του και να γίνει γνωστός σε ένα ευρύ κοινό.

Η καλύτερη και πιο «ακριβή» διαφήμιση, αν λάβει κανείς υπόψη τον χρόνο και τους πόρους που απαιτείται για να δημιουργηθεί, είναι το word of mouth.

Με το Facebook, ο Ιατρός έχει την ευκαιρία «χτίσει τη δική του φήμη» και να αναδείξει την εικόνα του μέσω της αλληλεπίδρασης ─Likes, σχόλια και κοινοποιήσεις στα χρονολόγια των χρηστών.

Οι φίλοι του χρήστη θα ενημερωθούν για το like του φίλου τους στο δικό τους χρονολόγιο, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του Ιατρού και τον βαθμό εμπιστοσύνης στις προτάσεις του.

Η ενεργή παρουσία του Ιατρού στο Facebook δημιουργεί κάποιες ευκαιρίες

• Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του Ιατρού.

Μία δημοσίευση εμφανίζεται χωρίς κόστος σε πλήθος χρηστών που ακολουθούν τη σελίδα του ιατρείου.

• Μέσο αλληλεπίδρασης με τους ασθενείς.

Ο ιατρός ενημερώνει τους ασθενείς και οι ασθενείς αποκτούν ένα ακόμη μέσο επικοινωνίας με τον Ιατρό που εμπιστεύονται.

• Ανάδειξη της επιστημοσύνης.

Με την ανάρτηση συμβουλών, ο Ιατρός μπορεί να αναδείξει την σημαντικότητα των γνώσεων του πάνω στην ειδικότητά του.

• Στοχευμένη δημοσίευση/διαφήμιση.

Το Facebook διαθέτει πληροφορίες για τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών, τα ενδιαφέροντά τους κατά την περιήγηση στο δίκτυο, την εκπαίδευση τους, πού εργάζονται κ.λπ.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, έχει διαμορφώσει μία πλατφόρμα διαφήμισης, παρέχοντας την ευκαιρία στους χρήστες να στοχεύουν τα τμήματα πολιτών που επιθυμούν.

Ενδιαφέροντα Στατιστικά για το Facebook

• Παγκόσμιοι μηνιαίοι χρήστες: 1.65 δις, 15% περισσότεροι από το 2015

• Παγκόσμιοι ημερήσιοι χρήστες 1.09 δις, εκ των οποίων 307.000.000 χρήστες στην Ευρώπη, 16% περισσότεροι από το 2015

• Πέντε (5) νέα προφίλ ανοίγονται κάθε δευτερόλεπτο

• Οι χρήστες «ανεβάζουν» 300 εκατομμύρια φωτογραφίες κάθε ημέρα

• Ο μέσος χρόνος περιήγησης είναι τα 20 λεπτά

• Κάθε λεπτό στο Facebook γίνονται 293.000 δημοσιεύσεις με 136.000 φωτογραφίες

• Οι χρήστες smartphones ελέγχουν το timeline τους 14 φορές την ημέρα

Σύμφωνα με έρευνα, το 62% των marketers αναφέρουν ότι το Facebook είναι σημαντικό για την εταιρεία τους.

Αποτελεσματική Διαχείριση της Σελίδας σας στο Facebook

Αν και το Facebook εξελίσσεται συνεχώς, υπάρχει πλέον μία κρίσιμη μάζα δεδομένων από τη χρήση του, η οποία επιτρέπει να εξαχθούν συμπεράσματα και να προταθούν κάποιες βασικές πρακτικές που σε κάποιο βαθμό εξασφαλίζουν την επιτυχημένη διαχείριση του μέσου.

Τι Να Κάνετε

• Διαχωρίστε την επαγγελματική σελίδα του Ιατρείου από το προσωπικό σας προφίλ

Τo Ιατρείο οφείλει σύμφωνα με τις αρχές χρήσης του Facebook να προβάλλει την παρουσία του στο κοινωνικό δίκτυο από επαγγελματική σελίδα και όχι από προσωπικό προφίλ.

Τα προσωπικά προφίλ χρησιμοποιούνται μόνο από άτομα και όχι από επιχειρήσεις ή ελεύθερους επαγγελματίες.

Προσοχή! Αν χρησιμοποιείτε προφίλ αντί σελίδας, υπάρχει κίνδυνος ανά πάσα στιγμή το Facebook να σας καταργήσει το προφίλ.

• Συμπληρώστε επαρκώς το στοιχεία του Ιατρείου σας

Το Facebook επιτρέπει στις επαγγελματικές σελίδες να έχουν σύντομο ιστορικό, το ωράριο λειτουργίας, τηλέφωνα επικοινωνίας, σύνδεσμο σε ιστοσελίδα, κ.ά., τα οποία και πρέπει να συμπληρώνονται επαρκώς για την πληρέστερη εικόνα του Ιατρείου σας στο δίκτυο.

• Χρησιμοποιήστε αναγνωρίσιμες φωτογραφίες (για το εξώφυλλο και το προφίλ)

Οι εικόνες εξωφύλλου και προφίλ θα πρέπει να είναι αναγνωρίσιμες, ώστε να γίνεται με ευκολότερο τρόπο η «σύνδεση» του φυσικού χώρου με την σελίδα στο Facebook.

Εφαρμόστε τις Σωστές Πρακτικές στο Facebook.

Επιλέξτε προσεκτικά την φωτογραφία προφίλ –μην ξεχνάτε ότι αυτή η φωτογραφία σας χαρακτηρίζει και ότι κάθε δημοσίευση εμφανίζεται στο χρονολόγιο των χρηστών με την φωτογραφία προφίλ και την ονομασία της σελίδας.

Όσο πιο αναγνωρίσιμα είναι, τόσο εντονότερη θα είναι η συσχέτιση με τον φυσικό χώρο.

• Προωθήστε τις επιστημονικές σας γνώσεις και τις συμβουλές σας

Ο χρήστης του Facebook είναι επαρκώς καταρτισμένος τεχνικά, ώστε να μπορεί να αναζητήσει σε διάφορες ιστοσελίδες οποιαδήποτε ειδικότητα ιατρού επιθυμεί. 

Μέσα από την δραστηριότητα του κάθε ιατρού στο διαδίκτυο είναι πιθανό να βγάλει συμπεράσματα σχετικά με την κατάρτιση και την επιστημονική του επάρκεια. 

Μπορείτε λοιπόν να χρησιμοποιήσετε την επαγγελματική σας σελίδα στο facebook για να προβάλλετε θέματα που άπτονται της ειδικότητάς σας, να δώσετε συμβουλές υγείας και να αναδείξετε τις γνώσεις σας.

• Αξιοποιήστε όλα τα στατιστικά για την καλύτερη απόδοση της σελίδας

Το Facebook παρέχει αναλυτικά στατιστικά τόσο για τους φίλους της σελίδας, όσο και για τους χρήστες του γενικά. 

Αναλύοντας τα στατιστικά, ο Ιατρός έχει τη δυνατότητα να στοχεύει αποτελεσματικότερα το κοινό που επιθυμεί με το ανάλογο περιεχόμενο (γεωγραφική περιοχή, ηλικίες κ.λπ)

• Διαφημίστε την σελίδα και τις δημοσιεύσεις σας για να αυξήσετε την απήχηση

Το Facebook γνωρίζει τα δημογραφικά στοιχεία και τα ενδιαφέροντα των χρηστών και προσφέρει τα εργαλεία στόχευσης για τις επαγγελματικές σελίδες. Με αυτό τον τρόπο, ο Ιατρός μπορεί να προβάλλει τις υπηρεσίες του στο κοινό που επιθυμεί.

• Πρωτοτυπήστε – Χρησιμοποιήστε video, εικόνες και γραφήματα 

Είναι τόσο μεγάλος ο όγκος των πληροφοριών και του περιεχομένου, που αν δεν πρωτοτυπήσει κανείς, δύσκολα κεντρίζει το ενδιαφέρον των χρηστών.

• Απαντήστε σύντομα σε όλα τα μηνύματα και σχόλια που δέχεστε στη σελίδα του Ιατρείου σας 

Η επικοινωνία μέσω Facebook είναι μια απασχόληση που χρειάζεται προσοχή. 

Φροντίστε να απαντάτε στις ερωτήσεις και στα σχόλια των επισκεπτών της σελίδας σας σε σύντονο χρονικό διάστημα. 

Φυσικά κανείς δεν περιμένει από έναν Ιατρό να βρίσκεται μονίμως συνδεδεμένος και να απαντάει αμέσως στα σχόλια, αλλά η απουσία επικοινωνίας θα χαρακτηριστεί ως αδιαφορία.

Αφιερώστε λίγα λεπτά κάθε ημέρα για την επικοινωνία της σελίδας σας και θα δείτε ότι με λίγη προσπάθεια θα καταφέρετε να βρείτε τον σωστό ρυθμό.

Τι να ΜΗΝ κάνετε

• Μην δημιουργείτε «θόρυβο» στο κοινό σας

Οι πολλές δημοσιεύσεις δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι το ίδιο ενδιαφέρουσες και θα «κουράσουν» τους φίλους της σελίδας, οι οποίοι τελικά θα πάψουν να την ακολουθούν.

• Μην αναφέρεστε σε πολιτικά και θρησκευτικά θέματα

Να αποφεύγετε τις αναφορές σε θέματα που προκαλούν φανατισμό και αντιπροσωπεύονται από ακραίες θέσεις.

Περιοριστείτε σε ιατρικά θέματα και διάφορα άλλα που αφορούν την καλή υγεία.

• Μην αναδημοσιεύετε περιεχόμενο διαρκώς που δεν είναι πρωτότυπο

Κάνοντας διαρκώς κοινοποιήσεις, δεν πρωτοτυπείτε To Facebook επιθυμεί πρωτότυπο περιεχόμενο, που ευχαριστεί τους χρήστες και ως εκ τούτου οι αναδημοσιεύσεις εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να έχουν μεγάλη απήχηση.

• Μην χρησιμοποιείτε ψεύτικα προφίλ ή αγορασμένα Likes

Το πλήθος των φίλων της σελίδας με «ψεύτικα» Likes θα είναι μεγάλο, αλλά, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν προσφέρει τίποτε απολύτως στη σελίδα σας ούτε στο Ιατρείο σας

• Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις εκφράσεις, τη γραμματική και το συντακτικό

Τα γραπτά μένουν και θα τα δουν χιλιάδες μάτια. Τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη δημιουργούν άσχημη εικόνα και δεν συγχωρούνται από έναν επιστήμονα του κύρους σας.

• Μην αγνοείτε ή σβήνετε τα αρνητικά σχόλια.

Θα πρέπει να απαντάτε σε όλα, χωρίς να αγνοείτε κάποιον χρήστη.

Μόνο να θυμάστε ότι το Facebook είναι δημόσιος χώρος, θα πρέπει να δείχνετε ευγένεια και εγκράτεια.

Βασίλης Παπακώστας, MBA, Γενικός Διευθυντής ITEQ
www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων