Home Επικοινωνία Ασθενή Αντιμετωπίζοντας Διαφορετικά τους Δύσκολους Ασθενείς
Αντιμετωπίζοντας Διαφορετικά τους Δύσκολους Ασθενείς.

Αντιμετωπίζοντας Διαφορετικά τους Δύσκολους Ασθενείς

Πόσες φορές έχετε νιώσει αγανάκτηση, αλλά και θυμό, βλέποντας έναν ασθενή ο οποίος είναι δύσκολος, αντιδραστικός και δεν συμμορφώνεται με τη θεραπεία;

Το πρόβλημα αυτό, φαίνεται να εξαπλώνεται όλο και πιο πολύ, απασχολώντας τους περισσότερους επαγγελματίες υγείας, σήμερα.

Πολλές φορές, οι ασθενείς διακατέχονται από θυμό, είναι αντιδραστικοί και δεν συμμορφώνονται με τις υποδείξεις του γιατρού τους, ακόμη και αν γνωρίζουν πως αυτές είναι προς όφελος τους.

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, είναι η αγανάκτηση του γιατρού, ο οποίος φτάνει στο σημείο να σκεφτεί:

«Δεν μπορώ να κάνω τίποτα πια για να βοηθήσω αυτό το άτομο!», με την απογοήτευσή του πλέον, να είναι φανερή.

Όταν η εξάντληση οδηγεί στην αντίδραση

Φτάνοντας στα όρια της εξάντλησης, πολλές φορές ίσως και να αναλογιστείτε πως το επάγγελμα αυτό σας κούρασε!

Αυτό που πρέπει να κάνετε ωστόσο, είναι να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεστε και αντιμετωπίζετε τους δύσκολους ασθενείς.

Ένας στόχος μάλλον δύσκολος, όχι όμως ανέφικτος!

Είναι γεγονός πως η εξάντληση και η απογοήτευση έπειτα από μία αρνητική και αντιδραστική συμπεριφορά, οδηγεί και εσάς στο να υιοθετείτε μια πολύ αρνητική στάση, αποφεύγοντας τους ασθενείς αυτούς.

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε την κατάσταση αυτή; Αρχικά, πάρτε μία βαθιά ανάσα και σκεφτείτε: Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τον ασθενή στο να συμπεριφέρεται έτσι;

Μπαίνοντας στη λογική αναζήτησης της αιτίας, θα νιώσετε ήδη πιο ήρεμοι, συνειδητοποιώντας παράλληλα πως δεν ευθύνεστε εσείς.

Ο «δύσκολος» ασθενής

Ως «δύσκολο», θα χαρακτηρίζαμε έναν ασθενή ο οποίος δεν ενεργεί με τον τρόπο που περιμένετε ή δεν συμμορφώνεται με τη θεραπεία.

Μόλις παρατηρήσετε ένα άτομο το οποίο είναι δύσκολο, δεδομένης της έννοιας της προκατάληψης επιβεβαίωσης, θα αναζητήσετε φυσικά (και θα βρείτε) στοιχεία που να στηρίξουν αυτή την πεποίθηση.

Φυσικά, η εύκολη λύση είναι η αποφυγή ενός τέτοιου ασθενή, ο οποίος μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα και νεύρα στην καθημερινή πρακτική σας.

Περνώντας αυτό το στάδιο ωστόσο, στη συνέχεια θα πρέπει να στεφτείτε διαφορετικά.

Οι ασθενείς σας, είναι φυσικό να νιώθουν φόβο αντιμετωπίζοντας ένα πρόβλημα υγείας, ειδικά όταν αυτό επιφέρει συνέπειες στην καθημερινότητά τους.

Με τη σειρά τους και οι φοιτητές ιατρικής, οι οποίοι αν και δεν έρχονται ακόμη σε άμεση επαφή με τους ασθενείς, θα πρέπει να κατανοήσουν το πρόβλημα της αντιδραστικής συμπεριφοράς, ως ένα ζήτημα της καθημερινής πρακτικής.

Οπλισμένοι με επίγνωση και κατανόηση λοιπόν, θα μάθετε περισσότερα για το τι να περιμένετε.

Σκεφτείτε λογικά, προετοιμαστείτε καλύτερα και ενεργήστε ήρεμα και με αυτοπεποίθηση, απέναντι σ έναν δύσκολο ασθενή.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Έχοντας πάντα ψυχραιμία, μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις στον ασθενή σας κατά τη διάρκεια της προκλητικής του συμπεριφοράς.

Αναλογιστείτε τι είναι αυτό που φταίει για την αντιδραστική του συμπεριφορά;

Είχε και άλλα προβλήματα υγείας στο παρελθόν; Θα μπορούσε κάποιο από τα στοιχεία της συμπεριφοράς του αυτής, να αποτελεί σύμπτωμα της ασθένειάς του;

Έχοντας τη λογική αυτή θα μπορέσετε να κατανοήσετε καλύτερα κάποιες αντιδραστικές και ενδεχομένως παράλογες συμπεριφορές.

Υπάρχει κάποιος άλλος, εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του προβλήματος εκτός από τους προφανείς; Μπορείτε να επιτύχετε ένα επίπεδο συνεργασίας, το οποίο θα ικανοποιεί τόσο τον ασθενή όσο και εσάς;

Έχοντας καλή πρόθεση αλλά και όντας προετοιμασμένοι, είναι σίγουρο πως θα μπορέσετε να διαχειριστείτε την κατάσταση αυτή, πολύ καλύτερα.

Οι αισιόδοξες σκέψεις θα σας οδηγήσουν και σε πιο θετικά συναισθήματα, αποτελεσματικές ενέργειες άρα και βελτιωμένα αποτελέσματα.

Επιπλέον, θα αισθανθείτε καλύτερα και ως επαγγελματίας υγείας, ενεργώντας με περισσότερη κατανόηση, καλοσύνη και ενσυναίσθηση.

Σε αντίθεση των δυσκολιών που αντιμετωπίζετε καθημερινά, με λίγη προετοιμασία και κατανόηση, θα διαπιστώσετε πως στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν δύσκολοι ασθενείς…

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων