Home Επικοινωνία Ασθενή Κτίστε Εμπιστοσύνη και Θεραπευτικές Σχέσεις με τους Ασθενείς σας
Είναι γνωστό μέχρι σήμερα ότι η συμπεριφορά ενός ιατρού επηρεάζει την κλινική ανταπόκριση των ασθενών σε οποιαδήποτε συνιστώμενη θεραπεία.

Κτίστε Εμπιστοσύνη και Θεραπευτικές Σχέσεις με τους Ασθενείς σας

Είναι γνωστό μέχρι σήμερα ότι η συμπεριφορά ενός ιατρού επηρεάζει την κλινική ανταπόκριση των ασθενών σε οποιαδήποτε συνιστώμενη θεραπεία.

Γνωρίζουμε επίσης ότι ακόμη και όταν δεν έχει συνταγογραφηθεί τίποτα, η προσεκτική ακρόαση, εξέταση και διαβεβαίωση του ιατρού σχετικά με την κανονικότητα των κοινών συμπτωμάτων και εμπειριών, μπορεί να μειώσει τα βάσανα των ασθενών υπό την ευρύτερη έννοια της λέξης.

Αυτό ήταν το βούτυρο στο ψωμί των ψυχολόγων εδώ και χρόνια.

Οι άνθρωποι θα παρακολουθήσουν πιστά και θα πληρώσουν για εβδομάδες, μήνες ή ακόμη και χρόνια επισκέψεις θεραπείας, μόνο για να έχουν έναν προσεκτικό και ενεργό ακροατή και να αισθάνονται ότι έχουν έναν σύμμαχο.

Έχουμε επίσης δεδομένα που δείχνουν ότι η τήρηση των σχεδίων θεραπείας εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο οι ασθενείς αισθάνονται τον γιατρό τους.

Ένα πρόβλημα που επιλύθηκε μπορεί να οικοδομήσει έναν σύμμαχο για τη ζωή.

Η πρωτοβάθμια περίθαλψη είναι μια ιατρική πρακτική που βασίζεται στις σχέσεις.

Αλλά συχνά αυτό το βασικό γεγονός παραβλέπεται ή απορρίπτεται.

Είτε προσπαθείτε να αλλάξετε τον τρόπο ζωής του ασθενή, να δώσετε ακριβά και καινοτόμα φάρμακα σύμφωνα με επίπονα χρονοδιαγράμματα ή ακόμα και απλά να εμπιστευτείτε και να αποδεχθείτε τη διάγνωσή σας, πρέπει να «κερδίσετε» το δικαίωμα να κάνετε αυτά τα πράγματα.

Όταν κάποιος ψάχνει για πρωτοβάθμια περίθαλψη, οι άνθρωποι εξακολουθούν να ρωτούν «ποιος είναι καλός γιατρός».

Πώς, ως κλινικός ιατρός στη σημερινή ανήσυχη και μεταβαλλόμενη κοινωνία, κερδίζετε εμπιστοσύνη και αναπτύσσετε θεραπευτικές σχέσεις σε μια σύντομη επίσκεψη;

Αλλά και πώς θα συνεχίζετε και θα καλλιεργήστε μια θεραπευτική σχέση με τον ασθενή σας με την πάροδο του χρόνου;

Προετοιμαστείτε για την έναρξη αυτής της συνάντησης στηριζόμενοι σε 3 βασικά:

Προσοχή, Συμπεριφορά και Σύνδεση.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές:

1. Ακούστε και απαντήστε

Πόσες φορές διαπιστώνετε ότι όταν οι ασθενείς μιλούν τους διακόπτετε;

Αν ακούτε κάτι που απαιτεί αμέσως διευκρίνιση, κάντε αυτό που θα κάνατε σε μια κοινωνική κατάσταση.

Πείτε ότι αυτό που είπε το άλλο πρόσωπο είναι σημαντικό ή ενδιαφέρον, αντικατοπτρίζει αυτό που νομίζετε ότι καταλάβατε και στη συνέχεια μην δώσετε πολλές εξηγήσεις, αλλά αφήστε τους να συνεχίσουν την ιστορία τους.

Αν ακούτε κάτι που απαιτεί αμέσως διευκρίνιση, κάντε αυτό που θα κάνατε σε μια κοινωνική κατάσταση.

2. Ξεκαθαρίστε τη κατάσταση

Οι ασθενείς μπορεί να μην αποκαλύπτουν την πραγματική τους ανησυχία όταν κάνουν ένα ραντεβού με τον γιατρό τους και οι προτεραιότητές τους μπορεί να έχουν αλλάξει.

Αν νομίζετε ότι αυτό είναι το κύριο θέμα τους καλό είναι να πείτε για να ξεκαθαρίστε τα πράγματα, «έχετε κάποιες άλλες ανησυχίες;».

3. Διαχείριση χρόνου επίσκεψης

Μην ενεργείτε βιαστικά δείχνοντας ότι έχετε πολύ λίγο χρόνο, προτού να ανακαλύψετε πόσο σοβαρή ή επείγουσα είναι η ανησυχία του ασθενούς σας.

Ο ασθενής μπορεί να βρίσκεται με μια φαινομενικά ασήμαντη ανησυχία αλλά μπορεί να χρειαστεί να τον βοηθήσετε επενδύοντας χρόνο και την προσοχή σας στην ακρόαση και κατανόηση από την αρχή της επίσκεψης.

Έτσι θα δημιουργήσετε μια ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης και φροντίδας.

Μόλις μάθετε το πρόβλημα του ασθενούς ώστε να κάνετε τη διάγνωση ή τη διαφορική διάγνωση, στη συνέχεια μπορείτε να κινηθείτε πιο γρήγορα για να ολοκληρώσετε την επίσκεψη.

4. Μην το παίζετε ήρωας

Αν προσπαθήσετε να φανείτε ο ήρωας στις ιστορίες τους, δημιουργείτε ανθυγιεινές, εξαρτώμενες σχέσεις που συχνά οδηγούν σε απογοήτευση του ασθενούς ή ακόμα και στη δυσαρέσκεια.

Ως καθοδηγητές αντί για ήρωες, να θυμάστε επίσης ότι δεν είστε οι απόλυτοι εμπειρογνώμονες για το τι είναι καλύτερο για τους ασθενείς σας.

Δεδομένου ότι οι ασθενείς σας είναι οι ήρωες των δικών τους ιστοριών, πρέπει τελικά να αποφασίσουν ποια συμβουλή και από ποιον καθοδηγητή θα επιλέξουν να ακολουθήσουν.

Ως καθοδηγητές αντί για ήρωες, να θυμάστε επίσης ότι δεν είστε οι απόλυτοι εμπειρογνώμονες για το τι είναι καλύτερο για τους ασθενείς σας.

5. Διατηρήστε ισορροπία

Δεν μπορείτε να οικοδομήσετε θεραπευτικές σχέσεις μόνο σαν τεχνικοί στην ιατρική επιστήμη.

Πρέπει να συμμετάσχετε παράλληλα ως πραγματικοί άνθρωποι και δεν μπορείτε να είστε πραγματικοί χωρίς να δείξετε συγκίνηση, γνήσιο ενδιαφέρον, αφοσίωση και ταπεινοφροσύνη.

6. Δημιουργήστε συνέχεια

Από μια επίσκεψη στην επόμενη, βρείτε ένα νήμα για να ακολουθήσετε.

Για ορισμένους ασθενείς, είναι η χρόνια πάθηση τους, για τους άλλους, η οικογένειά τους ή το χόμπι τους.

Η επανασύνδεση για αυτά που μιλήσατε την τελευταία φορά είναι ένας ισχυρός και γρήγορος τρόπος για να δείξετε ότι γνωρίζετε ο ένας τον άλλον και ότι σας ενδιαφέρει ο ασθενής σας.

7. Ζητήστε συμμετοχή

Όταν έρθει η ώρα να διατυπώσετε ένα σχέδιο θεραπείας, μην είστε πολύ γρήγοροι για να το διατυπώσετε.

Ρωτήστε τον ασθενή αν κατανόησε την κατάσταση και το θεραπευτικό πλάνο και αν υπάρχει κάποια ανησυχία για να το ακολουθήσει.

8. Σχεδιάστε πότε και πώς να επανασυνδεθείτε.

Είναι σημαντικό να καθορίστε τι πρέπει να κάνετε μετά την έλευση των αποτελεσμάτων των δοκιμών, όταν τα φάρμακα τελειώσουν, εάν το εξάνθημα δεν περάσει ή πότε θα τον ξαναδείτε εάν όλα πάνε καλά.

Η μη πραγματοποίηση τέτοιων σχεδίων υποβαθμίζει τη σχέση και σας κάνει να φανείτε σαν να μη νοιάζεστε για τον ασθενή σας.

www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων