Home Επικαιρότητα Ποια Είναι η Γενετική Παραλλαγή που Προστατεύει από την Covid-19;
Ποια Είναι η Γενετική Παραλλαγή που θα Προστατεύει από την Covid-19;

Ποια Είναι η Γενετική Παραλλαγή που Προστατεύει από την Covid-19;

Μια διεθνής μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές στη Σουηδία, τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, εντόπισε μια γενετική παραλλαγή που προστατεύει από σοβαρές μορφές της Covid-19.Πολλές μελέτες είχαν ήδη δείξει ότι η γενετική επηρέασε την αντίσταση, στις σοβαρές μορφές της Covid-19.

Μία από αυτές, που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2021 στο επιστημονικό περιοδικό PNAS («Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών»), είχε ανακαλύψει ότι ένα σύνολο γονιδίων που ονομάζεται OAS1/2/3 (απλότυπος: ομάδα αλληλόμορφων που βρίσκονται στο ίδιο χρωμόσωμα ) που κληρονόμησαν από τον Νεάντερταλ, μείωσε, σε άτομα ευρωπαϊκής καταγωγής, τον κίνδυνο να νοσήσουν βαριά μετά από μόλυνση με Covid-19 κατά περίπου 23%.

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Nature genetics» εξέτασε άτομα που φέρουν μόνο ορισμένα μέρη αυτού του τμήματος DNA.

Αντί όμως να επικεντρωθούν μόνο σε άτομα ευρωπαϊκής καταγωγής, οι συγγραφείς επέκτειναν την αναζήτησή τους και σε άτομα αφρικανικής καταγωγής (συμπεριλαμβάνοντας 2.787 νοσηλευόμενους ασθενείς Covid με αφρικανική καταγωγή), έναν πληθυσμό χωρίς κληρονομιά Νεάντερταλ.

Και αυτή τη φορά, το 80% των ανθρώπων αφρικανικής καταγωγής έφεραν την προστατευτική παραλλαγή.

Εντοπίζοντας παρόμοια προστασία έναντι της Covid στους δύο πληθυσμούς (ευρωπαϊκό και αφρικανικό), οι ερευνητές μπόρεσαν να απομονώσουν μια γενετική παραλλαγή του OAS1/2/3, που ονομάζεται rs10774671G, κοινή και στους δύο πληθυσμούς.

{module title=”Adsence article”}

Αυτή η παραλλαγή είναι που παρέχει ανοσολογική προστασία.

Αυτή η ανακάλυψη θα μπορούσε να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση της Covid-19, αλλά και, με σαφή εντοπισμό των προστατευτικών και γενετικών παραγόντων κινδύνου, στον σχεδιασμό ειδικών θεραπειών κατά της νόσου.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ