Home Επικαιρότητα Οι Επιστήμονες Ανακάλυψαν τον Λόγο που Ασπρίζουν τα Μαλλιά
«Τώρα γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι το άγχος είναι υπεύθυνο για αυτή τη συγκεκριμένη αλλαγή στο δέρμα και τα μαλλιά, αλλά και πώς λειτουργεί ο συγκεκριμένος μηχανισμός» τόνισε ο καθηγητής του Χάρβαρντ, Ya-Cieh Hsu.

Οι Επιστήμονες Ανακάλυψαν τον Λόγο που Ασπρίζουν τα Μαλλιά

Τον λόγο που ασπρίζουν τα μαλλιά ισχυρίζονται πως ανακάλυψαν οι επιστήμονες και μάλιστα τυχαία.

Μάλιστα, υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν παράλληλα και έναν τρόπο που πιθανόν να σταματά τη διαδικασία κατά την οποία τα μαλλιά ασπρίζουν πρόωρα, χωρίς να είναι αναγκαία η βαφή μαλλιών.

Σε πειράματα που πραγματοποίησαν οι επιστήμονες σε ποντίκια, τα βλαστοκύτταρα που ελέγχουν το χρώμα του δέρματος και των μαλλιών καταστράφηκαν μετά από έντονο στρες.

Οι ερευνητές, από τα Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο και του Χάρβαρντ, ανακάλυψαν τυχαία, πως έντονο στρες μπορεί να μετατρέψει σκουρόχρωμα ποντίκια σε εντελώς λευκά μέσα σε μερικές μόλις εβδομάδες.

Ειδικότερα, ο πόνος προκάλεσε στα τρωκτικά την απελευθέρωση αδρεναλίνης και κορτιζόλης, κάνοντας την καρδιά τους να χτυπάει ταχύτερα, ενώ αύξησε και την αρτηριακή τους πίεση, επηρεάζοντας το νευρικό σύστημα και προκαλώντας έντονο στρες.

Η διαδικασία αυτή επιτάχυνε στη συνέχεια την εξάντληση των βλαστοκυττάρων που παρήγαγαν μελανίνη στα θυλάκια των τριχών.

Η εν λόγω έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Nature”.

«Τώρα γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι το άγχος είναι υπεύθυνο για αυτή τη συγκεκριμένη αλλαγή στο δέρμα και τα μαλλιά, αλλά και πώς λειτουργεί ο συγκεκριμένος μηχανισμός» τόνισε η καθηγήτρια του Χάρβαρντ, Ya-Chieh Hsu.

Σε άλλο πείραμα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι θα μπορούσαν να εμποδίσουν τις αλλαγές, δίνοντας στα ποντίκια ένα αντι-υπερτασικό φάρμακο, το οποίο αντιμετωπίζει την υψηλή αρτηριακή πίεση.

Συγκρίνοντας, δε, τα γονίδια των ποντικιών την ώρα που βίωναν τον πόνο, με άλλα ποντίκια, μπορούσαν να εντοπίσουν την πρωτεΐνη που σχετίζεται με την πρόκληση βλάβης στα βλαστοκύτταρα από το στρες.

Όταν αυτή η πρωτεΐνη, που ονομάζεται CDK (Cyclin-dependent kinase – κυκλινο-εξαρτώμενη κινάση), καταστέλλεται, η θεραπεία εμποδίζει την αλλαγή στο χρώμα της γούνας των ποντικών.

Αυτό δημιουργεί ελπίδες στους επιστήμονες ότι είναι δυνατό να βοηθήσουν στην καθυστέρηση της εμφάνισης των γκρίζων μαλλιών στοχεύοντας το CDK με ένα φάρμακο.

«Αυτά τα ευρήματα δεν είναι θεραπεία για τα γκρίζα μαλλιά» τόνισε η καθηγήτρια του Χάρβαρντ, ενώ συμπλήρωσε «Η ανακάλυψή μας είναι μόνο η αρχή ενός μακρινού ταξιδιού για την εξεύρεση μιας λύσης, ενώ μας δίνει και μια ιδέα για το πώς το άγχος μπορεί να επηρεάσει πολλά μέρη του σώματος».

www.MedicalManage.gr