Home Διοίκηση Διοικήστε το Ιατρείο σας Δημιουργώντας Αξίες
Αν πάρετε, για παράδειγμα, την εμπιστοσύνη ή τον σεβασμό, μπορούν όλοι να τις ερμηνεύσουν διαφορετικά.

Διοικήστε το Ιατρείο σας Δημιουργώντας Αξίες

Μήπως στο ιατρείο σας ονειρεύεστε συνεργάτες πιο ενεργητικούς, που επιδιώκουν την ανάληψη πρωτοβουλιών σε μία ομάδα που διέπεται από φιλική διάθεση;

Εάν ναι, τότε τολμήστε τη μέθοδο διοίκησης μέσω των αξιών…Όπως και ο τίτλος υποδεικνύει, η διοίκηση μέσω αξιών στηρίζεται σε αξίες που μοιράζεται στο σύνολό του το ανθρώπινο δυναμικό ενός ιατρείου.

Η μεθοδολογία για να επιτευχθεί αυτό ξεκινάει με ένα απλό ερώτημα:

Ποιες αξίες και στάσεις θα βελτιώσουν την απόδοση του ιατρείου και τη συνεργασία των ανθρώπων μέσα σε αυτό;

Μία ερώτηση που οφείλουν να επεξεργαστούν όλα τα μέλη της ομάδας του ιατρείου…

Η συμμετοχή των συνεργατών στην επιλογή των αξιών που θα κληθούν να «ενστερνιστούν» και να εφαρμόσουν, συνθηκολογεί στην επιτυχία του σχεδίου, διότι στην περίπτωση που η διαδικασία ξεκινήσει μόνο από τον ιατρό, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες πολλοί συνεργάτες να θεωρήσουν ότι δεν τους αφορά, οπότε και να μην ενστερνιστούν τις αξίες.

Δώστε νόημα σε κάθε αξία

Όσον αφορά το ιατρείο, υπάρχουν πολλές αξίες που διέπουν τη σχέση του με τους ασθενείς-πελάτες:

Εμπιστοσύνη, αξιοπιστία, διαφάνεια, ενσυναίσθηση ή σεβασμός…

Προτείνονται και άλλες που αναδεικνύουν αξίες συνεργασίας όπως:

Ευελιξία, αλληλοβοήθεια, καινοτομία, ανταλλαγή, φιλικότητα ή υπευθυνότητα…

Αναθέστε στους συνεργάτες σας να ορίσουν τις τέσσερις αξίες που θεωρούν πιο σημαντικές.

Το ιδανικό θα ήταν να υιοθετηθούν δύο επιχειρηματικές αξίες και δύο αξίες συνεργασίας, ώστε να εδραιωθεί ένας ισορροπημένος τρόπος διοίκησης.

Μόλις προσδιοριστούν οι αξίες, πρέπει να συνταχθεί για κάθε μία από αυτές μία επεξηγηματική πρόταση που θα δώσει το σωστό νόημα σε κάθε αξία. 

Αν πάρετε, για παράδειγμα, την εμπιστοσύνη ή τον σεβασμό, μπορούν όλοι να τις ερμηνεύσουν διαφορετικά.

Για να τις υιοθετηθούν όμως σωστά πρέπει όλοι να μοιράζονται την ίδια ερμηνεία και το ίδιο νόημα σε κάθε αξία.

Στη συνέχεια, όλοι οι συνεργάτες του ιατρείου καλούνται να δηλώσουν εάν, σε μια κλίμακα από το ένα έως το δέκα, συμφωνούν με την εν λόγω αξία και σε μια κλίμακα από το ένα έως το τέσσερα και αν θα είναι εύκολο για εκείνους να την ενσωματώνουν στην καθημερινότητά τους.

Τέλος, απομένει ο ορισμός της συνθήκης συνεργασίας που θα χαρακτηρίζει το πνεύμα και τη στάση, τόσο απέναντι στους ασθενείς-πελάτες όσο και μέσα στην ομάδα του ιατρείου.

Ενισχύστε τη συνοχή

Υπάρχει και μία προσέγγιση αισθητά διαφορετική με αφετηρία τη στρατηγική του ιατρείου.

Διαχωρίστε τις επιθυμητές αξίες από τις αξίες που εφαρμόζονται στην πράξη.

Οι πρώτες είναι εκείνες που θέλετε να μοιράζεστε με τους συνεργάτες σας και οι δεύτερες, είναι εκείνες που απορρέουν από τη μέχρι τώρα κουλτούρα εργασίας.

Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση αυτές οι δύο κατηγορίες αξιών να μην «συμπίπτουν», οπότε και θα επικρατήσει ένα κλίμα απογοήτευσης στο ανθρώπινο δυναμικό.

Πρώτα απ’ όλα, προσδιορίστε τις αξίες που διέπουν την ομάδα του ιατρείου, διαχωρίζοντας εκείνες που είναι θετικές και επιθυμείτε να διατηρηθούν, από τις αρνητικές, οι οποίες είτε θα βελτιωθούν είτε θα εξαλειφθούν.

Στη συνέχεια, επισημάνετε τις νέες αξίες που δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί και θα αποτελέσουν ανάγκη για το ιατρείο του αύριο.

Και πάλι, για να επιτευχθεί ισορροπημένη διοίκηση, συνιστάται να υιοθετηθούν δύο αξίες από κάθε κατηγορία.

Αν ένα Ιατρείο διαθέτει αξιόλογη κουλτούρα από την άποψη της υποδοχής και της συμβουλής προς τον ασθενή-πελάτη, θα πρέπει αυτές να αποτελούν τις δύο θετικές εφαρμοζόμενες αξίες που οφείλετε να διατηρήσετε.

Τέλος, όσον αφορά τις νέες αξίες που πρέπει να υιοθετήσετε, μπορεί να είναι η καινοτομία, η δημιουργικότητα, το ομαδικό πνεύμα…

κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με τον κάθε συνεργάτη σας, θα διαπιστώσετε ότι το 95% αυτών έχουν επιλεγμένες αξίες, το 70% πιστεύει σε αυτές, όμως δεν είναι παρά μόνο το ήμισυ περίπου που θα καταφέρουν με ευκολία να τις εφαρμόσουν.

Και κάτι ακόμα!

Η καθημερινή εφαρμογή είναι η κύρια δυσκολία αυτής της μεθόδου διοίκησης μέσω αξιών.

Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με τον κάθε συνεργάτη σας, θα διαπιστώσετε ότι το 95% αυτών έχουν επιλεγμένες αξίες, το 70% πιστεύει σε αυτές, όμως δεν είναι παρά μόνο το ήμισυ περίπου που θα καταφέρουν με ευκολία να τις εφαρμόσουν.

Συνεπώς, πρέπει να θέσετε προϋποθέσεις και ενέργειες που θα διευκολύνουν την εφαρμογή τους.

Εάν η αξιοπιστία είναι μία από τις αξίες που επιθυμείτε να διατηρηθεί, πρέπει να φροντίσετε για την εκπαίδευση των υπαλλήλων σας στο Ιατρείο, προκειμένου να βελτιωθεί η γνώση των προϊόντων ή η ποιότητα των συμβουλών.

Ο καλύτερος δείκτης σεβασμού των αξιών παραμένει φυσικά η ικανοποίηση του ασθενή-πελάτη.

Όταν οι ασθενείς-πελάτες είναι ευτυχείς, σημαίνει ότι και οι αξίες του ιατρείου σας εφαρμόζονται και είναι σεβαστές από όλους.

Η μέθοδος διοίκησης με γνώμονα τις αξίες έχει πολλά θετικά.

Δίνει νόημα και βελτιώνει την ευημερία και την αποτελεσματικότητα στην εργασία.

Αποδεικνύεται εξίσου αποτελεσματική ως εργαλείο κατάλληλης προσέγγισης σε περίπτωση σύγκρουσης με δύσκολες προσωπικότητες στην ομάδα.

Βοηθά επίσης να «ενώσει» το προσωπικό με την καθιέρωση ενός οργανικού τρόπου διοίκησης που θα εμφυσήσει την κουλτούρα του ιατρείου σε κάθε συνεργάτη.

Διότι όταν αυτή η κουλτούρα στο ιατρείο αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς, μειώνεται η ανάγκη για ελέγχους, κανόνες ή διαδικασίες, αφήνοντας περισσότερο χώρο για αυτονομία και υπευθυνότητα των συνεργατών.

Η διοίκηση μέσω των αξιών οφείλει να συνυπάρχει και με τους άλλους τρεις τρόπους διοίκησης:

Από τις δραστηριότητες, τους στόχους και τις αρμοδιότητες!

Οπότε οφείλετε να την εκλαμβάνετε ως ένα εργαλείο ανάμεσα στις άλλες μεθόδους.

Μπορεί επίσης να γίνει απαραίτητη σε περίπτωση μιας ριζικής αλλαγής στη λειτουργία του ιατρείου, όπου ίσως απαιτείται υιοθέτηση νέων αξιών.

www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων