Home Διοίκηση Προσωπικού Να Διοικείτε Χωρίς να Επιβάλλεστε
Πριν από την επιλογή μιας στρατηγικής διοίκησης, είναι σημαντικό να καθοριστεί το επίπεδο της ωριμότητας των εργαζομένων της.

Να Διοικείτε Χωρίς να Επιβάλλεστε

Αν νιώθετε την αποδοτικότητα της ομάδας σας να μειώνεται και τα αποτελέσματα στο ιατρείο σας δεν είναι στο ύψος των προσδοκιών σας, ένας επανακαθορισμός των κανόνων είναι απαραίτητος, για να σας επιτρέψει να διευθύνετε ομαλά και αποτελεσματικά.

Προσαρμογή κόντρα στην Τυποποίηση

«Πριν από την επιλογή μιας στρατηγικής διοίκησης, είναι σημαντικό να καθοριστεί το επίπεδο της ωριμότητας των εργαζομένων της».

Τα επίπεδα ωριμότητας ή αυτονομίας σε κάθε υπάλληλο, καθορίζονται με βάση τρία κριτήρια:

Αυτό το οποίο ξέρει το άτομο να κάνει (γνώσεις, δεξιότητες), αυτό που μπορεί να κάνει (η ευελιξία του και τα μέσα που έχει στη διάθεσή του) και τι θέλει να κάνει (η επιθυμία του, η διάθεση του, τα κίνητρα του).

Σε κάθε στάδιο της αυτονομίας αντιστοιχεί και ένας τρόπος διοίκησης που θα πρέπει να υιοθετηθεί.

Ποιος είναι ο Βαθμός Αυτονομίας των Υπαλλήλων σας;

Στάδιο 1 – Πολύ Χαμηλή Αυτονομία

Ο εργαζόμενος έχει ανάγκη να «μάθει».

Μπορεί να είναι ένας αρχάριος ή ένας νέος που δεν γνωρίζει τις τεχνικές ή τους τρόπους για να εκτελέσει τα θέματα της εργασίας του.

Ο εργαζόμενος δεν «ξέρει» ή και δεν «θέλει» να κάνει την εργασία, αποποιείται την ευθύνη, ή δεν γνωρίζει αν είναι ικανός.

Το στυλ διοίκησης που χρειάζεται είναι η καθοδηγητική διοίκηση.

Η νέα βοηθός σας, θα χαρεί να της εκφράσετε με σαφήνεια τι θα περίμενε κανείς από εκείνη, ακόμη και να τις παρέχετε γραπτά ένα σαφή πίνακα των καθηκόντων της.

Ωστόσο, προσέξτε να μην πέσετε στην απολυταρχία, καθώς κινδυνεύετε να την αποθαρρύνετε.

Στάδιο 2 – Χαμηλή Αυτονομία

Ο εργαζόμενος αρχίζει να γνωρίζει και να μπορεί. Αναπτύσσει τις δεξιότητες του και υποκινείται από τον υπεύθυνό του.

Η λειτουργία διοίκησης γίνεται πλέον πειστική.

Αφήνει περιθώρια για πρωτοβουλία των εργαζομένων, ενώ παραμένει σταθερή στους στόχους της επιχείρησης.

Πλέον, η νέα σας βοηθός είναι στην ευχάριστη θέση να αναλάβει υπεύθυνα έναν τομέα.

Αλλά για το πρώτο έτος, είναι σημαντικό να την βοηθήσετε, να της δώσετε σημεία αναφοράς, καθώς και στόχους και υποστήριξη καθ’ όλη τη διαδικασία της εργασίας της.

Στάδιο 3 – Αυτονομία Μέτρια

Οι εργαζόμενοι έχουν την ικανότητα να αναπτύξουν νέες καινοτομίες.

Συνήθως συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων.

Το στυλ εδώ, είναι η συμμετοχική διοίκηση και δίνει τη δυνατότητα στον υπάλληλο να λάβει μέρος στη λήψη αποφάσεων και να συμβάλει ενεργά.

Η νέας σας βοηθός πλέον έχει αποδειχθεί αξιόπιστη και σας έχει πείσει ότι μπορεί να διαχειριστεί τον τομέα που της αναθέσατε με επιτυχία!

Οι εργαζόμενοι είναι ήδη ικανοί και αυτόνομοι

Στάδιο 4 – Ισχυρή Αυτονομία

Οι εργαζόμενοι είναι ήδη ικανοί και αυτόνομοι.

Έχουν τα μέσα να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις και τις εκτελούν.

Στην περίπτωση αυτή, ο τρόπος της διοίκησης είναι η πλήρης ανάθεση αρμοδιότητας.

Από εδώ και στο εξής ο υπάλληλος είναι αυτός που σας εξηγεί τη στρατηγική του για τον τομέα που έχει αναλάβει, και συζητάτε μαζί το γενικό συμφέρον και τον προσανατολισμό της πολιτικής της, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σας σχέδιο.

Εμπιστοσύνη ενάντια Δυσπιστίας

Για να δώσετε μια διέξοδο στην προσαρμοστική σας ικανότητα, θα χρειαστεί να δουλέψετε το κεφάλαιο «εμπιστοσύνη» που έχετε στους συνεργάτες σας.

Στην πραγματικότητα, όσο περισσότερο επιφυλακτικοί είστε, τόσο λιγότερο θα έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε τη στάση σας, ανάλογα με την ωριμότητα των συνεργατών σας.

Αποτέλεσμα ενάντια στη Λύση

Όσο περίεργο και αν φαίνεται, στη διοίκηση των ατόμων, η λύση σας μπορεί να ξαναγίνει το πρόβλημά σας.

Η διοίκηση με την πρόταση λύσεων, διαχωρίζει την υπευθυνότητα με την εκτέλεση.

Η διοίκηση με βάση έναν στόχο ή αποτέλεσμα, επιτρέπει σε ένα άτομο να συγκεντρώσει την προσοχή του τόσο την εκτέλεση της δουλειάς του, όσο και στον έλεγχο του αποτελέσματος.

Διεγείρει τη δημιουργικότητα και τη δέσμευση του υπαλλήλου στον οποίο έχουν ανατεθεί τα καθήκοντα και έτσι επιτρέπει να χρησιμοποιήσει στο βέλτιστο τις ικανότητές του.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων