fbpx
FB 01

Ψηφιακή Αλληλεπίδραση με τους Ασθενείς – Πως να Προσαρμοστείτε στα Νέα Δεδομένα

Τώρα πια που οι ασθενείς έχουν δει πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει την εμπειρία τους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης προς το καλύτερο, οι καθημερινές πρακτικές στο ιατρείο θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα, χρησιμοποιώντας νέα και εξειδικευμένα εργαλεία.

Ψηφιακή Αλληλεπίδραση με τους Ασθενείς – Πως να Προσαρμοστείτε στα Νέα Δεδομένα.

Οι σύγχρονες εξελίξεις επιβάλλουν την προσαρμογή σε νέα δεδομένα, τόσο για τη διευκόλυνση των ασθενών, όσο και την επιβίωση μέσα σ’ ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. 

Ο σημερινός ασθενής, είναι ένας πραγματικός «καταναλωτής υγειονομικής περίθαλψης», που αναζητά ευκολία και αποτελεσματικότητα.

Η υγειονομική κρίση της COVID-19 επιτάχυνε τις ψηφιακές εξελίξεις και προσδοκίες των ασθενών, χάρη στον πολλαπλασιασμό των τηλεδιασκέψεων και την εφαρμογή νέων διαδικτυακών εργαλείων.

Αξίζει να αναφερθεί, πως αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη σε ασθενείς στην Αμερική, έδειξαν πως το 66% θα προτιμούσε ένα ραντεβού τηλεθεραπείας από την παραδοσιακή επίσκεψη στο ιατρείο.

Οι ασθενείς πλέον δεν θέλουν να χάνουν χρόνο σε αίθουσες αναμονής, συμπληρώνοντας έντυπα. Αναζητούν την ευκολία που μπορεί να τους προσφέρει ο διαδικτυακός προγραμματισμός και η διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών φορμών, ώστε να κάνουν την επίσκεψή τους γρήγορη και εύκολη.

Εξετάζοντας επιτυχημένες πρακτικές, μπορούμε να πούμε πως είναι δυνατό να υιοθετηθεί  μια νέα στρατηγική στο ιατρείο, απολύτως προσαρμοσμένη στα θέλω του σύγχρονου «καταναλωτή υγειονομικής περίθαλψης».

Στόχοι και ζητήματα που θα πρέπει να σας απασχολήσουν:

- Πώς μπορείτε να προσελκύσετε τους ασθενείς ψηφιακά;

- Πώς παρουσιάζεστε στις διαδικτυακές πλατφόρμες;

- Πώς μπορείτε να ανταγωνιστείτε σύγχρονα μοντέλα φροντίδας που μπορούν να προσφέρουν άλλοι πάροχοι πχ μία κλινική;

Η ψηφιακή συμμετοχή των ασθενών, είναι ο καλύτερος δρόμος μιας πρακτικής προς την επιτυχία!

Πολλές φορές, οι ασθενείς νιώθουν απογοητευμένοι από την έλλειψη συνέπειας, αλλά και την πολύωρη αναμονή έξω από την ιατρική αίθουσα, με αποτέλεσμα να αναζητούν έναν καλύτερο τρόπο επικοινωνίας με τον γιατρό τους.

Η απογοήτευση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ως προς τη θεραπεία ή απλά να οδηγήσει τον ασθενή να αναζητήσει διαφορετικό γιατρό.

Επιτυχημένες πρακτικές, προσφέρουν ιδανικά έναν πιο άμεσο τρόπο αλληλεπίδρασης με τον ασθενή, καθιστώντας ευκολότερο για αυτόν να κάνει τα πάντα, από τον προγραμματισμό ενός ραντεβού έως την υποβολή μιας ερώτησης σχετικά με τη θεραπεία του.

Το μέλλον στην παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης

«Η υγειονομική περίθαλψη είναι μία από τις τελευταίες μεγάλες βιομηχανίες που μετασχηματίστηκαν από την τεχνολογία», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί. Και ενώ τα ηλεκτρονικά αρχεία που αφορούν την υγεία, αποτελούν ήδη μία γνωστή πρακτική, αυτή ακόμη δεν έχει ακόμη επεκταθεί και στο κομμάτι της προσωπικής φροντίδας του ασθενή.

Οι σημερινοί ασθενείς, θέλουν να προγραμματίσουν τα ραντεβού τους online, αλλά και να έχουν μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το ιατρείο μέσω γραπτού μηνύματος ή email.

Είναι γεγονός, πως οι πρακτικές που αποτυγχάνουν να παρέχουν τις ανέσεις αυτές, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω στο ανταγωνιστικό τοπίο της υγειονομικής περίθαλψης, που επικρατεί σήμερα.

«Η εμπειρία του ασθενούς έχει αλλάξει για πάντα», σημειώνουν επίσης οι ειδικοί. Η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα αναγκάζοντας τις πρακτικές στην υγεία να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες, όπως η τηλεϊατρική.

Όλα αυτά έγιναν με ταχείς ρυθμούς, ενώ τώρα που οι ασθενείς έχουν δει πώς η τηλεϊατρική βελτίωσε τη συνολική τους εμπειρία στην υγειονομική περίθαλψη, δεν υπάρχει επιστροφή!

Μέχρι το τέλος του 2021, τα δύο τρίτα των ασθενών στην Αμερική δήλωσαν πως θα προτιμούσαν την τηλεθεραπεία στο μέλλον. Η θετική εμπειρία των ασθενών ως προς την τηλεθεραπεία, αποτελεί και μία σαφή απόδειξη της άνεσης που έχουν οι άνθρωποι πλέον με οποιοδήποτε διαδικτυακό ή ψηφιακό περιβάλλον.

Ψηφιακές υπηρεσίες προς όφελος ασθενών και παρόχων

Οι ασθενείς πια προτιμούν την αυτοεξυπηρέτηση, γεγονός το οποίο διευκολύνει και τους παρόχους, για διαδικασίες όπως για παράδειγμα ο προγραμματισμός ενός ραντεβού.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα, είναι και το ό,τι οι ασθενείς που προγραμματίζουν μόνοι το ραντεβού τους, είναι και λιγότερο πιθανό να μην εμφανιστούν, να καθυστερήσουν ή να ακυρώσουν.

Παράλληλα, είναι επίσης πιο πιθανό να ασχοληθούν περισσότερο με την υγεία τους και τον γιατρό τους.

Τα έντυπα που συμπληρώνουν οι ασθενείς στο ιατρείο, μπορούν επίσης να παρέχονται ψηφιακά και εκ των προτέρων. Οι αυτόματες υπενθυμίσεις των ραντεβού, θα πρέπει να αποστέλλονται μέσω μηνύματος στο κινητό ή email, ανεξάρτητα από την προτίμηση του ασθενούς.

Οι πάροχοι υπηρεσιών φροντίδας θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα δίκτυο συνεχούς δραστηριότητας και επικοινωνίας με κάθε ασθενή, κάτι το οποίο θα ξεκινά από τον ιστότοπο και θα επεκτείνεται σε κάθε πτυχή της φροντίδας.

Σύμφωνα με έρευνες, τα δύο τρίτα των ασθενών προτιμούν υπενθυμίσεις μέσω κειμένου, ενώ ένα 15% επιλέγει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Το γεγονός αυτό, βοηθά στη διατήρηση των ασθενών, για επισκέψεις παρακολούθησης.

Πολλές φορές, οι ασθενείς επιθυμούν επίσης να τους σταλεί μια υπενθύμιση όταν έρθει η ώρα να κλείσουν το επόμενο ραντεβού τους.

Ψηφιακή παρουσία για ενίσχυση της φήμης

Τα οφέλη της τεχνολογίας δεν περιορίζονται στους υπάρχοντες ασθενείς. Προσθέτοντας διαδικτυακό προγραμματισμό ραντεβού στον ιστότοπο, ένας πάροχος υγείας μπορεί να ελκύσει περισσότερους ασθενείς.

Σύμφωνα με έρευνες στην Αμερική, έχει αποδειχθεί πως το 51% των ασθενών θα προτιμήσει να κάνει κράτηση μέσω διαδικτύου, παρά με κλήση στο ιατρείο, ενώ το 66% αυτών των ραντεβού είναι με νέους ασθενείς.

Τέλος, το 36% των ραντεβού που έχουν προγραμματιστεί, έχει γίνει ώρες που το ιατρείο είναι κλειστό.

Με τη χρήση του online προγραμματισμού των ραντεβού, οι ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής δημιουργούν ανοιχτές υποδοχές που γίνονται άμεσα διαθέσιμες, ώστε άλλοι ασθενείς να προγραμματίσουν την τελευταία στιγμή.

Ως αποτέλεσμα, τα ποσοστά μη εμφάνισης στο ιατρείο, στο εύρος του 15%, μπορούν να μειωθούν στο 4% έως 5%.

Ο διαδικτυακός προγραμματισμός ραντεβού, αποτελεί πλέον έναν σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης μεταξύ των παρόχων, καθώς το 63% των ασθενών είναι πιο πιθανό να επιλέξουν έναν πάροχο που προσφέρει τη δυνατότητα αυτή, έναντι ενός που δεν το κάνει.

Παρέχοντας έναν καλά σχεδιασμένο ιστότοπο, αναδεικνύετε τα δυνατά σας σημεία, αλλά ταυτόχρονα χτίζετε μία διαδικτυακή φήμη, αποκτώντας περισσότερη ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, γεγονός που οδηγεί σε επισκεψιμότητα και τελικά σε προγραμματισμό ενός ραντεβού.

Παρέχοντας τις τεχνολογικές αυτές δυνατότητες, οι ασθενείς μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και να συμμορφώνονται με τρόπο που τους βοηθά να παραμείνουν υγιείς. «Απλά να είστε συνεπείς», επισημαίνουν οι ειδικοί.

«Παρέχετε στον ασθενή μια καλή, συνεπή εμπειρία στην οποία γνωρίζετε ότι θα ανταποκριθεί».

Λύσεις και επιλογές:

- Βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας, εστιάζοντας στις υπηρεσίες και τους σχετικούς όρους αναζήτησης.

- Επωφεληθείτε από τα διαδικτυακά προφίλ προσελκύοντας τους ασθενείς μέσω Google.

- Προσφέρετε πολλαπλά ψηφιακά σημεία πρόσβασης, αξιοποιώντας την αποστολή γραπτών μηνυμάτων και τη διαδικτυακή λειτουργικότητα.

- Ζητήστε από τους ασθενείς ανατροφοδότηση και παρακολουθήστε τις απαντήσεις τους και τις διαδικτυακές κριτικές τους.

- Στείλτε υπενθυμίσεις κειμένου και καμπάνιες μέσω email, που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των ασθενών και δημιουργούν μακροπρόθεσμες σχέσεις.


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων