Home Επικοινωνία Ασθενή Σχέση Ποιότητας μεταξύ Ιατρού και Ασθενούς
Πολλοί γιατροί ισχυρίζονται ότι αυτό που λατρεύουν περισσότερο στη δουλειά τους είναι η σχέση που αναπτύσσουν με τους ασθενείς τους.

Σχέση Ποιότητας μεταξύ Ιατρού και Ασθενούς

Πολλοί γιατροί ισχυρίζονται ότι αυτό που λατρεύουν περισσότερο στη δουλειά τους είναι η σχέση που αναπτύσσουν με τους ασθενείς τους.

Τί είδους όμως σχέση θέλουν να έχουν οι ασθενείς με τον γιατρό τους;

Οι ασθενείς δεν δυσκολεύονται να αλλάξουν τον γιατρό τους όταν νιώσουν ότι δεν έχουν αποκτήσει τη σχέση που θα θέλανε για να είναι ικανοποιημένοι.

Ποιός όμως έχει περισσότερο την ανάγκη να καλλιεργήσει μια σχέση ποιότητας και ειλικρίνειας; Ο γιατρός ή ο ασθενής;

Σε μια πρόσφατη έρευνα στην Αμερική, 122 γιατροί απάντησαν στην εξής ερώτηση: «Ποιός χρειάζεται περισσότερο μια σχέση ποιότητας: ο γιατρός ή ο ασθενής;”

Το 42% των γιατρών ισχυρίστηκε ότι ο ασθενής έχει περισσότερο ανάγκη αυτή τη σχέση και το 17% αυτών υποστήριξε ότι είναι ο γιατρός που τη χρειάζεται περισσότερο.

Από την άλλη, το 35% πιστεύει ότι τόσο ο γιατρός όσο και ο ασθενής έχουν ανάγκη να αναπτύξουν μια σχέση ποιότητας και το 3% δήλωσε ότι εξαρτάται από την ειδικότητα του γιατρού και την κατάσταση του ασθενούς.

Ένα 3% αυτών πιστεύει ότι ούτε ο γιατρός ούτε ο ασθενής χρειάζονται μια σχέση ποιότητας και εμπιστοσύνης.

Όταν ο ασθενής έχει ανάγκη τον γιατρό…

Γενικότερα, θεωρούμε ότι ο ασθενής εξαρτάται περισσότερο από τον γιατρό, απ’ ότι ο γιατρός από τον ασθενή.

Ότι επιθυμεί περισσότερο μια καλή σχέση ποιότητας απ’ ότι ο γιατρός, καθώς τον έχει ανάγκη σε σημείο που πληρώνει γι’ αυτό.

Για πολλούς γιατρούς, η επίσκεψη ενός ασθενούς είναι απλώς μια οικονομική συναλλαγή.

Από την άλλη όμως, ο ασθενής έχει ανάγκη να θεραπεύσει την πάθησή του και να αντιμετωπίζετε απο τον γιατρό του με ευαισθησία.

Ωστόσο, μια θεραπευτική σχέση μεταξύ ενός ειδικευμένου ιατρού και ενός ασθενούς είναι μοναδική και μπορεί να ξεπεράσει μια επιφανειακή οικονομική συνάντηση.

Υπάρχουν πολλοί γιατροί, οι οποίοι επιδιώκουν να έχουν μια μοναδική σχέση με τους ασθενείς τους.

Συζητάνε πράγματα και αναπτύσσουν μια σχέση εμπιστοσύνης.

Είναι γεγονός ότι οι γιατροί δημιουργούν και αναπτύσσουν συνεχώς σχέσεις με τους ασθενείς τους, αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν οι ασθενείς.

Φυσικά και έχουν ανάγκη τους ασθενείς τους, καθώς από αυτούς κερδίζουν τα προς το ζην, αλλά πάντα μπορούν να βρουν νέους ασθενείς.

Οι ασθενείς από την άλλη δυσκολεύονται να εμπιστευτούν απόλυτα έναν γιατρό και να αναπτύξουν μια σχέση ποιότητας.

Οι γιατροί συνήθως θεωρούν όχι τόσο σημαντικό στο να επενδύουν στις σχέσεις με τους ασθενείς τους.

Προτιμάνε να κρατάνε μια απόσταση από τους ασθενείς τους, σεβόμενοι πάντα τις ανάγκες τους αλλά θέτοντας τα όρια τους.

Όταν ο γιατρός έχει ανάγκη τον ασθενή…

Από την άλλη, υπάρχουν και αυτοί που υποστηρίζουν ότι οι γιατροί έχουν περισσότερο ανάγκη να αναπτύξουν μια σχέση ποιότητας με τον ασθενή τους.

Ο ασθενής μπορεί να αλλάξει εύκολα τον γιατρό του αν δεν είναι ικανοποιημένος και δεν έχει τη σχέση που επιθυμεί.

Οι γιατροί απογοητεύονται όταν προσπαθούν και εργάζονται σκληρά για να πετύχουν τους θεραπευτικούς στόχους των ασθενών του και οι ίδιοι οι ασθενείς δεν καταβάλουν καθόλου προσπάθειες γι’ αυτό.

Αυτή η φροντίδα από την πλευρά των γιατρών είναι γνήσια, από καρδιάς και όχι μηχανική.

Στο τέλος, η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των δύο μπορεί να είναι πιο ικανοποιητική για τον ασθενή απ’ ότι η ίδια η θεραπεία.

Στο τέλος, η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των δύο μπορεί να είναι πιο ικανοποιητική για τον ασθενή απ’ ότι η ίδια η θεραπεία.

Αμοιβαία εξάρτηση

Η σχέση γιατρού και ασθενούς δεν είναι ανταγωνιστική αλλά αλληλοεξαρτώμενη.

Το ένα άτομο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το άλλο.

Οι δύο πλευρές έχουν διαφορετικές ανάγκες, προσδοκίες και ρόλους, με τον έναν να εξαρτάται από τον άλλον.

Μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι ο ασθενής χρειάζεται τον γιατρό περισσότερο επειδή ο ασθενής είναι άρρωστος, ευάλωτος και εξαρτώμενος.

Χωρίς τους ασθενείς όμως, οι γιατροί δεν θα είχαν κανέναν σκοπό και αντικείμενο εργασίας.

Τι χρειάζονται οι ασθενείς από τον γιατρό τους;

Είναι γεγονός ότι οι γιατροί ξοδεύουν πολύ χρόνο ανησυχώντας για τη γνώμη που έχουν οι ασθενείς γι’ αυτούς και ειδικότερα τα τελευταία χρόνια, ανησυχούνε περισσότερο για τις κριτικές που γίνονται στο διαδίκτυο.

Τι πραγματικά θέλουν οι ασθενείς από εσάς;

Τη διαβεβαίωση ότι θα πάνε καλά και δεν κινδυνεύει η ζωή τους.

Οι περισσότεροι ασθενείς είναι διατεθειμένοι να παραδώσουν την πλήρη ευθύνη για την υγεία τους στον γιατρό τους.

Οι γιατροί, από την άλλη πλευρά, αποκτούν περισσότερη αυτοεκτίμηση μέσω της σχέσης τους με τους ασθενείς τους.

 Εσείς τι πιστεύετε για τα παρακάτω; (Επιλέξτε όσα πιστεύετε)

– Οι ασθενείς είναι απαραίτητοι ώστε ο γιατρός να κερδίζει το εισόδημά του.

– Οι σχέσεις με τους ασθενείς είναι το πιο ικανοποιητικό μέρος της δουλειάς του γιατρού.

– Το να βοηθάς τους ανθρώπους είναι θεμελιώδες στοιχείο για την ταυτότητα ενός γιατρού.

– Ο καθένας χρειάζεται έναν γιατρό όταν αρρωσταίνει.

– Ο καθένας χρειάζεται μια έγκυρη ιατρική συμβουλή.

– Ο ασθενής αναπτύσσει συναισθηματική σχέση με τον γιατρό του.

– Η σχέση γιατρού και ασθενούς είναι αλληλοεξαρτώμενη.

www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων