fbpx
FB 01

Συνεργασία Μεταξύ των Επαγγελματιών Υγείας - Βελτιώνοντας τη Φροντίδα των Ασθενών

Αναφερόμενοι στους ασκούμενους ιατρούς, η συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα ασθενή, κρίνονται απαραίτητες, όχι μόνο λόγω εντολών των επιμελητών τους ή επειδή είναι καλό να γίνεται για την εκπαίδευσή τους.

Η συνεργασία και συμμετοχή διαφορετικών ειδικοτήτων για την αντιμετώπιση μιας παθολογίας, αυξάνει τις πιθανότητες για την καλύτερη έκβαση του ασθενή, βελτιώνοντας παράλληλα και τη φροντίδα που του προσφέρεται.

Συνεργασία Μεταξύ των Επαγγελματιών Υγείας – Ένα Σημαντικό Στοιχείο για τη Βελτίωση της Φροντίδας των Ασθενών.

Συλλέγοντας σημαντικές πληροφορίες  

Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των παθήσεων, οι αλλαγές στη φαρμακευτική αγωγή και η απομακρυσμένη παρακολούθηση των ασθενών, είναι γεγονότα που αναδεικνύουν την αναγκαιότητα συλλογής πληροφοριών από όλες τις ειδικότητες των επαγγελματιών υγείας, που συμμετέχουν στη φροντίδα ενός ασθενή.

Όλοι όσοι συμμετέχουν στη φροντίδα, μπορούν να δώσουν εξαιρετικά σημαντικές πληροφορίες. Βασική προϋπόθεση αποτελεί το να αισθάνονται ασφαλείς και άνετοι να επικοινωνούν.

Αποτελεί συχνό φαινόμενο, οι επαγγελματίες υγείας, διαφορετικών ειδικοτήτων, να μην λαμβάνουν την απόφαση να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, καθώς είτε θεωρούν πως οι παρατηρήσεις τους μπορεί να μην είναι σημαντικές, είτε δεν πιστεύουν ότι έχουν ευθύνη πέρα από το συγκεκριμένο καθήκον που ορίζει η ειδικότητά τους.

Κάποιοι επίσης, πιστεύουν πως θα αγνοηθούν. Άλλοι φοβούνται. Γιατί όμως, από τη στιγμή που ο στόχος είναι κοινός;

Οι ιεραρχίες, η διάρκεια της επαγγελματικής καριέρας, οι ειδικότητες, καθώς και το φύλο, η φυλή, η ηλικία κ.λπ., είναι στοιχεία που εμποδίζουν τους κλινικούς γιατρούς και το προσωπικό, να επικοινωνούν στενά μεταξύ τους.

Πολλοί αποσύρονται ή σιωπούν, καθώς δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν να βγουν έξω από το πεδίο που ορίζει η ειδικότητα και αρμοδιότητά τους. Γιατί όμως;

Πώς θα μπορέσουν να λάβουν χρήσιμες πληροφορίες για τους ασθενείς τους όταν δεν νιώθουν πως υπάρχει κίνητρο για συνεργασία; Όταν δεν αισθάνονται ασφαλείς να μιλήσουν;

Ο στόχος είναι κοινός

Η συνεργασία με κοινό στόχο σας κάνει καλύτερους μαζί. Η πραγματική επικοινωνία, ανταλλαγή πληροφοριών αλλά και απόψεων, ξεκλειδώνει νέους τρόπους αντιμετώπισης, με έναν κοινό στόχο.

Κάθε ιδέα, άποψη, πληροφορία είναι σημαντική! Βοηθώντας σημαντικά στην αντιμετώπιση και βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων των ασθενών.

Αντιμετωπίζοντας μία δύσκολη ή πολύπλοκη παθολογία, είναι λογικό, πως ένας γιατρός από μόνος του, δεν μπορεί να προβλέψει τα πάντα. Υπάρχουν πάρα πολλές πλευρές, λεπτομέρειες και δυνατότητες, που είναι αδύνατο για ένα άτομο να τις γνωρίζει.

Έχοντας στενή επικοινωνία με όλους όσους ασχολούνται με έναν ασθενή, η φροντίδα αλλά και διαχείριση, για παράδειγμα, μιας επιβλαβούς ή με ανεπιθύμητες ενέργειες θεραπεία, μπορούν να βελτιωθούν.

Αξίζει να σημειωθεί, πως η αναβάθμιση της φροντίδας στην περίπτωση αυτή, δεν θα αφορά μόνο τα αποτελέσματα της θεραπείας. Οι ασθενείς θα νιώσουν επίσης πολύτιμοι, πως χαίρουν προσοχής αλλά και πολύ περισσότερο ασφαλείς.

Τα βασικά στοιχεία μιας πραγματικής συνεργασίας

Τα δύο βασικά στοιχεία της συνεργασίας και από κοινού συμμετοχής στη φροντίδα ενός ασθενή, είναι η ασφάλεια και το αίσθημα της αυτοπεποίθησης. Κάθε σχόλιο, παρατήρηση, άποψη, είναι σημαντικά!

Ασφάλεια (ψυχολογική) σημαίνει ότι όλοι αισθάνονται άνετα να μιλούν και να εκφράζουν ανοιχτά την άποψή τους, συμμετέχοντας ενεργά στη φροντίδα του ασθενή.

Ειδικά όταν αυτή περιλαμβάνει πολύπλοκα προβλήματα ή δύσκολες καταστάσεις. Όταν υπάρχει ψυχολογική ασφάλεια, οι άνθρωποι έχουν την αυτοπεποίθηση πως θα ακουστούν και η άποψή τους θα αντιμετωπιστεί με σεβασμό και δικαιοσύνη.

Έχοντας ψυχολογική ασφάλεια, ένας άνθρωπος μπορεί επίσης να ξεπεράσει προβλήματα όπως ρατσιστικές, σεξιστικές ή άλλες συμπεριφορές αποκλεισμού από το σύνολο.

Ξεπερνά τη δυσφορία και το άγχος της απόρριψης της γνώμης του, καθώς πιστεύει πως όλοι μαζί, μπορούν να συζητήσουν παραγωγικά, για την επίλυση ενός προβλήματος.

Η προκατάληψη και ο αποκλεισμός βλάπτουν βαθιά τους ανθρώπους. Για μερικούς, χρειάζεται θάρρος για να εμφανιστούν απλά στη δουλειά. Είναι γεγονός λοιπόν πως ο φόβος της υποτίμησης ή της αγνόησης, εμποδίζει τους ανθρώπους να είναι ανοιχτοί.

Για να αισθάνονται οι άνθρωποι ασφαλείς:

- Είναι ανάγκη να εξαλειφθούν συμπεριφορές όπως η αδικία, ο ρατσισμός, ο σεξισμός και η προκατάληψη, που βασίζονται σε αμετάβλητα χαρακτηριστικά, εμποδίζοντας την εξέλιξη και υγιή επικοινωνία.

- Θα πρέπει να έχουν την αυτοπεποίθηση πως θα ακουστούν. Θα πρέπει να νιώσουν πως η γνώμη τους έχει βαρύτητα και μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της φροντίδας.

- Σε μία ομάδα όλοι θα πρέπει να εμπιστεύονται όλους, δίνοντας σημασία και αξία στην κάθε άποψη.

Με την ανάδειξη της συνεργασίας, γίνεται προφανής σε όλους η συνεισφορά, αλλά και το όφελος από την ανταλλαγή απόψεων. Το γεγονός αυτό, απαιτεί εποικοδομητική επικοινωνία, ιδιαίτερα όταν οι απόψεις συγκρούονται.

Η συνεργασία δεν ορίζει κανέναν λιγότερο σημαντικό ή ανάξιο για την παροχή της κατάλληλης φροντίδας! Αλλά επιτρέπει σε όλους να αισθάνονται πολύτιμοι, ώστε να μπορούν να είναι ο εαυτός τους.

Εν μέσω πολυπλοκότητας και αυξανόμενης αβεβαιότητας αναφορικά με μία παθολογία, η ποικιλομορφία στην ειδικότητα, την εμπειρία και τη σκέψη, βελτιώνει τις αποφάσεις και τα αποτελέσματα.

Είναι αδιαμφησβήτητα ένα πλεονέκτημα. Τα μέλη μίας ομάδας υπεύθυνης για τη φροντίδα ενός ασθενή, θα πρέπει να είναι πρόθυμα να μιλούν ανοιχτά, να κάνουν ερωτήσεις, να νιώθουν άνετα.

Χωρίς αυτό, οι φόβοι και τα άσχημα συναισθήματα από τις εδραιωμένες προκαταλήψεις και την έλλειψη σεβασμού, δημιουργούν προβλήματα, διακινδυνεύοντας την αξιοπιστία της φροντίδας και εισάγοντας ανεπιθύμητα στοιχεία που απειλούν ακόμη και την ασφάλεια ενός ασθενή.

Κάθε μέλος της ομάδας φροντίδας, είναι σημαντικό

Όλες οι ειδικότητες και εκτός των γιατρών, που πλαισιώνουν και υποστηρίζουν έναν ασθενή κατά τη διάρκεια μιας νοσηλείας για παράδειγμα (νοσηλευτές, βοηθοί, φυσιοθεραπευτές..), μπορούν να δώσουν χρήσιμες πληροφορίες, καθώς παρατηρούν, γνωρίζουν, ακούν τον ασθενή.

Η ιατρική ομάδα θα αξιολογήσει και θα λάβει αποφάσεις βάσει στοιχείων, εξετάσεων και αριθμών. Πιθανώς λοιπόν να παραλείψει στοιχεία που αφορούν την κλινική εικόνα, συμπεριφορά του ασθενή και τα οποία είναι εξαιρετικά χρήσιμα.

Τα στοιχεία αυτά, μπορεί να έχουν παρατηρηθεί από έναν νοσηλευτή, λόγω της καθημερινής επαφής και εγγύτητας με τον ασθενή. Πόσο σημαντικό είναι λοιπόν, ο νοσηλευτής να εκφράσει την άποψη/ανησυχία του για κάτι;

Κάθε μέλος της ομάδας φροντίδας, είναι σημαντικό. Ειδικά σε περιπτώσεις όπου η φροντίδα χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα. Για να νιώσουν την άνεση και ασφάλεια πως δεν θα υποτιμηθούν, όλα τα μέλη μιας ομάδας θα πρέπει να επικοινωνούν ειλικρινά, γεγονός που απαιτεί την εξάλειψη του παγιωμένου αποκλεισμού.

Συμπέρασμα

Μία συμβουλή: Ενισχύστε τη συνεργασία στο μέλλον! Επικοινωνήστε με κάθε άτομο στην ομάδα φροντίδας, ακόμη και μόνο για να ρωτήσετε τι νέο υπάρχει. Δημιουργήστε μία πιο προσωπική σχέση μαζί τους.

Λάβετε υπόψη την άποψή τους. Με την τακτική αυτή, θα χτίσετε μία πραγματική και δημιουργική συνεργασία.

Θα απελευθερώσετε επίσης την ενέργεια και αφοσίωση των ανθρώπων. Θα δημιουργηθούν συνθήκες για να αποκτήσουν όλοι μεγαλύτερα κίνητρα, καθώς θα ξέρουν πως είναι σημαντικοί.

Θα υπάρχει μεγαλύτερη γενναιοδωρία, αλλά και δέσμευση από την ομάδα. Φανταστείτε το όφελος για τους ασθενείς σας!

Η πραγματική συνεργασία θα κάνει τη διαφορά, βελτιώνοντας τη φροντίδα των ασθενών σας, γεγονός που θα σας δώσει τη δυνατότητα να είστε ο καλύτερος γιατρός που μπορείτε να είστε...

Κοινοποιήστε το Άρθρο:



Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων