Home Το Επάγγελμα Πως να Αντιμετωπίσετε Ένα Ιατρικό Λάθος
Πώς να Αντιμετωπίσετε Ένα Ιατρικό Λάθος

Πως να Αντιμετωπίσετε Ένα Ιατρικό Λάθος

Εάν είστε γιατρός (ή φοιτητής ιατρικής / επαγγελματίας υγείας) και είστε άνθρωπος, πιθανότατα έχετε κάνει κάποιο ιατρικό λάθος.

Πιθανότατα δεν έχετε λάβει συναισθηματική υποστήριξη για το λάθος σας. Ίσως δεν έχετε πει ποτέ σε κανέναν για ένα λάθος που σας στοιχειώνει ακόμα και σήμερα.

Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν όλοι οι γιατροί έχουν παραδεχτεί ότι έχουν κάνει ιατρικά λάθη στην καριέρα τους. Ανάλογα με την έκβαση του ασθενούς, πολλοί γιατροί υποφέρουν από τη σκέψη των ιατρικών σφαλμάτων τους για μήνες, χρόνια, ακόμη και για μια ζωή.

Κάποιοι μπορεί ακόμη και να αναπτύξουν μετατραυματική αγχώδη διαταραχή. Εάν έχετε αντιμετωπίσει άγχος, κατάθλιψη, ενοχή, απώλεια εμπιστοσύνης ή κυριεύεστε από ενοχλητικές σκέψεις μετά από ένα ιατρικό σφάλμα, είστε φυσιολογικοί.

Στην πραγματικότητα, έχετε αναπτύξει το σύνδρομο του δεύτερου θύματος – μια πραγματική κατάσταση που περιγράφει το ψυχολογικό τραύμα που βιώνει ένας γιατρός (ή επαγγελματίας υγείας) ως αποτέλεσμα ενός σφάλματος.

Ακόμη και εξειδικευμένοι επαγγελματίες με χρόνια εμπειρίας μπορεί να υποφέρουν σιωπηλά με θλίψη, ντροπή και ενοχή μετά από ένα ιατρικό λάθος.

2 πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε σε περίπτωση ιατρικού σφάλματος:

1. Μην κάνετε αυτοκαταστροφικές σκέψεις.

Μην ζείτε σκεπτόμενοι ξανά και ξανά το λάθος που κάνατε προσπαθώντας να τιμωρήσετε τον εαυτό σας για αυτό, υπενθυμίζοντας στον εαυτό σας ότι δεν είστε τόσο έξυπνοι όσο νομίζετε ότι είστε.

Μην αφήσετε ένα λάθος να επισκιάσει τα χρόνια της εξαιρετικής παροχής φροντίδας στους ασθενείς σας.

2. Μην περιμένετε δεκαετίες για να μοιραστείτε το τραύμα σας.

Μιλήστε για το ιατρικό σας σφάλμα σε κάποιον.

Μην το αντιμετωπίζετε μόνοι σας.

Οι 5 καλύτεροι τρόποι αντιμετώπισης ενός ιατρικού σφάλματος:

1. Μιλήστε για το λάθος σας.

Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε μετά από ένα λάθος είναι να μιλήσετε με έναν αξιόπιστο συνάδελφο (όχι σύζυγο, ούτε καν έναν φίλο που δεν είναι γιατρός).

Εάν είναι δυνατόν, επιλέξτε κάποιον από την ειδικότητά σας που κατανοεί την έμφυτη εμπειρία σας.

Η συνομιλία σας πρέπει να είναι 100% εμπιστευτική.

Αξίζετε ψυχολογική υποστήριξη.

Όσο πιο γρήγορα μιλήσετε, τόσο το καλύτερο.

Μην απομονώνεστε.

timthumb

2. Συγχωρήστε τον εαυτό σας.

Αποφύγετε την αυτο-τιμωρία, αναγνωρίζοντας ότι δεν μπορείτε να είστε τελειομανής σε έναν ατελή κόσμο.

Είστε άνθρωπος.

Συχνά έχετε υποβληθεί σε επικίνδυνες συνθήκες εργασίας, ακόμη και παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην ιατρική που περιλαμβάνουν στέρηση ύπνου και υπερβολική εργασία.

3. Έχετε πίστη.

Ανεξάρτητα από τις πνευματικές ή θρησκευτικές σας πεποιθήσεις, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχει μια δύναμη μεγαλύτερη από εμάς σε αυτόν τον κόσμο.

Εφόσον δοκιμάσατε το καλύτερό σας υπό τις περιστάσεις και δεν ήσασταν κακόβουλοι στις ενέργειές σας, μην τιμωρήσετε τον εαυτό σας.

4. Αγαπήστε τις ατέλειές σας.

Είναι αδύνατο να επιτευχθεί η τελειότητα.

Να είστε ευάλωτοι και να παραδεχτείτε όταν χρειάζεστε βοήθεια.

Είστε άνθρωπος.

Να έχετε συμπόνια για τον εαυτό σας και διδάξτε στους συναδέλφους σας να κάνουν το ίδιο.

5. Γίνετε ειδικός.

Οι πιο δύσκολες ιατρικές σας περιπτώσεις σας διδάσκουν τα περισσότερα.

Τιμήστε τον ασθενή σας μαθαίνοντας πώς να αποτρέψετε μελλοντικά λάθη.

Αποδεχτείτε το σφάλμα σας και αναπτυχθείτε επαγγελματικά.

Συζητήστε το λάθος σας με την ομάδα σας και βοηθήστε άλλους γιατρούς να αποτρέψουν παρόμοια λάθη.

Γίνετε μια φωνή έμπνευσης και εκπαίδευσης για τους άλλους.

Δεν μπορείτε μόνο να επιβιώσετε από ιατρικό λάθος, αλλά αυτό το λάθος μπορεί να σας κάνει καλύτερο γιατρό.

Πάνω απ’ όλα, μην παραιτηθείτε από τον εαυτό σας ή την καριέρα σας.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων