fbpx

7 Συνήθειες Γιατρών με Υψηλή Αντοχή

Όλη η αλλαγή και η αβεβαιότητα που έχει φέρει ο κορωνοϊός σίγουρα επιβαρύνουν την καθημερινότητα των επαγγελματιών υγείας.

Είναι πλέον πιο επιτακτική η ανάγκη από ποτέ, οι γιατροί να δημιουργήσουν αντοχή και ανθεκτικότητα σε όλες τις πιέσεις και το άγχος της εργασίας τους.

Παρακάτω αναφέρουμε επτά συνήθειες, πρότυπα σκέψης και πρακτικές, που διακρίνουν εκείνους που μπορούν να είναι ανθεκτικοί παρά την πίεση και εκείνους που δεν μπορούν.

7 Συνήθειες Γιατρών Με Υψηλή Αντοχή

1. Οι ανθεκτικοί γιατροί θυμούνται ότι η ζωή είναι σύντομη. Ο θάνατος είναι αναπόφευκτος, το ίδιο και η ασθένεια. Χάρη στην πανδημία, αυτό είναι περισσότερο εμφανές από ποτέ.

Αλλά πόσο συχνά χάνουμε αυτές τις αλήθειες και παραπλανιόμαστε ότι ο θάνατος και η γήρανση επηρεάζουν άλλους και όχι εμάς;

Το κόστος αυτής της αυταπάτης είναι διπλό. Πρώτον, παραβλέποντας ότι η ζωή είναι σύντομη, σημαίνει ότι μπορούμε να περάσουμε τις μέρες μας απόμακροι χωρίς δημιουργία προσφοράς.

Μπορούμε να εργαζόμαστε ώρες μπροστά στον υπολογιστή και, στη συνέχεια, να επιστρέψουμε στο σπίτι και να ασχοληθούμε με το Facebook και το LinkedIn, αντί να αναζητήσουμε τη συντροφιά αυτών που αγαπάμε.

Δεύτερον, το να σκεφτόμαστε ότι εμείς και οι οικογένειές μας δε θα βιώσουμε πόνο, ασθένεια και δυσάρεστες καταστάσεις, μας κάνει να υποφέρουμε περισσότερο όταν αναπόφευκτα προκύπτει κάποια δυσκολία.

Μπορούμε να νιώσουμε ότι η ζωή ήταν άδικη μαζί μας, ή ότι αξίζουμε καλύτερα.

Οι ανθεκτικοί γιατροί αναγνωρίζουν ότι οι ατυχίες και οι δυσάρεστες καταστάσεις της ζωής συμβαίνουν σε όλους και αντιδρούν με δύναμη, συμπόνια και σοφία όταν αυτές συμβαίνουν.

2. Οι ανθεκτικοί γιατροί δεν είναι τελειομανείς. Εάν είστε τελειομανής, σίγουρα δεν είστε οι μόνοι. Είναι ένα χαρακτηριστικό που βοηθά τους γιατρούς στη διαδικασία εκπαίδευσής τους, αλλά είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό που μπαίνει στο δρόμο τους καθώς προχωρούν τη σταδιοδρομία τους.

Μπορούν να είναι υπερβολικά επικεντρωμένοι όταν γράφουν μια γνωμάτευση, όταν φτιάχνουν το τέλειο σπίτι και κάνουν τέλεια κάθε ενέργεια.

Αυτό δημιουργεί έντονη πίεση και άγχος για όλα όσα κάνουν, γιατί η τελειότητα είναι εξαντλητική!

Οι ανθεκτικοί κλινικοί γιατροί αναγνωρίζουν ότι η τελειότητα είναι ανέφικτη και συνειδητοποιούν ότι κάνοντας το καλύτερο δυνατό είναι ο τρόπος δουλειάς τους.

3. Οι ανθεκτικοί γιατροί δείχνουν ευγνωμοσύνη. Μας λένε ότι το να είσαι ευγνώμων είναι καλό, αλλά οι ανθεκτικοί γιατροί το γνωρίζουν βαθιά στο πετσί τους.

Περνούν χρόνο εκτιμώντας αυτά που έχουν και προσπαθούν να μην επικεντρωθούν σε αυτά που δεν έχουν….και το κάνουν τακτικά.

Τα αποδεδειγμένα από την έρευνα οφέλη αυτής της συμπεριφοράς, είναι η αύξηση της ενσυναίσθησης, η μείωση της κατάθλιψης, η βελτίωση του ύπνου, η μείωση του πόνου.

Η ευγνωμοσύνη γι΄ αυτά που έχεις πετύχει ενισχύει τη δύναμη των ουσιαστικών σχέσεων με τους άλλους και αυξάνει την αίσθηση ευεξίας.

Όσο περισσότερο επικεντρωνόμαστε στα καλά που έχουμε στη ζωή μας, τόσο πιο ευτυχισμένοι και πλήρεις νοιώθουμε. Όσο περισσότερο επικεντρωνόμαστε σε αυτά που δεν έχουμε, τόσο πιο εξαθλιωμένοι, εξαντλημένοι και γκρινιάρηδες γινόμαστε.

Το να νοιώθετε ευγνωμοσύνη σημαίνει ότι πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να εκτιμήσετε τι πηγαίνει καλά. Το γεγονός ότι εργάζεστε, ότι η υγεία σας είναι καλή, ότι τα αγαπημένα σας άτομα είναι καλά, χτίζει την ανθεκτικότητά σας στο στρες που αντιμετωπίζετε.

7 Συνήθειες Γιατρών Με Υψηλή Αντοχή

4. Οι ανθεκτικοί γιατροί γνωρίζουν τι πρέπει να πιστεύουν. Όλοι έχουμε φίλτρα που σκιαγραφούν το πώς βλέπουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο μας. Αυτά τα φίλτρα οδηγούν σε γνωστικές παραμορφώσεις - τρόπους για το πώς βλέπουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας- που συχνά είναι ανακριβείς και αναληθείς.

Οι ανθεκτικοί κλινικοί γιατροί αναγνωρίζουν ποια πρότυπα σκέψης τους εξυπηρετούν και ποια όχι. Καταλαβαίνουν ότι οι σκέψεις είναι απλά σκέψεις, νοητικά γεγονότα που δημιουργούνται από το μυαλό.

Είναι περίεργοι και απαιτητικοί, και αναπτύσσουν τη συνήθεια της παρατήρησης, αντί να ασχολούνται με κάθε σκέψη.

Το ξεκαθάρισμα των σκέψεων μας γίνεται με την προσοχή και την ανάλυση. Έτσι, αυξάνουμε την επίγνωσή μας για το τι είναι το μυαλό μας και ξεδιαλύνουμε τα πράγματα στα οποία έχουμε παγιδευτεί.

Αυτό είναι το κλειδί για την οικοδόμηση της ανθεκτικότητας.

5. Οι ανθεκτικοί γιατροί κινούνται πέρα ​​από το «σύνδρομο του απατεώνα». Πολλοί γιατροί υποφέρουν από το «σύνδρομο του απατεώνα», με την πεποίθηση ότι αυτά που ξέρουν είναι λίγα σε σχέση με αυτά που γνωρίζουν οι συνάδελφοί τους και συχνά το μυαλό τους είναι απασχολημένο τροφοδοτώντας μια σειρά από αυτοκαταστροφικά μηνύματα.

Οι ανθεκτικοί κλινικοί γιατροί το γνωρίζουν αυτό και εργάζονται για να μην είναι επικριτικοί με τους εαυτούς τους.

Είναι σε θέση να εκτιμούν τα δικά τους επιτεύγματα αντικειμενικά και συγκρίνονται λιγότερο με τους άλλους, γνωρίζοντας ότι βρίσκονται στο δικό τους μονοπάτι.

6. Οι ανθεκτικοί γιατροί δεν ασχολούνται με αυτό που δεν μπορούν να ελέγξουν. Με όλη τη δυσλειτουργία του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, υπάρχουν πολλά που είναι πέρα ​​από τον έλεγχο των γιατρών.

Ιδιαίτερα στα νοσοκομεία, η πίεση για να εξεταστούν περισσότεροι ασθενείς σε λιγότερο χρόνο, τα ανεπαρκή μέσα φροντίδας ασθενών και η γραφειοκρατική διαχείριση, δημιουργούν έντονο στρες

Οι ανθεκτικοί γιατροί γνωρίζουν ότι όλα αυτά απλώς καταστρέφουν την ενέργειά τους. Γνωρίζουν ότι η εξοικονόμηση ενέργειας είναι το κλειδί για την αποφυγή της εξάντλησης. Αναρωτιούνται: Είναι κάτι που μπορώ να αλλάξω εγώ;

Εάν ναι, σκέφτονται πώς είναι καλύτερα να παρέμβουν. Εάν όχι, υπενθυμίζουν στον εαυτό τους ότι αυτό που έχουν πάντα υπό έλεγχο είναι ο ίδιος ο εαυτός τους.

7. Οι ανθεκτικοί γιατροί έχουν νοοτροπία ανάπτυξης και εξέλιξης . Για να αντέξουμε τις δυσκολίες στη δουλειά μας, πρέπει να πιστέψουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τις δικές μας συμπεριφορές, και να τις βελτιώσουμε.

Σκεφτείτε τις δικές σας διαδικασίες σκέψης καθώς διαβάζετε αυτό το κομμάτι. Είστε ανοιχτοί στο να δοκιμάσετε νέες συμπεριφορές; Υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να βελτιώσετε σταδιακά;

Οι ανθεκτικοί κλινικοί γιατροί ακολουθούν μια σταδιακή προσέγγιση βελτίωσης. Γνωρίζουν ότι η αυτο-εκτίμηση τους ενθαρρύνει περισσότερο από τον εκφοβισμό.

Ξέρουν ότι η ανθεκτικότητα χτίζεται υπομονετικά με τον εαυτό τους καθώς μαθαίνουν και εξελίσσονται.

Η ανθεκτικότητα του χαρακτήρα μας είναι κάτι που βρίσκεται μέσα σε όλους μας, αλλά δεν το συνειδητοποιούμε πάντα. Επιλέξτε μία από αυτές τις παραπάνω στρατηγικές και αναπτύξτε τη δική σας.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.