Οι Ιατροί Επενδύουν στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Το διαδίκτυο αποτελεί σήμερα ένα απαράμιλλο μέσο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης στρατηγικής πελατοκεντρικού marketing.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Twitter και το Linkedin, γίνονται συνεχώς όλο και πιο δημοφιλή και για επιχειρηματικούς σκοπούς.

Αυτή η νέα διαδικτυακή λειτουργία για διαδραστική επικοινωνία, προσελκύει πολλές ομάδες ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλο και περισσότερο χρησιμοποιούνται για προώθηση προϊόντων, για πωλήσεις, ζήτηση και προσφορά εργασίας και για την εν γένει διάδοση πληροφοριών σε πελάτες, φίλους ή διάφορες ομάδες με ειδικά ενδιαφέροντα.

social media

Πολλές εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει στα ως άνω δίκτυα και έχουν λογαριασμούς, παρέχοντας έτσι ένα σημαντικό μέσο για να επικοινωνούν γρήγορα, εύκολα και σχετικά ανέξοδα.

Μερικές μάλιστα κάνουν διαγωνισμούς και προβολές ή ανοίγουν θέματα συζητήσεων για καμπάνιες που αφορούν προϊόντα, υπηρεσίες ή και εκδηλώσεις τους.

Μετά την έλευση του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), σειρά είχε η εμφάνιση του κινητού εμπορίου (m-commerce, πωλήσεις μέσω smartphone) και το σημερινό βήμα είναι το s-commerce (social) ή «κοινωνικό εμπόριο», όπως μερικοί το αποκαλούν «f-commerce», που στηρίζεται σε κτίσιμο φήμης και πωλήσεις σε απευθείας σύνδεση μέσω του Facebook.

Το Facebook είναι το πρώτο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, με συνεχώς αυξανόμενους χρήστες.

Η φιλοσοφία αυτή της προσέλκυσης πελατών είναι απλή. Μία επιχείρηση, προβάλει την δραστηριότητά της άμεσα στο ευρύτερο κοινωνικό δίκτυο και έτσι αντί να προσπαθεί να προσελκύσει πελάτες μέσα πχ μόνο από την ιστοσελίδα της, πάει εκεί όπου βρίσκονται οι "πελάτες" της και περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο διαδίκτυο.

Σε ένα μοντέλο του εμπορίου μέσω Facebook, ο καταναλωτής αρχίζει να ενημερώνεται απευθείας στο Facebook, χωρίς να φεύγει από το κοινωνικό δίκτυο.

Συνεπώς, το να δημιουργήσεις ένα «επιχειρηματικό» περιβάλλον οποιασδήποτε κατηγορίας μέσα σε ένα «κοινωνικό» περιβάλλον, είναι συγχρόνως μια δυναμική ευκαιρία, αλλά παράλληλα και ένας μεγάλος κίνδυνος.

Αυτό διότι, όταν οι χρήστες ενημερώνονται μέσα από το κοινωνικό δίκτυο για προϊόντα ή υπηρεσίες, μπορούν συγχρόνως να ζητήσουν και τη γνώμη των φίλων τους και έτσι ή να «ανεβάσουν» την εικόνα ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ενός επαγγελματία ή να τον «θάψουν»!

Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του επισκέπτη μιας ιστοσελίδας, όπου υπάρχει μονόδρομη επικοινωνία, ενώ στο κοινωνικό δίκτυο υπάρχει μια διαδραστική επικοινωνία και με άλλους χρήστες, που μπορούν να σχολιάσουν θετικά ή αρνητικά την όποια επιλογή αγοράς ή επαγγελματία.

Να τονίσουμε εδώ ότι η ενημέρωση και η επικοινωνία μέσω Facebook είναι κάτι που συνεχώς αυξάνεται μεταξύ των χρηστών, ιδιαίτερα σε ορισμένα groups ή Forums για την υγεία.

Ένας Καλός Τρόπος για «Ανταλλαγή Πληροφόρησης»

Στον κλάδο των Ιατρών έχουν δημιουργηθεί groups στο Facebook αλλά και σε άλλα δίκτυα, που εκφράζουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς για το μέλλον των επαγγελμάτων υγείας, για το επάγγελμα του Ιατρού αλλά και για τα κοινωνικά, πολιτικά, επιχειρηματικά και προσωπικά τους δρώμενα.

social media

Επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας καλός τρόπος για «ανταλλαγή πληροφόρησης» με τους ασθενείς και φυσικά επιτρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες των επισκεπτών του ιατρείου μας.

Πρόκειται λοιπόν για μια μορφή υιοθέτησης του e-CRM, δηλαδή εφαρμογών CRM μέσω διαδικτύου, που δίνει νέα διάσταση στο χώρο του μάρκετινγκ για την υλοποίηση μιας πελατοκεντρικής πολιτικής που συμβάλλει στην αύξηση της πιστότητας των υπαρχόντων πελατών, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και το επίπεδο εξυπηρέτησης και το βαθμό ικανοποίησής τους.

Εδώ αναρτούνται παράλληλα φωτογραφίες από το Ιατρείο, πληροφορίες υπηρεσιών ή ακόμη και προϊόντων, η διεύθυνση της ιστοσελίδας, στοιχεία επικοινωνίας κτλ.

Προσοχή να Τηρείται ο Κώδικας Δεοντολογίας

Όλα αυτά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αναπτύσσονται στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα για την επικοινωνία των Ιατρών με το κοινό, θα πρέπει στη συγκεκριμένη περίπτωση να λάβετε υπ’ όψιν σας τον κώδικα δεοντολογίας, όσο αφορά τη προβολή σας, άμεση ή έμμεση.

Κλείνοντας, θα πρέπει να τονιστεί ότι το ηλεκτρονικό «επιχειρείν» σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την κλασική επικοινωνία και παροχή υπηρεσιών ιδιαίτερα στον τομέα της υγείας, αλλά τη συμπληρώνει και την επεκτείνει σε νέα κοινά - στόχους.

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.