Ψηφιακό Marketing 5 Xρυσοί Kανόνες

Κανόνας 1ος: Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης (Search Εngine Οptimization SEO)

Ο πρώτος κανόνας του ψηφιακού Marketing, είναι να φαίνεστε στις μηχανές αναζήτησης και ειδικά στην Google που είναι η πιο διαδεδομένη, αφού το 95% των χρηστών «περνάνε» από τις μηχανές αναζήτησης για να καταλήξουν σε μια σελίδα.

Ψηφιακό Marketing 2

Τόσο η Google, όσο και οι άλλες μηχανές αναζήτησης, Bing, Yahoo, χρησιμοποιούν προηγμένα ρομπότ (Crowl) για να «σκανάρουν» κάθε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο.

Βλέπουν έτσι, πώς είναι δομημένο το site και αναλύουν το περιεχόμενο και τις συνδέσεις του, για να τα κατηγοριοποιήσουν στη συνέχεια.

Η κατάταξη γίνεται με πάνω από 200 παραμέτρους.

Ένα καλό και δομημένο site θα πρέπει να έχει ένα σωστό Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS Content Management System) που να μπορεί να δώσει φιλικό όνομα στον τίτλο της κάθε σελίδας (Friendly URL), καλό τίτλο στα κείμενα (Meta Title), να εμφανίζει σωστά τις λέξεις και τις φράσεις κλειδιά κ.λπ. ώστε να αποκτά καλύτερη κατάταξη στην Google.

Καλό είναι, να αποφεύγονται οι πολύ γενικευμένες τοποθετήσεις και είναι καλύτερο να είστε πιο συγκεκριμένοι για να σας εντοπίζουν οι μηχανές.

Kάτι τέτοιο θα το πετύχετε μόνο με τις κατάλληλες λέξεις και κυρίως φράσεις – κλειδιά.

Κανόνας 2ος: Κάντε Στοχευμένες Καμπάνιες με το Google AdWords

Είτε μόνος, είτε με την βοήθεια κάποιου ειδικού πρέπει να κάνετε χρήση του Google AdWords.

Είναι η πιο «δίκαιη» μορφή διαφήμισης, γιατί πληρώνεις μόνο με το αποτέλεσμα.

Μόνο όταν κάποιος κάνει Click πάνω στην διαφήμιση μας πληρώνουμε την Google.

Φυσικά, επειδή η Google διενεργεί αυτόματα δημοπρασία, την στιγμή της κάθε αναζήτησης, θέλει προσοχή στο πόσα χρήματα θα δηλώσουμε ότι είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε το κάθε Click.

Ορίζουμε επίσης και το ποσό που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε συνολικά για κάθε ημέρα.

Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσουμε το χρηματικό ποσό που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε για την Google για μια χρονική περίοδο (μήνας, χρόνος).

Επίσης, εδώ και αρκετά χρόνια, η Google μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε διαφήμιση με banner, σε ειδησεογραφικά Portal, όπως για παράδειγμα www.in.gr, www.enikos.gr κλπ. και γενικότερα χιλιάδες ιστοσελίδες που ανήκουν στο δίκτυο συνεργαζόμενων με την Google (AdSense), χωρίς να επικοινωνήσουμε μαζί τους.

Με αυτό τον τρόπο, εμφανίζουμε τα banner μας σε αυτά τα site, δηλώνοντας φυσικά πόσα χρήματα ανα ημέρα, είμαστε διατεθειμένοι να δαπανήσουμε.

Επίσης, μέσα από αυτές τις ιστοσελίδες, μπορούμε να κάνουμε στοχευμένη προβολή σε πελάτες που έχουν επισκεφτεί το site μας, και έχουν επισκεφτεί την σελίδα, που αφορά, για παράδειγμα, την οστεοπόρωση, και την επόμενη ημέρα επισκέπτονται για ενημέρωση, ένα ιατρικό site για την οστεοπόρωση, όπως www.iatronet.gr.

Έτσι, θα εμφανιστεί μόνο σε αυτούς (Remarketing), το διαφημιστικό banner του site μας που αναφέρεται στην οστεοπόρωση.

Υπάρχει ακόμη η δυνατότητα να κάνουμε και συνδυασμό υπηρεσιών και να εμφανίζουμε banner ανάλογα με τις υπηρεσίες (Dynamic Remarketing) που έχει επισκεφτεί ο χρήστης.

Εκτός λοιπόν, από το πόσο θα πληρώσετε το Click, αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που προτείνει η ίδια η Google να απευθυνθείτε σε εταιρείες που είναι Google Partners, για να κάνουν αυτές διαχείριση του λογαριασμού σας.

Κανόνας 3ος: Social Media - το Από Στόμα σε Στόμα (Word Of Mouth) της Σύγχρονης Εποχής και Όχι Μόνο

«Focus on the how to be Social, not on how to do Social», λέει ο Jay Baer δηλ. «Επικεντρωθείτε στο πως θα γίνετε κοινωνικοί και όχι στο πως θα χειριστείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης»

Το άλλο μεγάλο εργαλείο που προσφέρει το διαδίκτυο είναι η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ποια είναι όμως η σωστή επιλογή; Facebook; Twitter ή Google +; Κάθε πότε πρέπει να αναρτάται ένα post;

Είναι καλή ιδέα η διεξαγωγή ενός διαγωνισμού και τι είδους διαγωνισμού;

Ο συνδυασμός ενός site στο διαδίκτυο, με παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να προσελκύσει πελάτες που σας ενδιαφέρουν.

Το θέμα είναι, να είστε σίγουροι καταρχάς σε ποιο μέσο θέλετε να είστε παρόντες.

social media1

Για παράδειγμα, η δημιουργία μιας επαγγελματικής σελίδας στο Facebook, τo Google+, το Google My Business είναι μια καλή επιλογή.

Πρέπει να γράφουμε πράγματα στο Facebook όχι για εμάς, αλλά για τους ασθενείς-πελάτες μας και αυτά που τους ενδιαφέρουν.

Οι ασθενείς-πελάτες, μπορούν να γίνουν έτσι οι «Ευαγγελιστές μας» και να μιλάνε για εμάς σε άλλους υποψήφιους πελάτες.

Στην σελίδα στο Facebook, είναι καλό να κάνετε κάποιες αναρτήσεις/post, που να σχετίζονται με την επικαιρότητα, με τις υπηρεσίες που προσφέρεται στους ασθενείς σας, αλλά και με διάφορα tips που μπορούν να δώσουν λύσεις εύκολα και γρήγορα σε θέματα που αφορούν την υγεία στην καθημερινότητα μας.

Ένα site, μπορεί να στοχεύσει μέσα από το Facebook Ads σε δημογραφικό κοινό που σας ενδιαφέρει, π.χ. να στοχεύσει νέες γυναίκες στο Περιστέρι Αττικής, χωρίς παιδί, ηλικίας από 22 -35, με πανεπιστημιακή μόρφωση και με ενδιαφέρον για τις οικογενειακές σχέσεις και πώς να αποκτήσουν παιδί, κ.λπ.

Η δυνατότητα αυτή, που δίνει το Facebook, μπορεί να αποτελέσει δυναμικό εργαλείο για να γίνεται γνωστός π.χ. σαν γιατρός γυναικολόγος στις γυναίκες, στην ευρύτερη περιοχή του Περιστερίου.

Φυσικά, μπορούμε να κάνουμε και διαγωνισμούς στο Facebook, με έπαθλα αυστηρά και μόνο υπηρεσίες που αφορούν την ειδικότητά σας σαν ιατρός π.χ. σαν γυναικολόγος μπορείτε να προσφέρεται δωρεάν ένα προγεννητικό έλεγχο, με στόχο όχι μόνο τα Likes, αλλά κυρίως τα Shares (κοινοποιήσεις), που θα κάνουν οι φίλοι της σελίδας σε δικούς τους φίλους.

Αν λάβει κανείς υπόψη τα στοιχεία που μας δίνει το Facebook, ότι κάθε χρήστης έχει μέσο όρο 200 φίλους, μπορούμε να καταλάβουμε την πολλαπλασιαστική ισχύ που μπορεί να έχει ένα καλό Post στο Facebook.

Επίσης, μπορούμε να στοχεύσουμε την αύξηση των εγγραφών σε λίστα μας, για το e-mail Marketing που θα δούμε παρακάτω.

Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο να βάζετε πληροφορίες καθημερινά, αλλά μπορείτε να βρείτε μια ισορροπία ανάμεσα στον καταιγισμό και την απουσία.

Επίσης, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα δίκτυο κοινωνικών μέσων και να το χρησιμοποιείτε συμπληρωματικά το ένα με το άλλο, Facebook, Google +, ανάλογα με το τι θέλετε να κάνετε ή να προωθήσετε.

Για παράδειγμα, το Twitter δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο εμπορικό ενδιαφέρον για τους γιατρούς.

Κανόνας 4ος: Content Marketing “Content Is King” – Bill Gates (1/3/1996)

Δίπλα στα κοινωνικά δίκτυα υπάρχουν και τα παραδοσιακά blog.

Το να έχετε ένα ξεχωριστό blog είναι μάλλον υπερβολή, αλλά παρόλα αυτά θα μπορούσαμε μέσα σε ένα σύγχρονο site να υπάρχει ένα Blog, στο οποίο να «ανεβαίνει» ένα επιστημονικό άρθρο με θέματα που αφορούν την ειδικότητά σας κάθε μήνα.

Όταν γράφετε στο διαδίκτυο, θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας τις λέξεις- κλειδιά, αλλά βέβαια όχι μόνο αυτές, γιατί το κείμενό σας θα είναι δυσανάγνωστο.

Αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία είναι η ποιότητα του περιεχομένου και η συνεχής ανανέωσή του.

Εάν στην αρχή του μήνα, η μηχανή διαπιστώσει ότι το περιεχόμενο επαναλαμβάνεται, αυτό θα λειτουργήσει αρνητικά.

Επίσης, είναι σημαντικό να δημοσιεύετε πρωτογενές περιεχόμενο, γιατί η αντιγραφή ανιχνεύεται αυτομάτως και φυσικά τιμωρείται (Duplicate Content).

Η πρωτοτυπία έγκειται επίσης στον τρόπο παρουσίασης των υπηρεσιών σας, που θα πρέπει να διαφέρει από την παρουσίαση κάποιου άλλου γιατρού.

Και όλα αυτά γίνονται για να εμφανίζεται η σελίδα σας στις πρώτες θέσεις, της πρώτης σελίδας της Google.

Επίσης, μπορείτε να παρακολουθείτε τι λέγεται στα blogs/Forums για εσάς, μια θετική κριτική, μπορεί να έχει ένα θετικό αντίκτυπο στην εικόνα σας, ενώ μια κακή κριτική μπορεί να σας κάνει μεγάλη ζημιά.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να απαντήσετε και να επικοινωνήσετε μαζί τους.

Κανόνας 5ος: Ε-mail Marketing

Ένα από τα πιο δυνατά και αποτελεσματικά εργαλεία του Digital Marketing, είναι το e-mail Marketing.

Φυσικά, όπως όλα, πρέπει να γίνει με τον σωστό τρόπο.

Είναι σημαντικό, να έχουμε δικές μας λίστες με e-mail και όχι να «αγοράσουμε» από άγνωστες πηγές προέλευσης λίστες, οι οποίες φυσικά, δεν είναι σχετικές με το αντικείμενο μας. Επίσης, εμπεριέχει και νομικά θέματα η αποστολή e-mail τα οποία πρέπει να τα λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας πριν αποστείλουμε σε μια άγνωστη για εμάς λίστα.

Υπάρχουν ενέργειες στο Facebook, π.χ. διαγωνισμοί και η λίστα εγγραφής , που αποτελούν καλές πηγές εμπλουτισμού της λίστας e-mail.

Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες μαζικής αποστολής e-mail όπου μπορούμε να αποστείλουμε σε όσα e-mail έχουμε στη λίστα μας.

Το πιο σημαντικό με αυτές τις πλατφόρμες, δεν είναι μόνο η μαζική αποστολή, αλλά κυρίως το γεγονός ότι μπορούμε να γνωρίζουμε πόσοι και πότε άνοιξαν τα e-mail μας, από ποια συσκευή έκαναν click στο e-mail, ποιοι ζήτησαν διαγραφή από τη λίστα μας και γιατί κ.λπ.

Στο τελευταίο, να δοθεί μεγάλη προσοχή, πρώτον, γιατί πρέπει να τους διαγράψουμε από τη λίστα (για νομικούς λόγους) και δεύτερον, αν για παράδειγμα, στείλαμε σε πελάτες μας μια ενημέρωση και κάποιοι δεν θέλουν να παίρνουν το e-mail μας, είναι μια καλή ευκαιρία να τους ρωτήσουμε ευγενικά τους λόγους που έκαναν την διαγραφή.

Αυτή η προσέγγιση έχει αποδειχτεί αποτελεσματική και το 80% των πελατών, γίνονται οι πιο πιστοί πελάτες μας.

Η ανάλυση τέτοιων στοιχείων, θα μας οδηγήσει στην βελτίωση της στρατηγικής μας.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να σχεδιάσουμε την συχνότητα αποστολής, το σχεδιαστικό να είναι φιλικό με τις κινητές συσκευές, τη θεματολογία, πιθανές προσφορές σε ιατρικές πράξεις κ.λπ.

Το e-mail Marketing θέλει υπομονή και επιμονή, αλλά μπορεί να γίνει το πιο αποτελεσματικό και μετρήσιμο εργαλείο.

Συμπεράσματα

Τελικά, το να χρησιμοποιείτε για τη προβολή σας τα εργαλεία του ψηφιακού Marketing είναι απαραίτητο.

Το θέμα όμως είναι, σε ποιο βαθμό θα πρέπει να γίνεται χρήση τους και βέβαια ποιος θα αναλάβει να το κάνει, με δεδομένη την έλλειψη χρόνου.

Σίγουρα, σαν ιατρός, λόγω του βεβαρημένου προγράμματος σας, είναι καλύτερο να εμπιστευθείτε κάποιον ειδικό συνεργάτη, που έχει γνώση της αγοράς και των κανονισμών που σχετίζονται με το ψηφιακό Marketing.

Το μόνο που είναι σίγουρο, ότι το να έχετε ένα σωστά δομημένο site, το οποίο θα είναι ορατό από όλες τις μηχανές αναζήτησης αλλά και συσκευές, είναι πλέον η τάση και θα σας ανοιχθούν νέες δυνατότητες και τρόποι επικοινωνίας με τους ασθενείς σας.

Πέτρος Αρουκάτος
Co-Founder της DigitalUp
www.digitalup.gr

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.