fbpx
FB 01

Η Ηλεκτρονική Μάθηση Εισέρχεται στην Καθημερινότητα των Γιατρών

Η υγειονομική κρίση λόγω της Cοvid-19, οδήγησε στην ανάπτυξη της διαδικτυακής εκπαίδευσης. Ωστόσο, δεν είναι η μόνη αιτία.  Η Ηλεκτρονική Μάθηση Εισέρχεται στην Καθημερινότητα των Γιατρών. Η τάση της ηλεκτρονικής μάθησης είχε μία σταδιακή διείσδυση τα τελευταία έτη, ενώ τώρα κυριαρχεί. Σήμερα, οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί καθώς και οι ίδιοι οι γιατροί, ιδιαίτερα οι νέοι, έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με την ηλεκτρονική μάθηση, ενώ συνδυάζοντάς την με τη «δια ζώσης», μεγιστοποιούν το όφελος.

Όπως και η τηλεδιάσκεψη, έτσι και η ηλεκτρονική μάθηση έχει ωφεληθεί από μία μεγάλη ώθηση που συνδέεται με την κρίση στην υγεία τελευταία.

Αυτό που δεν μπορούσε να γίνει δια ζώσης έγινε αναγκαστικά εξ αποστάσεως, μία κατάσταση που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Η επιτάχυνση στη χρήση της ηλεκτρονικής μάθησης, λόγω της υγειονομικής κρίσης, αναδεικνύει την αργή αλλά σίγουρη υιοθέτηση αυτού του τρόπου εκπαίδευσης και από τους επαγγελματίες υγείας. 

Η ψηφιακή εκπαίδευση δεν είναι πλέον απλά ένα συμπλήρωμα της «δια ζώσης», αλλά ένας πραγματικός «ακρογωνιαίος λίθος» στη συνεχή εκπαίδευσή τους.

Η ευκολία πρόσβασης στη διαδικτυακή εκπαίδευση

Είναι επίσης θέμα γενεών. Οι πιο ηλικιωμένοι εξακολουθούν να προτιμούν τη δια ζώσης εκπαίδευση, ενώ οι περισσότεροι νέοι ενδιαφέρονται για τη διαδικτυακή. 

Παρατηρείται όμως μια σταδιακή αλλαγή. Αν και πριν από μερικά χρόνια, όλα τα ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία ήταν διαθέσιμα, βίντεο, γραφικά, διαδραστικότητα..., αυτό που έχει αλλάξει σήμερα είναι ότι η ευρυζωνική σύνδεση έχει διευρυνθεί.

Ως αποτέλεσμα, διευκολύνεται η πρόσβαση, καθώς και η βελτίωση της εργονομίας. Ένα από τα νέα φαινόμενα που σηματοδότησαν την ηλεκτρονική μάθηση τα τελευταία χρόνια, είναι η ευκολία πρόσβασης οπουδήποτε, οποτεδήποτε, από οποιοδήποτε ψηφιακό μέσο, ​​όπως για παράδειγμα ένα smartphone. Εξάλλου οι νέοι έχουν μεγαλώσει με αυτά τα μέσα! 

Σήμερα, βλέπουμε νέους γιατρούς που αναζητούν πρόθυμα μαθήματα e-learning για διάφορες παθήσεις ή επεμβατικές τεχνικές, για να μπορούν να τα παρακολουθούν όπου και αν βρίσκονται.

Ας σημειωθεί επίσης ότι, οι σύντομες μορφές σεμιναρίων αναπτύσσονται όλο και περισσότερο και συμβαδίζουν τόσο με αυτήν την ευκολία πρόσβασης, όσο και με την εξέλιξη των πρακτικών εκπαίδευσης.

Σχεδιάζονται ενότητες δύο έως τριών ωρών, αποτελούμενες από συνεδρίες τριάντα λεπτών, σύντομες και ουσιώδεις, ειδικά, καθώς η συγκέντρωση του ατόμου είναι περιορισμένη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Και όπως συμβαίνει και με κάθε άνθρωπο που αναζητά ένα θέμα που τον ενδιαφέρει στο YouTube, έτσι συμβαίνει και με τους επαγγελματίες υγείας! 

Η ασύγχρονη διαδικτυακή εκπαίδευση στο προσκήνιο

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να θυσιάσουμε τη σημασία της αρχής της εκπαίδευσης σε αυτήν την εξέλιξη με σύντομα σεμινάρια. Ο κίνδυνος παρουσιάζεται όταν συγχέουμε την εκπαίδευση με την πληροφόρηση. 

Η ηλεκτρονική μάθηση, σε αυτό το πλαίσιο, δεν είναι μια άκαμπτη ή αποκλειστική πρακτική. Οι πάροχοι μπορούν να τη συνδυάσουν με τη «δια ζώσης», αν κριθεί απαραίτητο. 

Υπάρχουν πράγματι πολύπλοκα θέματα, που μερικές φορές απαιτούν μια κλασική απόκτηση γνώσεων και, στη συνέχεια, την εφαρμογή τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα, για παράδειγμα, σε ιατρικά θέματα όπου πρέπει να αφιερώσουμε αρκετές ώρες διαδικτυακής εκπαίδευσης. 

Αναμφισβήτητα, μόλις έχουμε τα επιτρεπτά υγειονομικά δεδομένα, θα επανέλθουμε στη δια ζώσης εκπαίδευση, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν στο τεχνικό πεδίο εφαρμογής. 

Αυτό όμως δεν ισχύει για όλα τα πεδία μάθησης και πληροφόρησης. Η ηλεκτρονική μάθηση θα συνεχίσει να κερδίζει έδαφος, ιδιαίτερα όταν διευκολύνει τον εκπαιδευόμενο να την παρακολουθήσει ασύγχρονα (on demand) δηλαδή οποτεδήποτε, από όπου και αν βρίσκεται και με όποιο ψηφιακό μέσο διαθέτει..

Ωστόσο, για πολλούς, τα ψηφιακά μαθήματα δεν έχουν τον ίδιο αντίκτυπο, την ίδια απόδοση δηλαδή, με αυτά που γίνονται δια ζώσης. Και αυτό, γιατί ο εκπαιδευτής όταν κάνει το μάθημα δια ζώσης έχει διαφορετική αλληλεπίδραση με το ακροατήριο, όπως π.χ. να εντοπίσει τις αντιδράσεις του, κάτι που δεν μπορούμε να κάνουμε μέσω μιας οθόνης. 

 

Το ίδιο ισχύει και από την πλευρά των εκπαιδευόμενων, οι οποίοι κουράζονται πολύ πιο εύκολα και αποσπάται η προσοχή τους όταν βρίσκονται μπροστά από μία οθόνη.

Η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) έχει πολλά πλεονεκτήματα. Με οπτικό και διαδραστικό τρόπο, προσφέρει μεγάλη ελευθερία πρόσβασης στο περιεχόμενο. 

Κάθε θέμα χωρισμένο σε διδακτικές ενότητες, επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να μάθουν σταδιακά και όταν το επιθυμούν, μέσω του διαδραστικού περιεχομένου, που μπορεί να συμπληρώνεται επίσης και με ερωτηματολόγια αυτοαξιολόγησης.

Αυτή η ψηφιακή μέθοδος διδασκαλίας (e-learning) είναι μια μέθοδος κατάρτισης που εξελίσσεται. Οι διδασκόμενοι ωστόσο, παραμένουν ευαίσθητοι στη φυσική παρουσία του εκπαιδευτή, γεγονός που αποδεικνύει πως η ιδανική λύση είναι ο συνδυασμός πρακτικής άσκησης και ηλεκτρονικής μάθησης.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:



Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων