Home Τεχνολογία - Λογισμικό Χρησιμοποιήστε το Facebook για την Ενίσχυση των Δεσμών με τους Ασθενείς-Πελάτες σας
Χρησιμοποιήστε το Facebook για την ενίσχυση των Δεσμών με τους Ασθενείς-Πελάτες σας.

Χρησιμοποιήστε το Facebook για την Ενίσχυση των Δεσμών με τους Ασθενείς-Πελάτες σας

Το Facebook είναι πλέον μέρος της καθημερινής μας ζωής και πολλά ιατρεία έχουν ήδη αρχίσει να το χρησιμοποιούν για να επεκτείνουν τη σχέση τους με τους ασθενείς τους.

Η απλότητα του εργαλείου όμως, δεν θα πρέπει να μας κάνει να ξεχνάμε τη φύση του και τους κώδικες που πρέπει να τηρηθούν.

Η έννοια της διάδοσης της πληροφορίας, της φροντίδας των άλλων και των αξιών που μεταφέρονται από το ιατρείο, πρέπει να είναι στην κορυφή των προσδοκιών σας.

Πολλές σελίδες στο Facebook έχουν δημιουργηθεί από τους ιδίους του γιατρούς.

Μακριά από τις πολύπλοκες στρατηγικές που επιβάλλει η ψηφιοποίηση του ιατρείου, εδώ μπορούμε να συνδεθούμε με τον ασθενή-πελάτη και να επεκτείνουμε τη σχέση μας μαζί του με ανέξοδο και ασφαλή τρόπο.

Αλλά επειδή ο χρόνος είναι πολύτιμος, αν πραγματικά θέλουμε να δημιουργήσουμε μια 100% λειτουργική και πραγματικά «επαγγελματική» σελίδα στο Facebook, πρέπει να σκεφτούμε τον καλύτερο τρόπο χρήσης αυτού του μέσου.

Ας θέσουμε μερικές ερωτήσεις

Για ποιο σκοπό;

Το Facebook αρχικά χρησιμοποιήθηκε σε προσωπικό περιβάλλον.

Είναι μια ανταλλαγή πληροφοριών και συναισθημάτων σε ατομική βάση προς το κοινό που είναι «φίλοι» μας και μας ακολουθούν.

Η ιδέα της κοινής χρήσης και ανταλλαγής είναι εγγενής σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο.

Πώς θα το μεταφράσετε όμως αυτό στον κόσμο του ιατρείου; Σε ποιόν απευθυνόμαστε;

Απαιτείται, λοιπόν, να έχετε καθορίσει αρχικά τη στρατηγική σας για να απαντήσετε στην ερώτηση σε ποιους απευθυνόσαστε.

Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει συχνά. Επειδή όμως πρέπει να στοχεύσουμε τα μηνύματά μας, το Facebook είναι ένας τρόπος να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό που απευθυνόμαστε, διαφορετικά το μήνυμά μας θα χαθεί στους μαιάνδρους του διαδικτύου.

Βρισκόμαστε σε μια ζώνη απομονωμένη ή αντίθετα σε μια πολύ ανταγωνιστική ζώνη;

Το Facebook είναι μια επέκταση της εγγύτητας που διατηρείται στους «τοίχους του», η οποία ξεκινά όταν ο ασθενής εγκαταλείψει το ιατρείο.

Ποιες υπηρεσίες και ειδικότητές μας θέλουμε να προωθήσουμε; Σε αυτές τις ερωτήσεις η απάντηση είναι μια λέξη: Επέκταση.

Το Facebook είναι μια επέκταση της εγγύτητας που διατηρείται στους «τοίχους του», η οποία ξεκινά όταν ο ασθενής εγκαταλείψει το ιατρείο.

Και μην ξεχνάτε ότι είναι κυρίως η ανθρώπινη διάσταση του ιατρείου που το Facebook θα αναδείξει!

Μια προσωπική ή επαγγελματική σελίδα;

Προσέξτε, ωστόσο, να μην πέσετε στην παγίδα της δημιουργίας μιας προσωπικής σελίδας Facebook, όπως πολλοί γιατροί.

Υπάρχει η δυνατότητα μιας επαγγελματικής σελίδας στο Facebook, που αποφέρει συγκεκριμένα οφέλη και επομένως το άνοιγμα προσωπικής σελίδας είναι μάταιο.

Εδώ μπορούν να δίνονται πληροφορίες ειδικά για τις υπηρεσίες που προσφέρετε, τη πρόσβαση στο δικτυακό τόπο του ιατρείου, σχετικά άρθρα με την ειδικότητά σας, αξιολογήσεις ασθενών σας και φυσικά διεύθυνση, ωράρια λειτουργίας…

Προσοχή όμως, για να δουν το μήνυμα σας πολλοί, πρέπει να το προωθήσετε, σύμφωνα βέβαια με τους κανόνες δεοντολογίας του επαγγέλματος σας και του Facebook.

Με ποιο περιεχόμενο;

Το Facebook είναι κάπως σαν μια εφημερίδα του ιατρείου, που αναφέρει γεγονότα και τη ζωή του ιατρείου, πλήρως ενσωματωμένο στο κοινωνικό του περιβάλλον, στη γειτονιά του, στο εσωτερικό περιβάλλον του…

Αυτά τα γεγονότα μπορεί να είναι ειδικές ημέρες που καλείτε τους ασθενείς σας για παράδειγμα, σχετικά από μια παθολογία, για έναν έλεγχο πρόληψης ή που σχετίζονται με παγκόσμιες ημέρες υγείας…

Σε περίπτωση επιδημιών ή εποχικών παθήσεων μπορούν να δίδονται συμβουλές πρόληψης όπως της γρίπης, της γαστρεντερίτιδας κ.λπ.

Επίσης, μπορεί να γίνει μια συνομιλία (chat) όπου μοιράζονται εμπειρίες σε ένα δεδομένο θέμα, για παράδειγμα για τον διαβήτη ή τη φροντίδα του μωρού.

Παράλληλα, πρέπει να αποτελεί ένα ημερολόγιο επαρκώς διαφοροποιημένο, ώστε να ενδιαφέρει διαφορετικά κοινά-στόχους, διαφορετικές κοινότητες.

Το Facebook διευκολύνει αυτήν την ανθρώπινη σχέση.

Το κλειδί είναι να ορίσετε το σωστό άτομο που μπορεί να δημιουργεί και να δημοσιεύει τακτικά ενδιαφέρον περιεχόμενο, ενώ παράλληλα να εξασφαλίζεται μια τακτική και ισορροπημένη συχνότητα δημοσίευσης.

ευκολία χρήσης του κρύβει παράλληλα και τη δυσκολία της συντακτικής διαχείρισης αυτού του περιεχομένου, για να διασφαλιστεί ότι είναι κατανοητό και ενδιαφέρον.

Βρισκόμαστε στον κόσμο της υγείας και μπορεί το περιεχόμενο να είναι αρκετά επιστημονικό.

Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε πώς να μεταδίδουμε τις πληροφορίες με τον καλύτερο τρόπο. Η απλή γραφή σε πράγματα που είναι μερικές φορές περίπλοκα δεν είναι πάντα εύκολη.

Επίσης, να ξέρετε πώς να συνδέσετε χρήστες του διαδικτύου, να εισάγετε εικόνες και βίντεο, γιατί το κείμενο από μόνο του δεν είναι πλέον αποτελεσματικό στο Facebook.

Ποιος μπορεί (πρέπει;) να το αναλάβει αυτό;

Υπάρχουν πολλοί πάροχοι που μπορούν να σας παρέχουν τη δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook μαζί με τη δημιουργία ιστότοπου και με πακέτο υπηρεσιών web.

Προτείνουν μια συν-διαχείριση της εν λόγω σελίδας, προτείνοντας ένα τακτικό περιεχόμενο.

Μπορεί ορισμένα ιατρεία να ικανοποιούνται με αυτό το περιεχόμενο, αλλά προφανώς, για να εξασφαλιστεί αυτός ο δεσμός εγγύτητας προϋποθέτει ότι θα πρέπει να βάλουν λίγο το χεράκι τους και οι ίδιοι οι γιατροί.

Αυτή η συν-διαχείριση λειτουργεί πολύ συχνά καλά, ο πάροχος παρέχει γενικές πληροφορίες για την ειδικότητα του γιατρού, και ο ιατρός στη συνέχεια τις μετατρέπει σε περισσότερο εξειδικευμένες πληροφορίες.

Πρέπει να υπάρχει μια εσωτερική οργάνωση για τη δημοσίευση πληροφοριών από καιρό σε καιρό, είτε από τον ίδιο τον γιατρό, είτε από κάποιο συνεργάτη στο ιατρείο εξοικειωμένο με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων.

Το κλειδί είναι να ορίσετε το σωστό άτομο που μπορεί να δημιουργεί και να δημοσιεύει τακτικά ενδιαφέρον περιεχόμενο, ενώ παράλληλα να εξασφαλίζεται μια τακτική και ισορροπημένη συχνότητα δημοσίευσης.

Αποφύγετε να αφήσετε τη σελίδα χωρίς πληροφορίες για περισσότερο από μία εβδομάδα, αλλά επίσης αποφύγετε μια «υπερχείλιση», που μπορεί να κουράσει.

Μέχρι τρεις «νέες» ανά εβδομάδα ανακοινώσεις είναι ο σωστός ρυθμός.

Υπάρχει ένας συντονιστής;

Το Facebook είναι μια σελίδα που ζει, είναι διακοσμημένη με σχόλια, ως επί το πλείστο ενημερωτικά και σε μεγάλο βαθμό θετικά.

Αλλά συμβαίνει, σίγουρα σπανιότερα, τα σχόλια να είναι αρνητικά.

Εξαρτάται από το περιεχόμενο του αρνητικού μηνύματος, αν αυτό θεωρηθεί εποικοδομητικό, θα πρέπει να απαντήσετε, αν είναι «καθαρά επιθετικό», απλά το διαγράφουμε χωρίς περαιτέρω σχόλια.

Πρέπει να ανατρέχουμε σε «πηγές αναζήτησης» για το περιεχόμενο;

Το να ανατρέχουμε σε πηγές αναζήτησης για οποιαδήποτε πληροφορία είναι απαραίτητο. Δεν δημοσιεύουμε μία πληροφορία χωρίς να την ερευνήσουμε ή και απλά επειδή την είδαμε στο διαδίκτυο. Πρόκειται για ζήτημα αξιοπιστίας.

Η «προμήθεια» του περιεχομένου δεν είναι μόνο ένας τρόπος για να καταστήσει το περιεχόμενο αξιόπιστο, αλλά επίσης σας επιτρέπει να δημιουργήσετε αλληλεπιδράσεις, για να κάνετε τη σελίδα σας στο Facebook πιο ελκυστική.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων