Αξιοποιώντας το Google My Business

Έχετε αναρωτηθεί πόσοι άνθρωποι βρίσκουν το ιατρείο σας μέσω του Google;

Γνωρίζετε κατά πόσο οι πληροφορίες που αναφέρονται στο Google για το ιατρείο σας είναι σωστές και επικαιροποιημένες;

Αξιοποιώντας το Google My Business

Επιθυμείτε να μπορείτε εύκολα και αξιόπιστα να ελέγξετε πως εμφανίζεται το ιατρείο σας στα αποτελέσματα της Αναζήτησης και πώς το Google παρουσιάζει το ιατρείο και τις υπηρεσίες σας;

Εν έτη 2018, η απάντηση σε όλα τα παραπάνω δεν μπορεί παρά να είναι καταφατική.

Και αυτό γιατί πλέον, η λειτουργία και η επιτυχία σχεδόν κάθε επιχείρησης, επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη διαδικτυακή της παρουσία.

Καθώς οι τεχνολογίες της Google (Αναζήτηση, Χάρτες, Android, Gmail κτλ) κυριαρχούν στην αλληλεπίδραση των χρηστών με το διαδίκτυο, το αποτελεσματικότερο ίσως εργαλείο που έχει στη διάθεσή της μια μικρή ή μικρομεσαία επιχείρηση για να διασφαλίσει την ολοκληρωμένη διαδικτυακή της προβολή είναι το Google My Business και το ιατρείο δεν αποτελεί εξαίρεση.

Με αυτό “επιχειρήσεις και οργανισμοί μπορούν να διαχειρίζονται την παρουσία τους στο διαδίκτυο σε όλα τα προϊόντα Google, όπως, μεταξύ άλλων, στην Αναζήτηση και στους Χάρτες”.

Το Google My Business είναι δωρεάν και μέσω της επαλήθευσης και της επεξεργασίας των πληροφοριών του ιατρείου σας, μπορείτε να βοηθήσετε τους ασθενείς -πελάτες να σας εντοπίσουν, αλλά και να τους ενημερώσετε σχετικά.

Πρώτα βήματα στο Google My Business

Για να ξεκινήσει κανείς χρειάζεται η ύπαρξη ή η δημιουργία ενός λογαριασμού Google (πχ Gmail), μέσω του οποίου ενημερώνουμε αρχικά το Google My Business ότι είμαστε οι ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης επιχείρησης όπως το ιατρείο.

Ακολουθεί η διαδικασία ταυτοποίησης της καταχώρησης και της θέσης του ιατρείου στο χάρτη, η οποία περιλαμβάνει συνήθως την παραλαβή ταχυδρομικά μιας κάρτας στη διεύθυνση που έχει δηλωθεί ως έδρα, με έναν κωδικό επαλήθευσης.

Μόλις παραληφθεί η κάρτα και εισαχθεί ο κωδικός επαλήθευσης, η καταχώρησή μας έχει ολοκληρωθεί. Μία Google My Business καταχώρηση μπορεί να έχει έναν μόνο ιδιοκτήτη.

Στη συνέχεια, δημιουργείται το Google My Business προφίλ, με την online συμπλήρωση των στοιχείων του ιατρείου (υπηρεσία, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφία, ώρες λειτουργίας κ.τ.λ.).

Τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέξουμε είναι:

• Όλα τα στοιχεία που εισάγονται πρέπει να είναι απολύτως ακριβή.

Αν η Google “θεωρήσει” ότι τα στοιχεία αποκλίνουν, έστω και λίγο από την πραγματικότητα, μειώνεται σημαντικά η πιθανότητα να μας εμφανίσει στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

• Αξίζει να διαθέσετε λίγο χρόνο και ίσως να ζητήσετε επαγγελματική βοήθεια για να “ανεβάσετε” ποιοτικές φωτογραφίες του ιατρείου σας (αίθουσα αναμονής, δωμάτιο εξέτασης, γραφείο).

• Αντίστοιχα, καλό είναι να δώσετε προσοχή στα λιγοστά, έτσι και αλλιώς κείμενα, που ζητά το Google My Business για το ιατρείο σας, πχ περιγραφή, υπηρεσίες κτλ.

• Οποιαδήποτε διαδικτυακή παρουσία έχει ήδη το ιατρείο σας, καλό είναι να αναφέρεται στο Google My Business.

Αυτό γίνεται με την εισαγωγή σχετικών συνδέσμων προς τον ιστότοπο του ιατρείου, την παρουσία του στα social media (πχ Facebook, Instagram), αλλά και αναφορές του σε ιστότοπους τρίτων, πχ ένα άρθρο στον ειδικό ή τοπικό τύπο.

Οφέλη για εσάς και τους ασθενείς πελάτες σας

Αφού γίνουν τα παραπάνω, η καταχώρησή του ιατρείου σας στο Google my Business είναι έτοιμη!Αξιοποιώντας το Google My Business 1Τα οφέλη είναι αξιοσημείωτα:

• Υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

• Πολύ ευκολότερη εύρεση στους Χάρτες και άμεση παροχή οδηγιών για το ιατρείο σας.

• Δυνατότητα τηλεφωνικής κλήσης απευθείας από την οθόνη αναζήτησης του Google.

• Εμφάνιση του ωραρίου λειτουργίας επίσης από την οθόνη αναζήτησης.

Μάλιστα μετά από λίγο καιρό η Google θα εμφανίζει την “κίνηση” του ιατρείου σας ανά ώρα.

• Δυνατότητα απάντησης στα σχόλια και τις κριτικές που κάνουν online οι ασθενείς σας.

• Δυνατότητα περαιτέρω προβολής του ιατρείου μέσω πληρωμένης διαφήμισης στο Google.

Ένα πλεονέκτημα του Google My Business, συγκριτικά με τα άλλα μέσα διαδικτυακής παρουσίας και κοινωνικής δικτύωσης, είναι πως αφού δημιουργηθεί η καταχώρηση του ιατρείου, η διαχείρισή απαιτεί σχετικά λίγο χρόνο από εσάς.

Μία ανάρτηση λίγων λέξεων την εβδομάδα, με κάποιο επιστημονικό άρθρο ή ανακοίνωση, μία νέα φωτογραφία ή μια ματιά στις κριτικές που λαμβάνετε, είναι ενέργειες αρκετές, προκειμένου να έχει το ιατρείο σας μια ολοκληρωμένη και αποδοτική διαδικτυακή παρουσία.

Σε αυτό συμβάλλουν και τα σχετικά ηλεκτρονικά μηνύματα ενημέρωσης και υπενθύμισης που στέλνει το Google My Business σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Τέλος, αξίζει τον κόπο να διαθέσετε κάποιο χρόνο για να εξοικειωθείτε με τα εργαλεία που παρέχει το Google My Business για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέγει για τη διαδικτυακή σας παρουσία.

Μέσα από αυτά, μπορείτε να πάρετε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες, όπως:

- Πόσα άτομα σας βρήκαν μέσω της Αναζήτησης ή τους Χάρτες άμεσα, εισάγοντας δηλαδή τα στοιχεία του ιατρείου: πρόκειται κατά βάση για άτομα που αναζητούν κάποια πληροφορία, πχ το τηλέφωνό σας ή τις ώρες λειτουργίες του ιατρείου.

- Πόσα άτομα σας βρήκαν έμμεσα: πρόκειται για άτομα που κατά κύριο λόγο δεν γνωρίζουν το ιατρείο σας και έψαξαν πχ οδοντίατρος στη τάδε περιοχή και η Google τα οδήγησε σε σας.

- Συγκριτικά στοιχεία για τη διαδικτυακή παρουσία του ιατρείου σας, σε σχέση με άλλα στην περιοχή.

Με την πάροδο του χρόνου, καθώς η Google συλλέγει περισσότερα στοιχεία για το ιατρείο, αυξάνονται και οι σχετικές πληροφορίες που σας παρέχει.

Ένα σημείο που αξίζει να σημειωθεί και που προκαλεί απορία, εντύπωση ή και προβληματισμό κάποιες φορές είναι, πως είναι δυνατό η Google να γνωρίζει τόσα πολλά στοιχεία για σας και τους πελάτες σας!

Για παράδειγμα, πως είναι δυνατό να γνωρίζει τη γεωγραφική προέλευση των ασθενών σας, τις προτιμήσεις τους, ή ποιες είναι οι ώρες αιχμής του ιατρείου σας;

Η απάντηση είναι πως το επιτυγχάνει, συνδυάζοντας αυτοματοποιημένες μεθόδους (αλγορίθμους) ανάλυσης δεδομένων για τους χρήστες του.

Τα δεδομένα αυτά προέρχονται από διάφορες πηγές, κυρίως από τη χρήση του διαδικτύου και από τη συλλογή “δεδομένων γεωγραφικής κατανομής” (geolocation data) από το κινητό του κάθε χρήστη.

Συμπερασματικά το Google My Business είναι ένα αξιόλογο, αποτελεσματικό εργαλείο που μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας, να ισχυροποιήσουμε τη σχέση μας με αυτούς, αλλά και να προσελκύσουμε νέους.

Καθημερινά, περισσότερες από πέντε δισεκατομμύρια αναζητήσεις πραγματοποιούνται παγκοσμίως μέσω της Google.

Ας φροντίσετε, όσο το δυνατόν περισσότερες από αυτές, να αφορούν και να καταλήγουν στο ιατρείο σας!

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.