Πώς να Κτίσετε τη Φήμη σας

Μπορεί ένας επιστήμονας Ιατρός να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία του σύγχρονου μάρκετινγκ;

Οι περισσότεροι Ιατροί όταν ακούν τη λέξη μάρκετινγκ σκέφτονται αμέσως τη διαφήμιση.

Όμως η διαφήμιση και το μάρκετινγκ δεν είναι έννοιες ταυτόσημες.

Η διαφήμιση δεν είναι παρά ένα εργαλείο του μάρκετινγκ –εργαλείο το οποίο δεν είναι αποδεκτό στον ιατρικό κόσμο.

Αποτέλεσμα του παραπάνω είναι οι περισσότεροι Ιατροί να στηρίζονται στον «κύκλο», στην καλή τους φήμη και στους ασθενείς τους, ώστε να γίνουν γνωστοί σε ένα πιο ευρύ κοινό.

Είναι το περίφημο "word of mouth" (άλλος όρος του σύγχρονου μάρκετινγκ) που εξασφαλίζει την επιτυχία τους στο επάγγελμά τους.

Πώς να Κτίσετε τη Φήμη σας

Η πρακτική αυτή έχει σαν αποτέλεσμα να περιορίζουν την ανάπτυξη της δραστηριότητάς τους και κατά συνέπεια τα έσοδα του ιατρείου τους.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το διαδίκτυο σήμερα, την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προσφέρει πολλές ευκαιρίες τόσο για τη διαχείριση της «φήμης» ενός Ιατρού, όσο και για την ανάπτυξη και τη διαχείριση του ιατρείου του.

Πώς μπορείτε λοιπόν, να προωθήσετε αποτελεσματικά και με ακεραιότητα τις πρακτικές αλλά και τη φήμη σας;

1. Το Θέμα της Εικόνας

Σχεδόν η κάθε αλληλεπίδραση που έχει το ιατρείο σας με το κοινό είναι μια μορφή του μάρκετινγκ.

Αυτό περιλαμβάνει τη γενικότερη επικοινωνία σας με το «κοινό» σας: τον τρόπο με τον οποίο απαντάτε σε κάποιο τηλεφώνημα, την υποδοχή στο ιατρείο σας, τον χώρο και τη διακόσμηση στο ιατρείο σας, την ενδυμασία τη δική σας και του προσωπικού σας.

Δείτε το ιατρείο σας με το μάτι του επισκέπτη, κάντε έναν λεπτομερή έλεγχο: «είναι όλα όπως θα επιθυμούσατε να είναι;».

Κοιτάξτε την ρεσεψιόν και τον χώρο υποδοχής από την σκοπιά των ασθενών σας.

Είναι επαγγελματική η εμφάνιση τους;

Είναι φιλόξενη;

Αισθάνονται άνετα στο χώρο μας;

Καλέστε την γραμματεία σας για να δείτε πώς απαντάει στο τηλέφωνο.

Μπορεί όλα αυτά να σας φαίνονται περιττά και ανεξάρτητα από την ποιότητα της περίθαλψης που παρέχετε.

Να θυμάστε όμως ότι η πρώτη εικόνα μετράει.

Οι ασθενείς εντυπωσιάζονται από την φροντίδα σας και επηρεάζονται από όλους αυτούς τους παράγοντες.

2. Η Γραπτή Επικοινωνία

Θα χρειαστεί να σκεφτείτε την ιατρική σας δραστηριότητα ως σύνολο.

Πώς θα θέλατε να σας βλέπουν οι ασθενείς σας;

Τι είναι αυτό που θέλετε να προβάλετε;

Την ειδικότητά σας, τον επαγγελματισμό σας, τη ζεστασιά και τη φροντίδα;

Καθορίστε ένα λογότυπο και μια γραμματοσειρά που να απεικονίζουν αυτά που θέλετε στους ασθενείς σας.

Στην συνέχεια οργανώστε ολόκληρη την παρουσία σας.

Προσοχή στην επικοινωνία σας.

Βεβαιωθείτε ότι τα τηλεφωνήματα στο ιατρείο σας απαντώνται πάντα με τον ίδιο επαγγελματικό τρόπο.

Μεταφέρετε το λογότυπό σας σε όλη σας την γραπτή επικοινωνία, όπως συνταγολόγια, κάρτες για ραντεβού, επαγγελματικές κάρτες, χαρτιά και φάκελοι αλληλογραφίας.

Το ίδιο θα κάνετε και στην όποια προβολή σας σε έντυπα και διαδίκτυο.

Υπάρχουν πλέον πολλές ιστοσελίδες για την προβολή του ιατρού και των υπηρεσιών του.

Σιγουρευτείτε ότι τα συνταγολόγια, οι κάρτες των ραντεβού, οι διαφημίσεις, και η ιστοσελίδα σας έχουν όλα το λογότυπο σας.

Μέσα από την επαναλαμβανόμενη προβολή του μηνύματός σας, το κοινό θα εκπαιδευτεί για να σκέφτεστε εσάς πάνω απ' όλους τους ανταγωνιστές σας,

3. Χρησιμοποιήστε το Word Of Mouth πιο Συστηματικά

Μην βασίζεστε αποκλειστικά και μόνο στους ασθενείς που θα μιλήσουν σε οικογένεια και φίλους για εσάς.

Χρειάζεται να κινητοποιηθείτε για να κάνετε περισσότερο γνωστή την παρουσία σας.

Ρωτήστε ευθέως τους ασθενείς σας αν γνωρίζουνε κάποιον που θα εκτιμούσε την λήψη ενημέρωσης από εσάς.

Όταν αποκτήσετε νέους ασθενείς, ρωτήστε τους τι έχουν ακούσει για εσάς.

Αν ήρθαν λόγω σύστασης από έναν τωρινό σας ασθενή, επιδιώξτε να ευχαριστήσετε προσωπικά τον ίδιο τον ασθενή.

Αν ήρθαν από κάπου αλλού, ρωτήστε πώς βρήκαν τις πληροφορίες ώστε να γνωρίζετε ποιο μέσο είναι πιο αποτελεσματικό.

4. Επικοινωνήστε με μια Τοπική Εφημερίδα ή Περιοδικό και Προτείνετε να Γράψετε μία Στήλη για την Υγεία και τη Θεραπεία

Το να ξεκινήσετε να αρθρογραφείτε σε ένα τοπικό μέσο για θέματα που άπτονται της ειδικότητάς σας είναι ίσως ό,τι καλύτερο μπορείτε να κάνετε για να εδραιώσετε τη φήμη σας.

Σκεφτείτε ότι πρόκειται ουσιαστικά για «δωρεάν» διαφήμιση που μπορεί να σας βοηθήσει να γίνεται γνωστός σε μια μεγάλη μερίδα κοινού και να εδραιωθεί η φήμη σας ως «ειδικού».

Την επόμενη φορά που κάποιος από τους αναγνώστες θα χρειαστεί ιατρό, το δικό σας όνομα θα σκεφτεί πρώτο.

Στην αρθογραφία σας φροντίστε να συμπεριλάβετε μια επαγγελματική φωτογραφία και φυσικά το λογότυπο και τα στοιχεία σας.

5. Δημιουργείστε Λογαριασμό στα Social Media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας δίνουν την υπέροχη ευκαιρία να απευθυνθείτε σε ένα κοινό στοχευμένο και ταυτόχρονα να ενισχύσετε τη φήμη σας.

Πώς να Κτίσετε τη Φήμη σας

Φροντίστε να γράφετε στην επαγγελματική σας σελίδα στο Facebook πράγματα που μπορεί να ενδιαφέρουν τους ασθενείς σας.

Μπορείτε, για παράδειγμα να κάνετε κάποια post που να σχετίζονται με θέματα της ιατρικής επικαιρότητας αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρετε στους ασθενείς σας.

Μπορείτε επίσης, κατά καιρούς, να γράφετε διάφορες ιατρικές συμβουλές που μπορούν να δώσουν λύσεις εύκολα και γρήγορα σε θέματα που αφορούν την υγεία στην καθημερινότητα.

Μέσω Facebook Ads μπορείτε επίσης να στοχεύσετε στο δημογραφικό κοινό που σας ενδιαφέρει όπως για παράδειγμα, νέες γυναίκες στον Άλιμο, χωρίς παιδί, ηλικίας από 22 -35, με ενδιαφέρον για τις οικογενειακές σχέσεις και πώς να αποκτήσουν παιδί, κ.λπ.

Η δυνατότητα αυτή, που δίνει το Facebook, μπορεί να αποτελέσει δυναμικό εργαλείο για να γίνεται γνωστός π.χ. σαν γιατρός γυναικολόγος στις γυναίκες, στην ευρύτερη περιοχή του Αλίμου.

Μην ξεχνάτε επίσης ότι το Facebook είναι ένα μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας.

Σας δίνει την ευκαιρία να προβάλετε την επαγγελματική σας εικόνα και ταυτόχρονα να φανείτε πιο προσιτός στους υποψήφιους επισκέπτες σας που αναζητούν έναν γιατρό της ειδικότητάς σας.

Με μερικά προσεκτικά σχεδιασμένα βήματα θα «χτίσετε» τη φήμη και το όνομά σας και οι υπηρεσίες σας θα γίνουν γνωστές σε έναν ευρύτερο κύκλο ατόμων, πέρα από τους έτσι κι αλλιώς ικανοποιημένους ασθενείς σας.

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.