Home Επικοινωνία Ασθενή Η Επικοινωνία με τον Ασθενή στο Τελικό Στάδιο της Ζωής του
Μόλις αυτή η ερώτηση γίνει για πρώτη φορά, ο γιατρός έρχεται στη δύσκολη θέση να αντιμετωπίσει την κατάσταση και να δώσει μια απάντηση.

Η Επικοινωνία με τον Ασθενή στο Τελικό Στάδιο της Ζωής του

Οι γιατροί είναι οι αρμόδιοι να δίνουν απαντήσεις σε όλα τα σοβαρά ερωτήματα τα οποία απασχολούν τους ασθενείς που γνωρίζουν ότι πλησιάζει το τέλος της ζωής τους.

Αν κατά τη διάρκεια της συνάντησης του ασθενή με τον γιατρό, το πρώτο ερώτημα που θέτει ο ασθενής σχετίζεται με την πρόγνωση και την εξέλιξη της ασθένειάς του, ο γιατρός οφείλει να ακούσει τον ασθενή και να του απαντήσει κατάλληλα.

Σε αυτό το σημείο, εξαρτάται από τον γιατρό αν θα μπορέσει να δημιουργήσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για να ελευθερώσει τα συναισθήματα του ασθενή και να τον καθοδηγήσει στην κατανόηση της ασθένειας αλλά και του τι θα επακολουθήσει.

Αν η απάντηση λοιπόν για την πρόγνωση της ζωής του ασθενή δεν είναι αισιόδοξη, πρέπει να ανακοινώσει τον χρόνο ζωής που απομένει.

Από τη στιγμή που ο ασθενής νιώθει έτοιμος να δεχτεί μια απάντηση, ο γιατρός μπορεί να τον οδηγήσει με τέτοιο τρόπο ώστε να αξιολογήσει μόνος την κατάστασή του.

Ο ασθενής και κυρίως οι οικείοι του πρέπει να ενημερωθούν όταν η ασθένεια θα αρχίσει να οδεύει προς το τελικό στάδιο, το οποίο είναι και το πιο σημαντικό.

Δίνοντας μια πρόγνωση της εξέλιξης της ασθένειας, είναι δυνατόν να παρθούν ξεκάθαρες αποφάσεις για τις θεραπείες και την περίθαλψη που πρέπει να ακολουθήσει ο ασθενής και να οργανώσουν κατάλληλα τη μετάβαση του ασθενή από τη θεραπευτική φροντίδα στην ανακουφιστική και παρηγορητική φροντίδα.

Αυτό δίνει την ευκαιρία στον ασθενή να πάρει τις τελευταίες αποφάσεις που ο ίδιος θέλει για τη ζωή του και στους οικείους του να ξεκινήσουν να προετοιμάζονται για τη διαδικασία του πένθους.

Η πρόγνωση για το τέλος της ζωής του ασθενή δημιουργείται τη στιγμή που η διάγνωση ολοκληρώνεται από όλη την ιατρική ομάδα αφού είναι σημαντικό ο ασθενής να αντιληφθεί ότι στο τέλος της ζωής του θα έχει την άριστη και κατάλληλη φροντίδα.

Διάφορα υπαρξιακά θέματα θα απασχολούν τον ασθενή στο τέλος της ζωής του τα οποία ξεκινούν από τον απολογισμό του τι έχει κάνει όλο αυτόν τον καιρό , έως την έννοια που πρέπει να δώσει στην ασθένεια και στη θεραπεία του.

Τότε γίνεται κατανοητό πόσο σημαντικό είναι να απαντηθούν από το γιατρό όλες οι ερωτήσεις για τις δυσκολίες της ασθένειας κατά τη διάρκεια των προσωπικών συναντήσεων αφού χρειάζεται χρόνος για να απαντηθούν συγκεκριμένες ερωτήσεις για τη διαχείριση της ασθένειας, της κούρασης και του άγχους του ασθενή.

Η ενεργητική ακρόαση είναι λοιπόν το Α και το Ω για μια επιτυχημένη επικοινωνία με τον ασθενή και τους οικείους του.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων