fbpx
Αυθημερόν Αττικής και Next Day Αττικής και σε Όλη την Ελλάδα
Like us on facebook!

Πώς τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Μπορούν να Προωθήσουν τον Ανθρωπισμό στην Ιατρική

«Σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή έχουμε δύο επιλογές: να προχωρήσουμε μπροστά προς την ανάπτυξη ή να οπισθοχωρήσουμε στην ασφάλεια»
Αβραάμ Μάσλοου

Οι "New York Times" δημοσίευσαν τον Δεκέμβριο του 2018 το άρθρο "Dr. Google is a Liar" (Ο Dr. Google είναι ένας ψεύτης), που γράφτηκε από τον καρδιολόγο Haider Warraich, MD.

Ο Δρ Warraich περιγράφει την άνοδο των ψεύτικων ιατρικών ειδήσεων και τις αρνητικές συνέπειες στον πληθυσμό που λαμβάνει τις ιατρικές του πληροφορίες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πώς τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Μπορούν να Προωθήσουν τον Ανθρωπισμό στην Ιατρική.

Ισχυρίζεται ότι, όσοι ασθενείς ενημερώνονται διαδικτυακά, λαμβάνουν σοβαρά υπόψη αυτά τα πολιτισμικά memes ιατρικής παραπληροφόρησης, τα οποία τους προκαλούν έντονα συναισθήματα.

Έτσι λοιπόν, η χρήση της καθαρά ιατρικής ορολογίας δεν είναι αποτελεσματική.

Διαπίστωσε ότι ο ασθενής του ήταν πιο ανοιχτός στις συμβουλές του, όταν μοιράστηκε μαζί του την καρδιακή προσβολή του πατέρα του.

Ο Δρ Warraich προτρέπει λοιπόν τους γιατρούς να ανακτήσουν τον έλεγχο της ιατρικής ενημέρωσης των ασθενών τους, αξιοποιώντας από τη μία τη δύναμη του ανθρωπισμού και από την άλλη της αφηγηματικής ιατρικής, ώστε να γίνουν περισσότερο κατανοητοί και αποτελεσματικοί αφηγητές.

Θα συμφωνήσουμε απόλυτα μαζί του.
Ως γιατροί θα πρέπει να προσπαθήσετε να πείσετε τους ασθενείς σας να απαρνηθούν τον “Dr. Google”.

Ας επιστρέψετε εσείς στη θέση του καθοδηγητή και του influecer. Πιστεύεται ότι η επόμενη γενιά μεγάλων ιατρών, θα είναι εκείνοι που θα καταφέρουν να επικοινωνούν στο Διαδίκτυο αποτελεσματικά και με έναν αρκετά συναρπαστικό τρόπο, ώστε να διατηρήσουν το κοινό τους και να του εμπνεύσουν εμπιστοσύνη.

Σε μια εποχή που συχνά η εμπιστοσύνη στους ιατρούς διαβρώνεται, οι ασθενείς σας θέλουν να δουν, ότι είσαστε κι εσείς άνθρωποι και για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να ξεπεράσετε τους φόβους σας και να δείξετε την ανθρωπιά σας.

Γνωρίζουμε ότι, όταν οι γιατροί και οι νοσηλευτές εξαντλούνται, παράλληλα μειώνεται και η αποτελεσματική διαχείριση των ασθενών.

Η βιβλιογραφία υποστηρίζει επίσης, ότι όταν οι γιατροί επιδεικνύουν περισσότερη ενσυναίσθηση στους ασθενείς τους, τα αποτελέσματα βελτιώνονται.

Ο ανθρωπισμός στην ιατρική λειτουργεί καλύτερα όταν είναι ένας αμφίδρομος δρόμος, όπου το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης αντιμετωπίζει τόσο τους ασθενείς όσο και τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας ως ανθρώπινα όντα.

Υπάρχει ένας φυσικός δεσμός μεταξύ του ανθρωπισμού στην ιατρική και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ενώ την τελευταία δεκαετία υπήρχε ένας μικρός πυρήνας ιατρών που ασχολήθηκε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τώρα βλέπουμε αυτό να γίνεται ο κανόνας.

Μέσω αυτής της αυξημένης παρουσίας τους, οι γιατροί χρησιμοποιούν την κινητοποίηση των κοινωνικών μέσων για να οργανώσουν και να υποστηρίξουν τόσο την καλύτερη φροντίδα των ασθενών τους, όσο και τις καλύτερες συνθήκες εργασίας τους.

Σημαντικός παράγοντας που κάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελκυστικά, είναι ότι επιτρέπει στις «άφωνες» φωνές να γίνουν δημόσιες και να ακουστούν.

Στο σημερινό ταλαιπωρημένο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, οι κλινικοί γιατροί επιβαρύνονται επιπλέον και από το γεγονός ότι οι ασθενείς τους παλεύουν με κοινωνικοοικονομικά και διαρθρωτικά εμπόδια που δεν μπορούν να τα αγγίξουν τα φάρμακα.

Εάν τόσο οι γιατροί, όσο και οι ασθενείς αισθάνονται ανίσχυροι ενάντια σε αυτές τις δυνάμεις, θα ήταν μια λύση να προσανατολιστούμε στην υποστήριξη του γιατρού ως μέρος του αντίδοτου με μια ανθρωπιστική προσέγγιση.

Σημαντικός παράγοντας που κάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελκυστικά, είναι ότι επιτρέπει στις «άφωνες» φωνές να γίνουν δημόσιες και να ακουστούν.

Αυτό είναι ζωτικής σημασίας ιδιαίτερα για τους ιατρούς, με πολλούς ασθενείς. Πολλοί από εσάς, δουλεύετε πολλές ώρες παρέχοντας άμεση, διαπροσωπική φροντίδα στους ασθενείς σας και συνεπώς, δεν έχετε τον χρόνο για καθημερινή κοινωνική συμμετοχή.

Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένας χώρος, όπου είναι αποδεκτό να μπορεί ένας ιατρός να μοιράζεται την άποψή του.

Με όλη αυτή τη δυναμική, είναι σημαντικό επίσης να θυμόσαστε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας δημόσιος χώρος και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη δημοσιοποίηση προστατευόμενων πληροφοριών για την υγεία ή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

Μερικοί γιατροί, ίσως οι λίγο πιο οπισθοδρομικοί, υποστηρίζουν ότι αυτοί οι κίνδυνοι σημαίνουν πως οι γιατροί πρέπει να μείνουμε μακριά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο, με την επόμενη γενιά ιατρών που πέρασαν τουλάχιστον μια δεκαετία της ζωής τους στο Instagram και το Snapchat πριν από την ιατρική σχολή, δεν μπορούμε απλά να αγνοήσουμε το γεγονός ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τη δική τους θέση στην υγειονομική περίθαλψη.

Αρκετοί γιατροί όμως που είναι μεγαλύτερης ηλικίας, αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Γι' αυτούς, είναι κάτι το «επιπλέον» και είναι επικίνδυνο. Φαίνεται ότι υπάρχει άρνηση και ευσεβής πόθος: σαν να μπορούμε να γυρίσουμε πίσω το ρολόι εγκαίρως και να επιστρέψουμε στις παλιές καλές εποχές, όταν οι γιατροί μπορούσαν να ασκήσουν την ιατρική χωρίς τα σημερινά προβλήματα της τεχνολογίας.

Υπάρχουν ιατροί που θέλησαν να παραμείνουν απομονωμένοι από τις άλλες βιομηχανίες, που όμως τώρα πια συνυπάρχουν με την ιατρική.

Με το να μοιράζεστε τις ιστορίες σας στα κοινωνικά δίκτυα, υπενθυμίζετε στο κοινό ότι είσαστε και εσείς άνθρωποι.

Έχετε επιτυχίες και αποτυχίες, τραγωδίες και θριάμβους. Είσαστε άνθρωποι.

Είναι δεδομένο ότι ως ιατροί μπορείτε να εξυπηρετείτε τους ασθενείς, να είσαστε επαγγελματίες και να γνωστοποιείτε τις απόψεις σας.

Αυτό είναι το καθήκον σας και το επάγγελμά σας εξαρτάται από αυτό.

Είναι δεδομένο ότι εάν παρέχετε εξαιρετική φροντίδα ασθενών, τα υπόλοιπα θα πάρουν τον δρόμο τους και το αποτέλεσμα θα σας δικαιώσει. Πρόσω λοιπόν ολοταχώς!

Κοινοποιήστε το Άρθρο:



Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων