Home Επικοινωνία Ασθενή Πώς Μπορούν οι Ιατροί να Ανταποκριθούν στις Προσδοκίες των Ασθενών
Ωστόσο στην ιατρική, συχνά, δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις στα ζητούμενά μας.

Πώς Μπορούν οι Ιατροί να Ανταποκριθούν στις Προσδοκίες των Ασθενών

Εύλογα, θέλουμε να είμαστε υγιείς και να μην αρρωσταίνουμε ποτέ.

Όταν όμως δυστυχώς βρισκόμαστε σε αυτήν την κατάσταση, νιώθουμε ότι δεν υπάρχει κανείς εκεί έξω για να μας πει τι ακριβώς συμβαίνει με την υγεία μας.

Συνήθως, όταν κάτι δεν πάει καλά με την υγεία μας, παρά την ενδεχόμενη πολυπλοκότητα της κατάστασής μας, θέλουμε γρήγορες, εύκολες και έγκυρες απαντήσεις, ενώ επιζητούμε άμεσα αποτελέσματα.

Ωστόσο στην ιατρική, συχνά, δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις στα ζητούμενά μας.

Παρά τις καλύτερες προσπάθειες των ιατρών, ορισμένες φορές συμβαίνουν ανεπιθύμητα πράγματα.

Για παράδειγμα, ένα νεαρό παιδί διαγνώστηκε με διαβήτη τύπου 1.

Για πολλούς μήνες, ο ίδιος αλλά και η οικογένειά του αγωνίστηκαν σκληρά μέχρι να κατορθώσουν να αποκτήσουν τον έλεγχο, αλλά λίγους μήνες αργότερα, διαγνώστηκε με λευχαιμία.

Τα δυο αυτά νοσήματα δεν σχετίζονται μεταξύ τους και κανείς δεν μπορεί να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση στον λόγο εμφάνισης της λευχαιμίας.

Ειλικρίνεια

Οι ασθενείς πρέπει να γνωρίζουν την αλήθεια, όποια και αν είναι αυτή.

Εάν αισθανθείτε ότι ο ασθενής αναμένει κάτι μη ρεαλιστικό, θα πρέπει να εξισορροπήσετε τις ελπίδες του με την πραγματικότητα.

Αποτυγχάνοντας σε αυτήν τη διαδικασία, αφαιρείτε αυτομάτως την ικανότητά του ασθενούς για ορθές επιλογές σχετικά με την περίθαλψή του.

Παροχή πληροφοριών

Συχνά, οι ασθενείς παραπονιούνται ότι ο ιατρός δεν τους εξήγησε τίποτα.

Για να γνωρίζουν οι ασθενείς τα μελλοντικά βήματα που θα πρέπει να διανύσουν, ως ιατροί, θα πρέπει να τους εξηγείτε ακριβώς ό,τι πιστεύετε για τα συμπτώματα τους καθώς και την ενδεχόμενη φαρμακευτική θεραπεία που θα πρέπει να ακολουθήσουν.

Συμβιβασμοί

Εάν ένας ασθενής ζητήσει μια εξέταση την οποία θεωρείτε άσκοπη ή ακόμη και παράλογη, θα πρέπει να του εξηγήσετε τη συλλογιστική σας.

Ίσως κάποια άλλη εξέταση του δώσει τα ίδια αποτελέσματα ή ίσως από την άλλη ο ασθενής να πρέπει να κάνει την εξέταση την οποία ζητά.

Προτού πάρετε βιαστικές αποφάσεις, θα πρέπει πάντοτε να ακούτε τη συλλογιστική των ασθενών σας.

Προτού πάρετε βιαστικές αποφάσεις, θα πρέπει πάντοτε να ακούτε τη συλλογιστική των ασθενών σας.

Συζητώντας τις επιλογές

Συχνά, μπορεί να υπάρχουν περισσότεροι τρόποι αντιμετώπισης μιας συγκεκριμένης ασθένειας.

Μπορεί εσείς, ως ιατροί, να γνωρίζετε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης, αλλά θα πρέπει να παρουσιάσετε στον ασθενή σας όλες τις διαθέσιμες επιλογές και να τον αφήσετε να αποφασίσει.

Βεβαιωθείτε, λοιπόν, ότι όλες οι επιλογές έχουν γίνει κατανοητές, όπως άλλωστε και τα πιθανά αποτελέσματα.

Διαφορετικά, όταν δεν τους παρουσιάζετε όλες τις επιλογές, αποφασίζετε εσείς γι’ αυτούς.

Μη ρεαλιστικές προσδοκίες

Οι ασθενείς θα πρέπει να γνωρίζουν την πιθανότητα αποτυχίας, πόσο άλλωστε όταν οι πιθανότητες τείνουν προς την αποτυχία ίασης.

Ποιος ο λόγος να ξεκινήσει τη χημειοθεραπεία ένας ασθενής ο οποίος βρίσκεται σε τελικό στάδιο καρκίνου;

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να θεραπευτεί και πως η κατάστασή του, όσον αφορά την υγεία του, θα καταρρεύσει.

Κατευθύνετε τους ασθενείς σας

Οι ασθενείς χρειάζονται χρόνο για να λάβουν τις αποφάσεις τους.

Δώστε τους καλές και έγκυρες πηγές με σκοπό να μελετήσουν με την ησυχία τους, χωρίς να αισθάνονται πιεσμένοι, ωσότου πάρουν μια απόφαση.

Μερικές φορές, ακόμη και οι γιατροί έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες.

Περιμένουν ότι οι ασθενείς τους θα πάρουν τα φάρμακα που τους έχουν συνταγογραφήσει και θα ακολουθήσουν πιστά τη φαρμακευτική αγωγή.

Ίσως όμως κάποιοι οικονομικοί λόγοι να τους εμποδίζουν ή να υπερισχύει ο φόβος κάποιας παρενέργειας ή κάποιων επιπλοκών.

Αν δεν ακούσετε προσεχτικά τα όσα έχουν να σας πουν οι ασθενείς σας και τα όσα αντιμετωπίζουν, δεν θα είστε σε θέση να διαχειριστείτε την κατάσταση.

Πρέπει πάντοτε να δίνετε την ευκαιρία στους ασθενείς σας να εκφράζονται και να σας λένε πώς αισθάνονται και ποιες είναι οι προσδοκίες τους.

Τέλος, δεν θα πρέπει να φοβάστε την αλήθεια, όσο οδυνηρή και αν είναι για τους ασθενείς σας.

www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων