Πώς θα Χτίσετε τη Σχέση με τους Ασθενείς σας

Είναι πολύ σημαντικό να επικοινωνείτε ικανοποιητικά με τους ασθενείς σας για να ενισχύσετε το θεραπευτικό αποτέλεσμα.

Για να καλλιεργήσετε λοιπόν μια σχέση εμπιστοσύνης σταδιακά με τους ασθενείς-πελάτες σας, συγκεντρώσαμε κάποιες συμβουλές που ίσως σας βοηθήσουν.

1. Δείξτε στους ασθενείς σας ότι καταλαβαίνετε την κατάστασή τους και τα συναισθήματά τους, δείχνοντας κατανόηση κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

relationship patient

Για να κάνετε τον ασθενή να σας εμπιστευθεί προσπαθήστε να μειώσετε τις εξωτερικές παρεμβολές, χαμηλώνοντας το τηλέφωνό σας και δώστε προσοχή σε αυτά που λέει, τόσο στα συναισθήματά του όσο και στα ίδια τα γεγονότα.

Να τον κοιτάτε στα μάτια, να μην σταυρώνετε τα χέρια σας ενώ μιλάει και προσπαθήστε να σιγουρευτείτε ότι καταλαβαίνετε τα συναισθήματά του, χρησιμοποιώντας φράσεις όπως: «Αν κατάλαβα καλά …», κ.λπ.

2. Γίνετε καλύτερος ακροατής ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα.

Συγκεντρώστε πληροφορίες για τον σκοπό της επίσκεψης του ασθενή ρωτώντας: «Τι συμβαίνει στη ζωή σας», «πώς νιώθετε για αυτό», «τι σας ενοχλεί περισσότερο», «Θα πρέπει να είναι πολύ δύσκολο».

3. Δείτε με άλλα μάτια τους ασθενείς σας βάζοντας στην άκρη τις προκαταλήψεις σας.

Θα συναντήσετε ασθενείς που σας προκαλούν μια ανησυχία ή εκνευρισμό και κάτι τέτοιο οφείλεται πιθανότατα στα δικά σας βιώματα.

Αν η μητέρα σας πέθανε από καρδιά μπορεί να σας πιάνει άγχος μπροστά σε ασθενείς με καρδιοπάθειες.

Θα πρέπει να παραμερίσετε τις προκαταλήψεις σας για να αντιμετωπίσετε τον ασθενή σαν μοναδική οντότητα.

4. Ρωτήστε τον ασθενή αν ακολουθεί κάποιες εναλλακτικές θεραπείες.

Αν γνωρίζετε κάτι τέτοιο θα μπορέσετε να κάνετε μια πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση και να αναπτύξετε ένα πλάνο θεραπείας προσαρμοσμένο στις δικές του ανάγκες.

5. Μιλήστε με τους ασθενείς σας για τις ανθυγιεινές συνήθειές τους και προσπαθήστε να τους παροτρύνετε να τις αλλάξουν, τονίζοντας περισσότερο τα οφέλη από την υιοθέτηση νέων συνηθειών.

6. Κρατήστε σημειώσεις ενώ μιλά ο ασθενής σας.

Μακροπρόθεσμα θα κερδίσετε αρκετό χρόνο.

Προσπαθήστε επίσης να μην γράφετε απλώς μια συνταγή, αλλά να εξηγείτε γιατί το κάνετε αυτό και να κοιτάτε εσείς τυχόν ακτινογραφίες αντί να διαβάζετε την ιατρική αναφορά άλλων συναδέλφων σας.

7. Κρατήστε ένα λεπτομερές αρχείο για τον κάθε ασθενή για να έχετε πλήρη εικόνα για το ιατρικό ιστορικό του, τα ραντεβού που έχουν γίνει, τα φάρμακα που του έχουν χορηγηθεί και την πορεία της υγείας του.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, PhD
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.MedicalManage.gr

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.