Σύνδεση των Αντιβιοτικών με Αλλεργίες στα Παιδιά

Νέα έρευνα συνδέει τον αυξημένο κίνδυνο αλλεργιών κατά την παιδική ηλικία με ευρέως συνταγογραφούμενα αντιβιοτικά στα βρέφη.

Αντιβιοτικά και αλλεργίες στα παιδιά συνδέονται σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η συγκεκριμένη έρευνα διαπίστωσε πως τα βρέφη που έλαβαν αντιβιοτικά, όπως πενικιλίνη, κεφαλοσπορίνη, σουλφοναμίδη κ.ά., είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης αλλεργιών, όπως δερματίτιδα, τροφικές αλλεργίες ή άσθμα.

Η έρευνα αυτή δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Jama Pediatrics.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως αυτό που έγινε από τη συγκεκριμένη έρευνα ήταν μία πρώτη σύνδεση ανάμεσα σε αντιβιοτικά και αλλεργίες.

Θα πρέπει να υπάρξει πιο ουσιαστική μελέτη του ζητήματος, ώστε να διαπιστωθεί η ακριβής σχέση των δύο.

Ο λόγος που φαίνεται να εμφανίζουν περισσότερες αλλεργίες τα παιδιά που έχουν λάβει αντιβιοτικά στη βρεφική τους ηλικία, είναι πως τα συγκεκριμένα φάρμακα μπορεί να επηρεάσουν τα βακτήρια του εντέρου των βρεφών.

«Έκπληκτος ανακάλυψα τη συσχέτιση ανάμεσα σε αντιβιοτικά όλων των κατηγοριών και τη μετέπειτα ανάπτυξη αλλεργικής νόσου» τόνισε ο παιδίατρος και γαστρεντερολόγος, Dr. Cade Nylund, ο οποίος ανήκει στην ερευνητική ομάδα.

Σύμπληρωσε, δε, πως «το να περιοριστεί η συνταγογράφηση περιττών αντιβιοτικών για ιογενείς λοιμώξεις, όπως το κοινό κρυολόγημα, μπορεί να είναι ένα βήμα προς την πρόληψη της ανάπτυξης αλλεργιών».

Η έρευνα ανέλυσε τους ιατρικούς φακέλους 798.426 παιδιών, που γεννήθηκαν μεταξύ του 2001 και του 2013.

Οι ερευνητές εξέτασαν σε ποια παιδιά δόθηκε αγωγή με πενικιλίνη, πενικιλίνη με αναστολέα β-λακταμάσης, κεφαλοσπορίνη, σουλφοναμίδη ή μακρολίδιο κατά τους πρώτους έξι μήνες της ζωής τους.

Οι ερευνητές εξέτασαν σε ποια παιδιά δόθηκε αγωγή με πενικιλίνη, πενικιλίνη με αναστολέα β-λακταμάσης, κεφαλοσπορίνη, σουλφοναμίδη ή μακρολίδιο κατά τους πρώτους έξι μήνες της ζωής τους.

Στη συνέχεια, εξετάστηκε ποια παιδιά διαγνώστηκαν αργότερα με αλλεργίες, όπως αναφυλαξία, άσθμα, ατοπική δερματίτιδα, αλλεργική ρινίτιδα, αλλεργία στα τρόφιμα κ.ά.

Όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, τα αντιβιοτικά που αξιολογήθηκαν σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο αλλεργικής νόσου.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κίνδυνος ήταν υψηλότερος για την πενικιλίνη και χαμηλότερος για τη σουλφοναμίδη.

«Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν αναφερόμαστε στα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης» τόνισε η Dr Purvi Parikh, αλλεργιολόγος και ανοσολόγος στο NYU Langone Health της Νέας Υόρκης, συμπληρώνοντας πως η έρευνα είναι χρήσιμη, καθώς επιβεβαιώνει όσα γνωρίζουμε σχετικά με το γεγονός πως τα αντιβιοτικά επιφέρουν μεταβολές στο μικροβίωμα, που μπορεί να οδηγήσουν σε διάφορες ασθένειες.

Σε γενικές γραμμές, οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν πως η συγκεκριμένη μελέτη δείχνει μία συσχέτιση ανάμεσα σε αντιβιοτικά και αλλεργίες, αλλά όχι απαραίτητα μία σχέση αιτίας και αποτελέσματος.

«Έτσι, εάν ένα παιδί χρειάζεται πραγματικά να λάβει ένα αντιβιοτικό ώστε να καταπολεμηθεί μία λοίμωξη, δεν θα πρέπει οι γονείς να φοβηθούν να του το δώσουν, σκεπτόμενοι τις αλλεργίες» καταλήγει η Dr Parikh, συμπληρώνοντας, ωστόσο, πως δεν θα πρέπει να γίνεται υπερβολική χρήση αντιβιοτικών, τα οποία μπορεί να έχουν αρνητικές συνέπειες μακροπρόθεσμα.

www.MedicalManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.