Οι Φαρμακευτικές Εταιρίες Περνάνε στην Ψηφιακή Στρατηγική

Για τις φαρμακευτικές εταιρίες, μια καλή ψηφιακή στρατηγική προϋποθέτει πάνω απ’ όλα μια εσωτερική αναδιοργάνωση και μια αλλαγή κουλτούρας, αλλά επίσης και ένα άνοιγμα με εξωτερικές συνεργασίες και μια επανεξέταση των σχέσεων τους με τους επαγγελματίες υγείας.

Οι Φαρμακευτικές Εταιρίες Περνάνε στην Ψηφιακή Στρατηγική M1

Εάν είναι αλήθεια ότι οι επαγγελματίες υγείας αντιμετωπίζουν την ψηφιακή εξέλιξη ως πρόκληση, μερικές φορές ακόμη και ως κίνδυνο, τι συμβαίνει με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές τους που έρχονται αντιμέτωποι με όλες αυτές τις προκλήσεις και τους πιθανούς κινδύνους;

Όπως και σε άλλες βιομηχανίες, τα στελέχη της φαρμακευτικής βιομηχανίας βλέπουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο να επανατοποθετείται μέσα από τις ψηφιακές εξελίξεις.

Και ενώ έχουν δομηθεί εδώ και χρόνια για να σχεδιάζουν, να παράγουν και να πωλούν φάρμακα, δηλαδή προϊόντα, αναγκάζονται να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω και να στοχεύσουν στην αποτελεσματικότητα που έχουν οι θεραπείες στους ασθενείς.

Οδηγούνται σε στρατηγικές που τις ονομάζουν«beyond the pill», για να τονίσουν την ανάγκη να δώσουν αξία πέρα από το ίδιο το φάρμακο.

Μια βαθιά αναδιοργάνωση

Το μέγεθος του έργου που πρέπει να πραγματοποιηθεί είναι τεράστιο: αναδιοργάνωση των εσωτερικών δομών σε βάθος, ανεύρεση τρόπων συνεργασίας ανοικτούς σε ψηφιακές δράσεις για την παροχή καινοτόμων λύσεων, δημιουργία και άλλων σχέσεων με τους επαγγελματίες υγείας και πάνω απ 'όλα, τοποθέτηση τους όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται, στο γνωστό GAFA ή GAFAM ( ακρωνύμιο των Google, Apple, Facebook, Amazon και Microsoft).

Για να μην αναφέρουμε και όλα τα άλλα μεγάλα ονόματα της υψηλής τεχνολογίας που έχουν στο portfolio τους ψηφιακά projects για την υγεία: IBM, Philips, Samsung, Siemens, κ.λπ..

Ένα νέο οικοσύστημα ψηφιακής υγείας εμφανίζεται πλέον στις φαρμακευτικές εταιρείες με την εισροή νέων παραγόντων, χωρίς να γνωρίζουμε αν θα είναι εταίροι ή ανταγωνιστές, και πιθανώς να συμβούν και τα δύο ταυτόχρονα.

Αν και σε αυτό το στάδιο είναι αδύνατο να καθοριστεί ποιες θα είναι οι σχέσεις μεταξύ όλων αυτών των νέων παραγόντων στην υγεία και τις φαρμακευτικές εταιρίες, αυτές οι τελευταίες προσπαθούν να προσδιορίσουν τις καλύτερες ψηφιακές στρατηγικές, προκειμένου να διαδραματίσουν πλήρως τον ρόλο τους σε αυτό το νέο επιχειρηματικό οικοσύστημα .

Ψηφιακή κουλτούρα

Το πρώτο βήμα είναι να διοχετευθεί η ψηφιακή κουλτούρα στην όλη οργάνωση της επιχείρησης.

Αυτό απαιτεί μια καλή αναδιαμόρφωση των στελεχών του HR, και την πρόσληψη ατόμων από άλλους τομείς, όπως της ευρείας διανομής ή του ψηφιακού τομέα κ.λπ.

Ορισμένες εταιρείες δημιουργούν εξειδικευμένα τμήματα ψηφιακής επικοινωνίας και μάρκετινγκ, αλλά πέρα από αυτά πρέπει να υπάρχει κατά νου η ιδέα της προσαρμογής στις νέες δομές, κάτι το οποίο έχει δυσκολίες ακόμη και σε βασικά επίπεδα.

Οι ειδικοί στην ανάλυση των κοινωνικών δικτύων υπογραμμίζουν ότι δυσκολεύονται να καταλάβουν τι ακριβώς ψάχνουν οι φαρμακευτικές εταιρίες ώστε να προσδιορίσουν τι περιμένουν τελικά από τα ψηφιακά μέσα.

Το ζήτημα της σχέσης με αυτούς τους ειδικούς είναι στρατηγικό, και δυστυχώς αυτές οι μεγάλες φαρμακευτικές επιχειρήσεις δεν έχουν την ικανότητα να αντιδράνε γρήγορα.

Έτσι, συχνά όταν ένα έργο έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία, είναι ήδη ξεπερασμένο τεχνολογικά.

Οι start-up έχουν την ευελιξία που χρειάζονται να προσαρμόζονται στους ρυθμούς της τεχνολογίας γι΄ αυτό υπάρχει και η ανάγκη να βρεθεί το σωστό μοντέλο συνεργασίας μεταξύ των μεγάλων φαρμακευτικών και αυτών των μικρών καινοτόμων δομών.

Οι Φαρμακευτικές Εταιρίες Περνάνε στην Ψηφιακή Στρατηγική M

Διευκολύνοντας τα σημεία επαφής μεταξύ των ασθενών και των θεραπειών τους

Οι «Big-pharmas» οδηγούνται επίσης σε διαδικασία να αναθεωρήσουν το μοντέλο σχέσης τους με τους επαγγελματίες υγείας, που εδώ και χρόνια εστιάζονταν σε ένα «ισχυρό μοντέλο πίεσης», βασισμένο στους ιατρικούς τους επισκέπτες, που προσέγγιζαν τον γιατρό με ισχυρά διαφημιστικά μηνύματα.

Σήμερα, δεν το κάνουν φυσικά με τον ίδιο τρόπο, και περνούν πιο εύκολα στην ψηφιοποίηση της ιατρικής πληροφόρησης.

Όσον αφορά τους φαρμακοποιούς είναι απαραίτητο οι εταιρείες να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τους τρόπους αλληλεπίδρασης των διαφόρων συνθέσεων των προϊόντων τους, σε πραγματικό χρόνο, όταν βρίσκονται μπροστά στους ασθενείς και εκτελούν τις συνταγές.

Αυτό που είναι σημαντικό για τις φαρμακευτικές εταιρίες είναι να διευκολύνουν τα σημεία επαφής μεταξύ των ασθενών και των θεραπειών τους.

Πολλές προκλήσεις εξακολουθούν να περιμένουν τις φαρμακευτικές εταιρίες, όχι μόνο με τη σχέση τους με τα GAFAM αλλά και μια νέα τεχνολογική εξέλιξη που σχετίζεται με την τεχνητή νοημοσύνη.

Το κρίσιμο ζήτημα του Big Data

Η ψηφιακή στρατηγική είναι στενά συνδεδεμένη με τα δεδομένα, επειδή η εκμετάλλευση αυτών των δεδομένων θα φέρει το υλικό στα ψηφιακά εργαλεία που σχετίζονται με την υγεία.

Τα στοιχεία αυτά είναι γιγαντιαίου όγκου που πρόκειται να αυξηθεί με γρήγορους ρυθμούς: είναι η έννοια των Big Data που στοιχειώνει πολλούς παράγοντες της υγείας.

Αυτά τα δεδομένα βρίσκονται σε όλα τα επίπεδα, της διοίκησης, των επαγγελματιών υγείας, των νοσοκομείων, της έρευνας και τώρα στα χέρια του GAFAM και σε άλλους σημαντικούς παράγοντες στον τομέα της υγείας, καθώς οι συνδεδεμένες συσκευές υγείας (internet of things), οι εφαρμογές υγείας και τα κοινωνικά δίκτυα παρέχουν πρόσβαση σε νέα δεδομένα.

Για τις φαρμακευτικές εταιρείες, αυτή η έννοια του Big Data απαιτεί να δουλεύουν σε διαφορετικά πεδία, πρώτα απ 'όλα νομικά… για τη διεκδίκηση αυτών των δεδομένων.

Η νομοθεσία ποικίλλει από χώρα σε χώρα, και με τη διαλειτουργικότητα των διαφόρων συστημάτων που παράγουν όλα αυτά τα δεδομένα, αναζητούνται τρόποι για το πως όλα αυτά μπορούν να αποφέρουν κέρδος.

Αναμφισβήτητα με τη σωστή αξιοποίησή τους, δίνουν τη δυνατότητα να προτείνονται οι πιο προσαρμοσμένες θεραπευτικές αγωγές, σύμφωνα με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ασθενών.

www.MedicalManage.gr 

Τεχνολογία - Λογισμικό

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.