Τα Βασικά Στάδια Εύρεσης του Κατάλληλου Συνεργάτη

Το ιατρείο είναι σήμερα ένας από τους λίγους τομείς όπου η ανεργία είναι σπάνια.

Αλλά το να βρεις τον κατάλληλο συνεργάτη είναι ακόμη πιο σπάνιο!

Για την επιλογή ενός νέου συνεργάτη, ο ιατρός manager πρέπει να είναι σε θέση να κρίνει τα προσόντα των υποψηφίων που παρουσιάζονται, διότι η πρόσληψη είναι μια σύνθετη διαδικασία που πρέπει να διεξαχθεί με μεθοδολογία και κρίση.

Το ιατρείο είναι σήμερα ένας από τους λίγους τομείς όπου η ανεργία είναι σπάνια.

Καθορίστε τις ανάγκες σας

Οι ανάγκες σας ίσως φαίνονται προφανείς, ωστόσο, καταγράφοντάς τις, όχι μόνο βοηθάει στην τελειοποίησή τους, αλλά κυρίως στο να θέσετε τις προτεραιότητές σας.

Έτσι Θα προσδιορίσετε τις προσδοκίες σας, και θα θέσετε συγκεκριμένους στόχους για τον υποψήφιο.

Κάντε λοιπόν μια λίστα με τις αρμοδιότητες για ανάθεση στο νέο συνεργάτη με φθίνουσα σειρά ενδιαφέροντος για τη σωστή λειτουργία του ιατρείου.

Παράδειγμα: οργάνωση των ραντεβού και εξυπηρέτηση ασθενών, σύνταξη και παρακολούθηση συνταγών, Follow up επιβεβαίωσης ραντεβού κ.ά.

Σε μια άλλη λίστα, καταγράψτε τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και των γνώσεων που πρέπει να έχει ο υποψήφιος και που ανταποκρίνονται καλύτερα στις τρέχουσες ανάγκες σας.

Να γνωρίζετε ότι ο ιδανικός υποψήφιος δεν υπάρχει και ο ρεαλιστικός στόχος είναι να βρεθεί το πρόσωπο που ανταποκρίνεται καλύτερα στις δικές σας ανάγκες.

Πρέπει να είστε σε θέση να σχεδιάσετε ένα «πορτρέτο» του υποψηφίου.

Ο χαρακτήρας του νέου συνεργάτη πρέπει να απαντά σε τρία βασικά σημεία:

- Να είναι συμβατός με τον δικό σας αλλά και των άλλων μελών της ομάδας σας.

- Να είναι συμβατός με τον τύπο διαχείρισής σας.

- Να είναι συμβατός με το στυλ λειτουργίας του ιατρείου.

Να γνωρίζετε ότι ο ιδανικός υποψήφιος δεν υπάρχει και ο ρεαλιστικός στόχος είναι να βρεθεί το πρόσωπο που ανταποκρίνεται καλύτερα στις δικές σας ανάγκες.

Συντάξτε μια μικρή αγγελία

Παρόλο που η αναζήτηση ανάμεσα σε φίλους και συναδέλφους μπορεί να είναι αποτελεσματική, η δημοσίευση μιας μικρής αγγελίας μπορεί να επεκτείνει το πεδίο της διερεύνησης.

Για να προσελκύσετε την προσοχή στην αγγελία σας πρέπει να τηρηθούν δυο βασικοί κανόνες:

- Να είστε σαφείς σε ορισμένα απαραίτητα θέματα.

Παράδειγμα: Εάν βρίσκεστε σε μακριά από συγκοινωνίες, είναι καλό να αναγράψετε «απαραίτητο όχημα».

- Μην είστε πολύ λεπτομερής, δίνοντας μόνο βασικές πληροφορίες: κατάσταση και ειδικότητα ιατρείου, απαραίτητο δίπλωμα ή προϋπηρεσία ή και ξένες γλώσσες, αριθμός ωρών εβδομαδιαίως, ενδεχομένως και μισθό.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ

Για να βρείτε το «σπάνιο μαργαριτάρι», χρησιμοποιήσετε το κλασικό τρίπτυχο: βιογραφικό, συνοδευτική επιστολή και συνέντευξη.

Το βιογραφικό σημείωμα

Είναι η επαγγελματική κάρτα της υποψηφιότητας.

Η σαφής και χρονολογική δομή του, δίνει τη δυνατότητα να γίνει ένας πρώτος έλεγχος του προφίλ των υποψηφίων για τη θέση.

Τα κενά στην πορεία της σταδιοδρομίας, η ασαφής διατύπωση σχετικά με τους τίτλους σπουδών, οι προηγούμενες θέσεις εργασίας ή οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, είναι δείκτες της ποιότητας της αίτησης που θα σας βοηθήσει στην πρώτη επιλογή των υποψηφίων.

Για να έχετε μια πρώτη κρίση στα βιογραφικά που θα επιλέξετε, βάλτε "+" δίπλα στα σημεία που σας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα, και "-" δίπλα σε εκείνα που δεν ανταποκρίνονται στα κριτήρια που έχετε ορίσει.

Σημειώστε τα στοιχεία που θέλετε να διερευνήσετε περαιτέρω κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Η συνοδευτική επιστολή

Συμπληρώνει το βιογραφικό σημείωμα και προσδιορίζει το ενδιαφέρον του υποψηφίου για τη θέση.

Η σύνταξη και η τακτοποιημένη παρουσίασή της, μπορεί να χαρακτηρίσει το προφίλ του υποψηφίου.

Στο επίκεντρο της διαδικασίας πρόσληψης βρίσκεται η συνέντευξη.

Η διεξαγωγή της συνέντευξης

Στο επίκεντρο της διαδικασίας πρόσληψης βρίσκεται η συνέντευξη.

Είναι η στιγμή που ο υποψήφιος πρέπει να είναι πειστικός και ο εργοδότης διορατικός.

Αυτή η ανταλλαγή που περιλαμβάνει ομιλία και ακρόαση και από τις δυο πλευρές, για να μην μετατραπεί σε μια περιστασιακή συζήτηση, είναι απαραίτητη μια ελάχιστη προετοιμασία για να τεθούν τα ουσιώδη ερωτήματα και τα σημεία που πρέπει να ελεγχθούν από τον υπεύθυνο πρόσληψης.

Οι πληροφορίες που θα ζητηθούν από τον υποψήφιο πρέπει να έχουν άμεση και αναγκαία σχέση με την προτεινόμενη εργασία ή με την αξιολόγηση των επαγγελματικών ικανοτήτων και ο υποψήφιος καλείται να απαντήσει με καλή πίστη.

Αυτή η δια ζώσης συνέντευξη είναι αποφασιστικής σημασίας, δεδομένου ότι ρίχνει φως στην προσωπικότητα του υποψηφίου και την ικανότητα να διεκδικήσει τη θέση.

Φροντίστε την υποδοχή

Κατά την υποδοχή θα πρέπει να εντυπωσιάσετε τον υποψήφιο, όσο θα πρέπει και εκείνος να σας εντυπωσιάσει.

Η ακεραιότητα, το χαμόγελο, η χειραψία, είναι όλες οι λεπτομέρειες που δημιουργούν κλίμα εμπιστοσύνης στον υποψήφιο.

Ο στόχος είναι να καθοδηγήσετε τη συνέντευξη, αποφεύγοντας οποιαδήποτε επίδειξη εξουσίας.

Μεθοδεύστε τη συνέντευξη σε στάδια

- Παρουσιάσεις: έως 20 λεπτά

Ζητήστε από τον υποψήφιο με ανοιχτές ερωτήσεις να μιλήσει για τις δεξιότητές του, την καριέρα του, τις επαγγελματικές του επιλογές... Στη συνέχεια, παρουσιάσετε το ιατρείο και τις αξίες σας.

- Περιγραφή της θέσης: έως 10 λεπτά

Αναφέρετε τις ιδιαιτερότητες της θέσης και καλέστε τον υποψήφιο να υποβάλει ερωτήσεις παίρνοντας σημειώσεις.

- Συμπέρασμα: έως 15 λεπτά

Περιγράψτε στον υποψήφιο την πρώτη σας εντύπωση και ρωτήστε τον και για τις δικές του εντυπώσεις.

Μην ξεχάσετε να του πείτε τα επόμενα βήματα.

Σε περίπτωση που είστε θετικός, ορίστε οπωσδήποτε ένα δεύτερο ραντεβού μετά από λίγες ημέρες, για να έχουν και τα δυο μέρη χρόνο να σκεφτούν αλλά και να γίνουν πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις πριν καταλήξουν σε συνεργασία.

Πριν τη δεύτερη συνάντηση επεξεργαστείτε με πολύ προσοχή ορισμένα σημεία του υποψηφίου σύμφωνα με τις προσδοκίες σας:

- τη συμπεριφορά,

- την εμπειρία,

- την εκπαίδευση,

- τις πρακτικές δεξιότητες,

- τα κίνητρα,

- τις δυνατότητες,

 -τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του,

 -το ενδιαφέρον του για τη θέση.

Αυτά τα σημεία, είναι σημαντικό να τα βαθμολογήσετε από 1 έως 5.

Μπορείτε να ζητήσετε από τον υποψήφιο να σας φέρει και τα διπλώματά του (αρχική και συμπληρωματική εκπαίδευση), αλλά και τυχόν συστατικές επιστολές από προηγούμενους εργοδότες του.

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η αμοιβή του εργαζομένου δεν πρέπει να είναι χαμηλότερη από τον κατώτερο ισχύοντα μισθό, ούτε όμως και από τον μισθό που αντιστοιχεί στα προσόντα του ενδιαφερομένου. Είναι αδύνατο για τον εργοδότη να παρεκκλίνει από αυτό, ακόμη και με τη συμφωνία του εργαζομένου.

Η υπόσχεση πρόσληψης είναι μια προσφορά με την οποία ο εργοδότης δεσμεύεται σταθερά και συγκεκριμένα να προσλάβει τον υποψήφιο.

Αυτή μπορεί να είναι προφορική ή καλύτερα γραπτή με αμοιβαία αποδοχή από τα δυο μέρη, όπου θα αναφέρεται η θέση εργασίας, ο μισθός, η ημερομηνία πρόσληψης, καθώς και όλα τα παραπάνω που συμφωνήθηκαν αμοιβαία.

Η γραπτή υπόσχεση πρόσληψης μπορεί να φανεί ασφαλής τόσο για τον εργοδότη, που επιθυμεί να εξασφαλίσει τις μελλοντικές υπηρεσίες ενός υποψηφίου, όσο και για τον υποψήφιο για τον κίνδυνο απώλειας της προτεινόμενης θέσης.

Ωστόσο, θα πρέπει να αφιερωθεί χρόνος και σκέψη, και από τις δύο πλευρές, πριν τελικά δεσμευθούν.

www.MedicalManage.gr

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.