Home Διοίκηση Προσωπικού 4 Βήματα για να Επικοινωνείτε Καλύτερα με την Ομάδα σας
4 Βήματα για να Επικοινωνείτε Καλύτερα με την Ομάδα σας.

4 Βήματα για να Επικοινωνείτε Καλύτερα με την Ομάδα σας

Δεν θα θέλατε να γνωρίζατε ορισμένους απλούς τρόπους στρατηγικής με τους οποίους θα δίνατε ώθηση στους συνεργάτες σας για να βρίσκονται συνεχώς σε ρυθμό εκμάθησης, ο οποίος θα προκύπτει τόσο από τις επιτυχίες τους, όσο και από τα λάθη τους;

Θα θέλατε να ενθαρρύνετε και να βοηθάτε την ομάδα σας να βρίσκει λύσεις χωρίς τη βοήθειά σας;

Υπάρχουν ορισμένες τεχνικές επικοινωνίας, τις οποίες μπορείτε εύκολα να υιοθετήσετε, βοηθώντας τους συνεργάτες σας να αξιοποιήσουν τις δυνάμεις τους και να ανακαλύψουν τρόπους προσωπικής βελτίωσης.

Παρακάτω θα δείτε ορισμένες στρατηγικές, τις οποίες θα μπορούσατε να ακολουθήσετε:

1. Χρησιμοποιήστε τις σωστές λέξεις

Εάν θέλετε να ενθαρρύνετε τους άλλους να έχουν συνεχώς όρεξη για μάθηση, ιδιαίτερη σημασία έχει η γλώσσα και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείτε.

Να αποφεύγετε λέξεις όπως «πάντα», «ποτέ», «μόνο», «δεν είναι δυνατόν» και να χρησιμοποιείτε λέξεις όπως «μαθαίνω», «αναπτύσσω», «βελτιώνω», «προσπαθώ», «δοκιμάζω» και «εξελίσσομαι».

Εάν οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι πολύ καλοί σε κάποια πράγματα, δεν είναι έτοιμοι για μάθηση.

Αντίθετα, όταν οι άνθρωποι πιστεύουν ότι υπάρχει περιθώριο να μάθουν και να εξελιχθούν, ο εγκέφαλός τους βρίσκεται σε μια συνεχή κατάσταση ανάπτυξης.

2. Η δύναμη του λάθους

Μπορεί να φαίνεται λίγο οξύμωρο, αλλά συχνά ο μόνος δρόμος προς τη μάθηση είναι μέσα από λάθη και δοκιμές.

Να αποφεύγετε να αντιμετωπίζετε τα λάθη ή τις ατυχίες ως αποτυχίες – αντιθέτως μπορείτε να τα εκλάβετε ως ευκαιρίες μάθησης.

Ένας ωραίος παραλληλισμός είναι ο τρόπος με τον οποίο τα μωρά μαθαίνουν να περπατούν.

Κάνουν 2 βήματα, πέφτουν, σηκώνονται, ξαναπέφτουν και σηκώνονται ξανά.

Σε όλο αυτό οι γονείς τους είναι χαρούμενοι.

Επειδή γνωρίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν και μεγαλώνουν.

Έτσι λοιπόν, την επόμενη φορά που κάποιος από την ομάδα σας θα κάνει ένα λάθος (συμπεριλαμβανομένου και εσάς), ρωτήστε τον (ή τον εαυτό σας), τί μπορεί να διδάξει το λάθος αυτό;

Τι μπορείτε να κερδίσετε από αυτή την εμπειρία;

Ξεπεράστε τον εκνευρισμό και τον θυμό, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος.

3. Πάντα να ξεκινάτε μια δύσκολη συζήτηση δηλώνοντας την πρόθεσή σας

Πριν κάνετε οποιαδήποτε κριτική ή σχόλια σε κάποιον, φροντίστε να είστε σαφείς όσον αφορά τη γνώμη και την πρόθεσή σας, ώστε να γίνουν εύκολα κατανοητά στον απέναντί σας.

Εάν η πρόθεσή σας δεν είναι θετική, καλύτερα να μην προχωρήσετε σε μια συζήτηση, η οποία θα μπορούσε εύκολα να προκαλέσει αντιπαραθέσεις.

4. Να αξιολογείτε τους συνεργάτες σας με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθάτε στη βελτίωσή τους

Υιοθετήστε το μοντέλο επικοινωνίας SBI-I (situation, behavior, impact, inquiry/κατάσταση, συμπεριφορά, αντίκτυπος, ερώτηση) και θα διαπιστώσετε ότι η επικοινωνία σας είναι πολύ πιο εύκολη από ότι νομίζατε.

Ας δούμε ένα παράδειγμα για το πως μπορείτε να μετατρέψετε μία δύσκολη συνομιλία σε μια μαθησιακή συζήτηση.

Ο βοηθός σας έδωσε στον ασθενή λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της υγείας του.

Α. Δείξτε την πρόθεσή σας: «Θα ήθελα να μιλήσουμε για μια πρόσφατη επικοινωνία που είχες με έναν ασθενή ώστε να μπορούμε να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή φροντίδα» (Δείχνετε έτσι τη θετική πρόθεσή σας).

Β. SBI-I – Ονομάστε την κατάσταση, περιγράψτε τη συμπεριφορά, προσδιορίστε τον αντίκτυπο και ρωτήστε για τα επόμενα βήματα ή το μάθημα που έλαβε:

«Όταν έδωσες στον ασθενή οδηγίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης της φαρμακευτικής αγωγής (κατάσταση), ειπώθηκε εσφαλμένα ότι δεν θα του προκαλέσει υπνηλία (συμπεριφορά), η οποία θα μπορούσε π.χ. να τον οδηγήσει σε ατύχημα, αν οδηγούσε το αυτοκίνητο του (αντίκτυπο).

Αναρωτιέμαι ποια είναι η γνώμη σου και η τακτική σου, σχετικά με το πώς θα μπορούσες να διασφαλίσεις ότι θα παρέχεις ακριβείς οδηγίες στους ασθενείς;» (Η αναζήτηση θα οδηγήσει το άτομο να βρει μόνος του τη λύση).

Δώστε εσείς τις συμβουλές, μόνο εάν το άτομο δεν είναι σε θέση να βρει τη λύση μόνο του ή να μάθει μόνο του.

Η πρακτική άσκηση του παραπάνω μοντέλου επικοινωνίας θα σας επιτρέψει να αποκτήσετε δεξιότητες και εμπιστοσύνη στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων με το προσωπικό σας (και οποιονδήποτε άλλο στη ζωή σας όπου θα μπορούσε να προκύψουν αυτές οι δύσκολες καταστάσεις επικοινωνίας).

Σε γενικές γραμμές:

Αποφύγετε να κατηγορείτε, να αξιολογείτε ή να κρίνετε αρνητικά το άτομο.

Είναι προτιμότερο να αναφερθείτε αόριστα στη λανθασμένη πράξη (ειπώθηκε εσφαλμένα) και όχι στο άτομο προσωπικά (είπες εσφαλμένα).

Μην θίγετε λοιπόν αρνητικά τη σφαίρα του ΕΓΩ.

Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιείτε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου για να βοηθήσετε το άτομο να φτάσει σε μια λύση ή να μάθει κάτι:

Τι νομίζεις ότι πρέπει να γίνει για να βελτιωθείς σε αυτό;

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το SBI-I για να δώσετε και θετικό feedback.

Όταν δίνετε σε κάποιον συγκεκριμένη και γνήσια αναγνώριση για το τι έχει κάνει καλά, δίνετε σήμα στον εγκέφαλο να κάνει περισσότερα θετικά.

Γι’ αυτό να δίνετε πάντα επιβράβευση στους ανθρώπους όταν κάνουν κάτι καλό.

Για να επιτύχετε μια εποικοδομητική κριτική μπορείτε να επικεντρώνεστε σε 5 θετικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου, όπου για κάθε αρνητικό στοιχείο που έχει να του εκθέτετε τα δεδομένα.

Αυτό θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι το άτομο θα είναι πιο ανοιχτό στο να ακούσει (δεν αισθάνεται ότι λαμβάνει μία αρνητική κριτική, επειδή έχετε δώσει μεγάλη σημασία αρχικά στη θετική αναγνώριση).

Με όλα τα παραπάνω, δημιουργείτε ένα περιβάλλον όπου από τη μία οι εργαζόμενοι βελτιώνονται και είναι πιο αποδοτικοί, και από την άλλη το ιατρείο αναπτύσσεται.

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων