Home Τεχνολογία - Λογισμικό Μείνετε Συνδεδεμένοι με τους Ασθενείς σας
Μείνετε Συνδεμένοι με τους Ασθενείς σας

Μείνετε Συνδεδεμένοι με τους Ασθενείς σας

Αν και πολλοί Ιατροί ανθίστανται ακόμη στη χρήση των email, SMS και των κοινωνικών δικτύων για την εξ’ αποστάσεως επικοινωνία, είναι οι ίδιοι οι ασθενείς τους που θα τους προτρέψουν στην ευρύτερη χρήση αυτών των μέσων.

Το σύγχρονο Ιατρείο οφείλει να αναζητήσει τρόπους και εργαλεία για τη δημιουργία και διατήρηση σχέσεων εξ’ αποστάσεως με τους επισκέπτες-ασθενείς του.

Η διείσδυση και χρήση των νέων τεχνολογιών από όλες τις ηλικιακές ομάδες και η εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων στην καθημερινότητα, επιβάλλουν την αναζήτηση νέων μεθόδων επικοινωνίας μεταξύ ιατρού-ασθενή.

Η χρήση των νέων τεχνολογιών ιδιαίτερα με τη νέα γενιά κινητών τηλεφώνων και τη μείωση του κόστους επικοινωνίας, έχει υιοθετηθεί από το μεγαλύτερο μέρος των ηλικιακών στρωμάτων.

Η παγκόσμια διείσδυση αφορά στο 70% στον δυτικό κόσμο και αυξάνεται ραγδαία στους νεότερους ηλικιωμένους.

Ωστόσο, πρέπει πάντα να λαμβάνονται κάποιες προφυλάξεις ώστε η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων να μην είναι καταχρηστική και προκαλεί τη δυσαρέσκεια των πελατών.

Δεν πρόκειται για αντικατάσταση της σχέσης / επικοινωνίας στο ιατρείο, αλλά για επέκτασή της στον ψηφιακό κόσμο, εκεί που όλο και περισσότερο συνηθίζουν πλέον να επικοινωνούν οι άνθρωποι.

Δημιουργώντας τις Ιδανικές Συνθήκες

Η αφομοίωση νέων εργαλείων ψηφιακής επικοινωνίας προϋποθέτει τη λήψη και εφαρμογή ανάλογων σημαντικών αποφάσεων. 

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει ο ίδιος ο Ιατρός να είναι πεπεισμένος για τη σημασία των νέων αυτών εργαλείων επικοινωνίας.

Παράλληλα και η ομάδα του Ιατρείου θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένη για αυτά, ώστε να κινητοποιηθεί και να συμμετέχει προς την ίδια κατεύθυνση.

Ο Ιατρός θα πρέπει να αναθέσει αρμοδιότητες σχετικές με τη χρήση των εργαλείων αυτών σε επαρκώς εκπαιδευμένο προσωπικό, αλλά παράλληλα και σε εξωτερική εταιρεία (outsourcing).

Η ενημέρωση θα πρέπει να ξεκινά από την πρώτη επαφή με τον ασθενή στην πόρτα στη γραμματεία του Ιατρείου.

Με τη σωστή επικοινωνία και παρουσίαση μπορούμε να επιτύχουμε τη συναίνεσή του στην προσάρτηση των προσωπικών του στοιχείων (όταν αυτά απαιτούνται) στις λίστες αποδεκτών των email του Ιατρείου.

Η ενημέρωση θα πρέπει να τονίζει τα οφέλη για τον ασθενή και τις δεσμεύσεις του Ιατρείου στην επικοινωνία.

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο, SMS, Κοινωνικά Δίκτυα

Παρακάτω θα κάνουμε συνοπτική αναφορά των σημαντικότερων εργαλείων για την ψηφιακή επικοινωνία, διευκολύνοντας τις αποφάσεις σας σχετικά με το ποια εργαλεία ταιριάζουν στο δικό σας Ιατρείο.

Τα SMS χρησιμοποιούνται από πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες για την επικοινωνία.

Τα SMS μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενημέρωση του ασθενή σχετικά με τις εξετάσεις του, τα φάρμακά του, την επανάληψη της εξέτασης και για οτιδήποτε άλλο κρίνετε εσείς ότι θέλετε να ενημερώσετε τον ασθενή σας.

Τα μηνύματα θα πρέπει να είναι σύντομα και περιεκτικά, δημιουργώντας ιδανικά και πρόκληση σε δράση (call to action), όταν το απαιτούν οι περιστάσεις.

Είναι πολύ σημαντικό βέβαια να μην βομβαρδίζετε τους ασθενείς σας με αλλεπάλληλα μηνύματα σε σύντομο χρονικό διάστημα και φυσικά τα μηνύματα να μην αποστέλλονται πριν τις 9 το πρωί ή μετά τις 8 το βράδυ.

Το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (newsletter) αποτελεί το πλέον διαδεδομένο εργαλείο ψηφιακής επικοινωνίας, με περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια απεσταλμένα email την ημέρα σε όλο τον κόσμο.

Το newsletter μπορεί να αξιοποιηθεί συστηματικά από Ιατρό, ανάλογα πάντοτε και με την ειδικότητά του, για την πληροφόρηση των ασθενών του σε εποχιακά θέματα υγείας και για την ταυτόχρονη προώθηση υπηρεσιών του ιατρείου (πχ, εβδομάδα δωρεάν εξέτασης για τον καρκίνο του δέρματος…).

Το newsletter λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και της φήμης του Ιατρείου και αποτελεί συνδετικό κρίκο για την ανάπτυξη της επισκεψιμότητας στα λοιπά ψηφιακά μέσα, όπως στον ιστότοπο (website) του Ιατρού ή στη σελίδα του στο Facebook.

Σχετικά με τα Κοινωνικά Δίκτυα, η αποτελεσματικότητά τους βασίζεται στην ευκολία κοινοποίησης περιεχομένου και διάδρασης με τους άλλους χρήστες.

Το facebook είναι το πιο διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα και αποτελεί ίσως το πλέον ενδεδειγμένο μέσο για τη δημιουργία ηλεκτρονικής «εικόνας» και νέου διαύλου απομακρυσμένης επικοινωνίας με τον ασθενή.

Μία επαγγελματική σελίδα στο facebook μπορεί να επικοινωνεί ενδιαφέροντα θέματα υγείας καθώς και ιατρικές συμβουλές, επεκτείνοντας την παρουσία του ιατρείου και στον ψηφιακό κόσμο.

Τόσο η δυνατότητα στόχευσης του κοινού, όσο και η καταγραφή της διάδρασης (like, share, comment, κριτική) των φίλων της σελίδας στους δικούς τους φίλους, αποτελούν δύο από τους σημαντικότερους λόγους που καθιστούν το Facebook ως το πλέον αποτελεσματικό εργαλείο ψηφιακής επικοινωνίας για όλους τους επαγγελματίες.

Αν και πολλοί Ιατροί ανθίστανται ακόμη στη χρήση των emails, SMS και των κοινωνικών δικτύων για την εξ' αποστάσεως επικοινωνία, είναι οι ίδιοι οι ασθενείς τους που θα τους προτρέψουν στην ευρύτερη χρήση αυτών των μέσων.
Ηθικοί Κανόνες

Η ψηφιακή επικοινωνία του Ιατρείου προϋποθέτει την περιφρούρησή της σύμφωνα με όλους τους κανόνες για τη χρήση και προστασία των προσωπικών δεδομένων των ασθενών.

Κάθε υπηρεσία / εργαλείο θα πρέπει να παρέχει την εκ των προτέρων πληροφόρηση για το είδος της επικοινωνίας και να ζητά τη συναίνεση του ασθενή, αλλά και τη δυνατότητα για την εκ των υστέρων διαγραφή του από αυτή την υπηρεσία όταν το επιθυμεί.

Ιδιαίτερη προσοχή να δοθεί όταν πρόκειται για παροχή συμβουλών ιατρικής φροντίδας, είτε μέσω SMS, είτε μέσω των κοινωνικών δικτύων, διότι η πληροφορία ενδέχεται να φθάσει και σε άλλα πρόσωπα πλην του άμεσα ενδιαφερόμενου, καταστρατηγώντας έτσι τους κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων και θέτοντας σε μεγάλο κίνδυνο ακόμη και την λειτουργία του Ιατρείου.

www.MedicalManage.gr 

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων