Community Management

Εκμεταλλευτείτε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για την Προβολή του Ιατρείου σας

Θέλετε να προβάλλετε το Ιατρείο σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter…);

Αλλά πώς να το πετύχετε;

Στο άρθρο αυτό θα βρείτε την κατάλληλη πληροφορία για να κάνετε τα πρώτα σας βήματα ως community manager.

Τι Είναι ο Community Manager και Ποιος ο Σκοπός του;

Ανεξάρτητα με την επιχείρηση ή το περιβάλλον, community manager σημαίνει:

• Χτίζω και ενδυναμώνω σχέσεις με την κοινωνία.

• Δημιουργώ αξία για τα μέλη της κοινωνίας και την μοιράζομαι μαζί τους.

• Είμαι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της κοινωνίας και του οργανισμού που εκπροσωπώ.

Community Management

Ανεξάρτητα με τις τακτικές που χρησιμοποιούνται, ο σκοπός είναι πάντα ο ίδιος:

Να δημιουργήσω μία κοινωνία όπου οι άνθρωποι αισθάνονται ότι πραγματικά ανήκουν.

Πώς Αυτό Εκφράζεται για το Ιατρείο Μέσα από τα Κοινωνικά Δίκτυα;

Κάθε δυνατή online κοινωνία έχει και την «δια ζώσης» πλευρά της.

Δεν μπορείτε ποτέ να αντικαταστήσετε τις προσωπικές ανθρώπινες σχέσεις, μπορείτε μόνο να τις ενδυναμώσετε.

Μία σελίδα στο facebook ή το προφίλ σας στο twitter, φυσικά δεν θα ενδυναμώσει τις σχέσεις σας με την κοινωνία, ούτε θα δημιουργήσει μία αθρόα προσέλευση ασθενών στο ιατρείο σας.

Γιατί λοιπόν να αφιερώσετε χρόνο;

Θέτοντας αυτή την ερώτηση, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η συμπεριφορά των ανθρώπων αλλάζει.

Όπως παλαιότερα οι άνθρωποι ρωτούσαν φίλους και γνωστούς για να πάρουν πληροφορίες για έναν Ιατρό, σήμερα ρωτούν το διαδίκτυο.

Οι έρευνες δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι πραγματοποιούν πρώτα μια έρευνα στο διαδίκτυο πριν σηκώσουν το ακουστικό για να κλείσουν ένα ραντεβού για να συμβουλευτούν έναν Ιατρό.

Αναζητούν το προφίλ του, το βιογραφικό του, τις δημοσιεύσεις του, μαρτυρίες άλλων ασθενών κλπ.

Σήμερα λοιπόν που όλα φαίνονται στο Διαδίκτυο, ένας Ιατρός έχει κάθε ενδιαφέρον να είναι παρόν στα κοινωνικά δίκτυα με ένα ενεργό community management που δημιουργεί αλληλεπίδραση.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα μέσο προβολής και επικοινωνίας που έχει αποδειχθεί πολύ αποτελεσματικό.

Για παράδειγμα στο facebook, μπορείτε να αναρτήστε μία πληροφορία σχετικά με ένα θέμα που άπτεται της ειδικότητά σας και να προσελκύσετε κόσμο επειδή οι επισκέπτες της σελίδας σας πήραν την πληροφορία από εσάς.

Διαχέοντας την πληροφόρηση με αξιόλογες και χρήσιμες συμβουλές της ειδικότητάς σας, μπορείτε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις καινούριες απαιτήσεις των πολιτών.

Πώς να Κάνουμε Ελκυστική μια Σελίδα στο Facebook;

Το πρώτο βήμα της παρουσίας σας στα κοινωνικά δίκτυα, περνά απαραίτητα από την παρουσία σας στο facebook με το όνομα σας, την ειδικότητά σας και το ιατρείο σας.

Χρησιμοποιείστε μία πολύ καλή φωτογραφία του Ιατρείου σας ή ακόμα και το λογότυπο (αν έχετε) μαζί με το προφίλ σας.

Συμπεριλάβετε τις ώρες λειτουργίες του ιατρείου, τη διεύθυνση, το τηλέφωνο και την ιστοσελίδα σας (αν υπάρχει).

Απαραίτητα, στην πρώτη σελίδα, θα πρέπει να συντάξετε ένα εισαγωγικό κείμενο με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σας, τις σπουδές σας, την ειδικότητά σας και όλα εκείνα που μπορείτε να προσφέρετε στον ασθενή.

Τι είναι αυτό που πραγματικά κάνετε ως γιατρός;

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τον ασθενή;

Επίσης, συχνά θα πρέπει να αναρτάτε σύντομα άρθρα με θέματα υγείας που άπτονται της ειδικότητάς σας καθώς και τις δικές σας συμβουλές πάνω σε αυτά.

Μπορείτε επίσης να δημοσιεύετε γενικότερα θέματα που αφορούν την ειδικότητα σας, όπως μια νέα μελέτη, ένα νέο φάρμακό, μια νέα θεραπεία κλπ.

Χρήσιμο είναι επίσης να δίνετε απαντήσεις σε θέματα που σας ρωτούν συχνά οι ασθενείς σας.

Από την εμπειρία σας θα έχετε δει ότι υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με διάφορες ασθένειες που συχνά επαναλαμβάνονται από τους επισκέπτες σας.

Στόχος είναι να δείξετε την επιστημονική σας επάρκεια, να συμβουλέψετε και να καθησυχάσετε τους ασθενείς.

Να δουν δηλαδή ότι εσείς έχετε τις απαντήσεις σε ό,τι μπορεί να τους απασχολεί.

Ποια Κοινωνικά Δίκτυα να Αναπτύξετε Περισσότερο;

Αδιαμφισβήτητα το facebook στην Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεψιμότητας.

Αλλά μπορείτε να βρίσκεστε και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως google+ όπου μπορείτε να ποστάρετε διάφορα άρθρα ή εικόνες κοινωνικού περιεχομένου, να προσθέτετε άτομα στους κύκλους σας, να επικοινωνείτε με τους ασθενείς σας.

Όσο για το Twitter, συνήθως χρησιμοποιείται μεταξύ των επαγγελματιών υγείας για να συνομιλούν για τη δουλειά τους, να ανταλλάσσουν γνώμες και να θέτουν ερωτήσεις.

Για παράδειγμα, οι Ιατροί μπορούν να συνομιλούν με άλλους γιατρούς σχετικά με τη φαρμακευτική αγωγή των ασθενών τους (ελλείψεις, νέα φάρμακα, αλληλεπιδράσεις... ).

Φυσικά το Twitter αποτελεί μια ανοικτή επικοινωνία προς όλους και εδώ συναντάμε κυρίως άτομα που τους αρέσει να συνομιλούν.

Το να ανοίξετε ένα λογαριασμό στο Twitter είναι πολύ απλό αλλά πρέπει να ληφθούν ορισμένες προφυλάξεις π.χ. η χρήση ψευδώνυμου, προκειμένου να εξασφαλίσετε το ιατρικό απόρρητο των πελατών σας.

Τέλος το Instagram είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που εξελίσσεται ραγδαία και αφορά τη διάχυση φωτογραφιών και εικόνων.

Οι ειδικοί λένε πως είναι καλύτερα να μην είσαστε σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα αλλά να επικεντρωθείτε το πολύ σε 1 ή 2.

Η δουλειά του communtity manager απαιτεί κόπο και χρόνο.

Δεν περιορίζεται μόνο στο να ποστάρει ορισμένα άρθρα και ειδήσεις στο facebook.

Θα πρέπει παράλληλα να διαχειρίζεται και τις σχέσεις με τους άλλους , απαντώντας πολλές φορές στις ερωτήσεις που τίθενται.

Πώς να Εξασφαλίσετε την Ψηφιακή Προβολή σας;

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα ή περισσότερα σεμινάρια για την διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Εναλλακτικά, αν δεν έχετε τον χρόνο, μπορείτε να ορίσετε έναν εξωτερικό συνεργάτη που θα παίξει για σας τον ρόλο του community manager έναντι αμοιβής.

Ο community manager είναι ο υπεύθυνος για τη ψηφιακή προβολή του ιατρείου και της δραστηριότητας σας.

Καθημερινά, επισκέπτεται blogs, forums και ιστοσελίδες σχετικά με το ιατρείο και τους Ιατρούς.

Ποιος λοιπόν μπορεί να είναι ο community manager; Είναι ένας συνεργάτης ή ο ίδιος ο Ιατρός;

Η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και η πολύ καλή γνώση των μέσων κοινωνικών δικτύων είναι απαραίτητη.

Η δημιουργία περιεχομένου είναι εκείνη που ανεβάζει την απήχηση της σελίδας σας γι’ αυτό θα πρέπει να αφιερώσετε λίγο χρόνο στην αναζήτηση και τη δημιουργία του περιεχομένου.

Community Management

Θα χρειαστεί να συνεργαστείτε στενά με τον υπεύθυνο της σελίδα σας για να βρείτε τι είναι το καλύτερο για το δικό σας προφίλ.

Για όλα αυτά χρειάζεται να κάνετε μαζί κι ένα πλάνο δημοσιεύσεων γιατί θα πρέπει η σελίδα σας να είναι «ενεργή», πράγμα που σημαίνει τουλάχιστον ένα ποστάρισμα την ημέρα.

Σε κανέναν δεν αρέσει να επισκέπτεται μια σελίδα που έχει να ανανεωθεί εδώ κι ένα μήνα...

Αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό.

Φίλοι, συνάδελφοι, συνεργάτες μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν ώστε αν αυξήσετε την απήχηση και την επισκεψιμότητα της σελίδας σας.

Τέλος, μην Ξεχνάτε Ποτέ…

Ως επιστήμονας, προσφέρετε συμβουλές και κατευθύνσεις για την υγεία και αποτελείτε άξιο μέλος της κοινωνίας που υπηρετείτε.

Χρησιμοποιείστε το διαδίκτυο για να αναδείξετε αυτό που πραγματικά είστε στην κοινωνία μας.

Στη σημερινή εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ο «συνδεδεμένος» Ιατρός μπορεί να προσφέρει πολλά στη γνώση και στην σωστή πληροφόρηση των πολιτών.

Εσείς έχετε τη γνώση, μοιραστείτε την!

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.