Μια Μελέτη της Περιοχής σας Απαραίτητη για το Ιατρείο σας

Είσαστε σίγουροι ότι η επιλογή και η προβολή των υπηρεσιών σας ικανοποιεί την πελατεία σας;

Γνωρίζετε την αγοραστική δύναμη, το μορφωτικό επίπεδο, το φύλο και την ηλικία των ανθρώπων της περιοχής σας;

Η μελέτη της περιοχής σας ή αλλιώς "Γεωμάρκετινγκ" μπορεί να σας απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις και μάλιστα να σας βοηθήσει να κερδίστε και νέους πελάτες.

Το geomarketing ή γεωγραφικό marketing, αναφέρεται στη γεωγραφική ανάλυση και παρουσίαση των δεδομένων της επιχείρησης-Ιατρείου σας.

Είναι το σύνολο δεδομένων που επιτρέπει να έχετε μια καλύτερη γνώση του χωροταξικού περιβάλλοντος της επιχείρησης σας πάνω σε κοινωνικά, οικονομικά και γεωγραφικά δεδομένα.

Έτσι η επιχείρηση γνωρίζει καλύτερα την αγορά και τις τάσεις της, τους πελάτες της και τους ανταγωνιστές της σε ένα δεδομένο γεωγραφικό χώρο, στοιχεία που συχνά δεν εμφανίζονται με την υφιστάμενη διαχείριση των δεδομένων της επιχείρησης.

Ποιοί είναι οι στόχοι;

1. Να προσδιορίσουμε την τυπολογία των πελατών μας.

Το geomarketing αναλύει την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή, λαμβάνοντας υπ όψιν του τις συνήθειές του και την αγοραστική του δύναμη.

2. Να προσδιορίσουμε μια ζώνη επιρροής.

Έτσι με βάση τη γεωγραφική θέση αλλά και του υπολοίπου επιχειρηματικού και ιατρικού περιβάλλοντος, το geomarketing προσδιορίζει τη ζώνη επιρροής, δηλαδή την περίμετρο ελκυστικότητας ενός ιατρείου.

Αυτό στη συνέχεια επιτρέπει να αξιολογηθεί το δυναμικό της πελατείας. Μια μελέτη geomarketing δίνει στοιχεία ποσοτικά σχετικά με τον αριθμό των κατοίκων μιας περιοχής, την κατανομή της ηλικίας τους, την αγοραστική τους ικανότητα, αλλά και ποιοτικά σχετικά με τη δομή των οικογενειών, τις προτεραιότητες τους και τους τομείς δραστηριότητάς τους.

3. Να αξιολογήσουμε το δυναμικό των αποδοχών μας.

Σε τελική ανάλυση το geomarketing επιτρέπει την προσομοίωση του τζίρου ενός Ιατρείου με ένα άλλο ανταγωνιστικό του στην ίδια περιοχή.

Ποιό το ενδιαφέρον μιας τέτοιας μελέτης για το ιατρείο;

1. Να αξιολογήσουμε το δυναμικό ανάπτυξης.

Το πλεονέκτημα του geomarketing είναι να μας γνωστοποιήσει την τυπολογία της πελατείας μιας περιοχής.

Προσοχή όμως, αυτό δεν ανταποκρίνεται πάντα στην τυπολογία των πελατών που επισκέπτονται ένα ιατρείο!

Παράδειγμα η μελέτη μπορεί να δείξει ότι το ιατρείο προσελκύει ανάμεσα στη πελατεία του το 20% σε μια κατηγορία πελατών π.χ νέες μητέρες, ενώ η περιοχή έχει 30% αυτής της κατηγορίας πελατείας.

Άρα έχει ένα δυναμικό ανεκμετάλλευτο ακόμη και μπορεί με τις κατάλληλες ενέργειες να τραβήξει νέους πελάτες.

2. Να προτείνουμε μια κατάλληλη προσφορά.

Με τα δεδομένα αυτά πάνω στο κοινωνικο-επαγγελματικό επίπεδο της πελατείας και τα οικονομικά τους δεδομένα, είναι δυνατό να πιστοποιήσουμε τη συσχέτιση μεταξύ αυτών που επιθυμούν και αυτό που τους προσφέρουμε.

Το geomarketing μας επιτρέπει να αναγνωρίσουμε τις ανάγκες της πελατείας μας και συνεπώς να προσδιορίσουμε τα πεδία της καινοτομίας που μπορούμε να τους προσφέρουμε.

3. Να αξιολογήσουμε το ενδιαφέρον μιας συστέγασης ή μιας μεταφοράς ή της ίδρυσης ιατρείου.

Με την ανάλυση του ανταγωνισμού, των πόλων ελκυστικότητας και του ιατρικού περιβάλλοντος, μπορούμε να μελετήσουμε τις επιδράσεις στο τζίρο, μιας συστέγασης με άλλες ειδικότητας ή μιας μεταφοράς ή της σκοπιμότητας ίδρυσης ιατρείου σε μια περιοχή.

4. Να αποφύγουμε άσκοπες επενδύσεις.

Είναι το μέσο για να πιστοποιήσουμε ότι το ιατρείο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού στην συγκεκριμένη περιοχή αλλά και αν μια καινοτόμος επένδυσή μας, μικρή ή μεγάλη, θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Για ένα ιατρείο έχει σημασία να εμφανίζονται καθημερινά πελάτες.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία του ιατρείου αφορούν μεταξύ άλλων:

• Εγγύτητα στην κατοικία του πελάτη,

• Προσβασιμότητα,

• Ανταγωνισμός στην περιοχή,

• Το κοινωνικό και δημογραφικό προφίλ των κατοίκων ή/και των εργαζομένων της περιοχής και

• Οι υποδομές της περιοχής

Σε αυτά τα στοιχεία θα στηριχθεί η ανάλυση των δεδομένων της αγοράς.

Συμπεράσματα

Ας μην ξεχνάμε ότι το geomarketing δεν είναι παρά ένα μέσο για να ανακαλύψουμε τα πεδία ανάπτυξης του τζίρου του ιατρείο μας.

Από εκεί και πέρα όλα εξαρτώνται από το πλάνο δράσης και τη σωστή υλοποίησή του.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο medicalmanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.