Home Διαχείριση 5 Βήματα Ανάπτυξης της Στρατηγικής του Ιατρείου σας
Οι περισσότεροι από αυτούς, αισθάνονται λίγο ένοχοι όταν τους ρωτάνε κάποιο σχέδιο στρατηγικής για το ιατρείο τους.

5 Βήματα Ανάπτυξης της Στρατηγικής του Ιατρείου σας

Είναι εύκολο να «κολλήσετε» στην προετοιμασία ενός σχεδίου στρατηγικής για την πρακτική σας.

Πολλοί από εσάς ξεκίνησαν ή επιχείρησαν να ξεκινήσουν μία στρατηγική για την πρακτική τους που όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι από εσάς δεν είχαν καμία βοήθεια ή καθοδήγηση από κάποιον ειδικό της αγοράς.

Οι περισσότεροι από αυτούς, αισθάνονται λίγο ένοχοι όταν τους ρωτάνε κάποιο σχέδιο στρατηγικής για το ιατρείο τους.

Αισθάνονται μειονεκτικά καθώς στερούνται γνώσης του ακρογωνιαίου λίθου της επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Αν τυγχάνει να είστε ένας από αυτούς, ας δούμε μαζί μια απλή διαδικασία, πέντε βημάτων, για να αναπτύξετε μια στρατηγική για την πρακτική σας.

1ο Βήμα: Αποφασίστε Γιατί και αν Χρειάζεστε Στρατηγικό Σχέδιο

Ας αρχίσουμε με κάτι απλό:

Δεν είναι απαραίτητο να έχετε ένα σχέδιο στρατηγικής για την πρακτική σας.

Μεγάλη πλειοψηφία γιατρών δεν έχουν κάποιο επίσημο στρατηγικό σχέδιο.

Με λίγες εξαιρέσεις, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σε αυτό.

Πολλοί από αυτούς, οργανώνουν το σχέδιό τους και σπάνια το επεξεργάζονται ή το ακολουθούν στη συνέχεια.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να δημιουργήσετε ένα σχέδιο ανάπτυξης.

Δείτε μερικούς ισχυρούς λόγους για να το κάνετε:

• Μπορεί να βρίσκεστε στο σταυροδρόμι της επαγγελματικής σταδιοδρομία σας, είτε έτοιμος να κάνετε το επόμενο βήμα ανάπτυξης. 

• Μπορεί πιθανώς να δουλεύετε με μικρή ή αμφίβολη κερδοφορία και πιθανώς μία ομάδα ιατρείου κουρασμένη και με αβεβαιότητα για το μέλλον.

• Ο άτυπος μη προγραμματισμένος σχεδιασμός σας μπορεί να σας έχει οδηγήσει σε αλλαγή κατεύθυνσης ή και σε μια πραγματική αποτυχία.

Είναι πολύ πιο εύκολο να παραμείνετε προσηλωμένοι στην πορεία που έχετε χαράξει, αν έχετε έναν καθορισμένο, μετρήσιμο στόχο.

• Το περιβάλλον της αγοράς στην οποία κινείστε μπορεί να αλλάξει. Αυτό ισχύει για όλους τους κλάδους σήμερα, ιατρικούς και μη, με την έντονη οικονομική κρίση που περνάει η χώρα μας.

Νέες διαδικασίες και δεδομένα κάνουν την εμφάνισή τους και το κοινό ενημερώνετε και ακολουθεί συνεχώς τις αλλαγές.

• Εσείς και οι συνεργάτες σας ενδέχεται να διαφωνείτε σχετικά με το στρατηγικό σχέδιο του ιατρείου σας.

Η κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου θα σας βοηθήσει να συμφωνήσετε σε μία κοινή πορεία ή αν μη τι άλλο να κατανοήσετε τα σημεία που διαφωνείτε.

Υπάρχουν όμως και ορισμένοι όχι και τόσο ισχυροί λόγοι για να το κάνετε:

• Διαβάσατε κάπου, κάποτε ότι κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει ένα στρατηγικό σχέδιο.

• Παρακολουθήσατε ένα επαγγελματικό σεμινάριο στο οποίο ακούσατε ότι πρέπει να έχετε ένα σχέδιο.

• Μπορεί να θέλετε να μειώσετε την δραστηριότητά σας, πιθανώς γιατί πλησιάζετε στη συνταξιοδότηση.

2ο Βήμα: Διεξαγωγή Έρευνας

Υποθέτουμε ότι γνωρίζετε ήδη τις πρακτικές του ιατρείου σας.

Αυτό που χρειάζεστε τώρα είναι τα δεδομένα που ισχύουν στην περιοχή σας, στην υπόλοιπη χώρα έως και στον υπόλοιπο κόσμο, όπως στατιστικά για τους ασθενείς και για τα ιατρικά κέντρα ή ιατρούς της ειδικότητάς σας.

Για όλα αυτά μπορείτε να ενημερωθείτε από διαφορετικές πηγές, τους συναδέλφους σας, τα ειδικά συνέδρια, το εμπορικό επιμελητήριο και φυσικά το διαδίκτυο.

Επίσης, από τα νοσοκομεία και φαρμακοποιούς της περιοχής, από στελέχη μεγαλύτερων μη ανταγωνιστικών ιατρικών κέντρων, από τους επιστημονικούς συνεργάτες των εταιρειών που σας επισκέπτονται

Αναζητήστε και καταγράψτε τα εξής:

• Ποια είναι η κατάσταση του τοπικού συστήματος υγείας σήμερα και ειδικά στην ειδικότητά μου;

• Ποια είναι η πρόβλεψή σας για τα επόμενα 2 και 5 χρόνια;

• Με βάση αυτό που μόλις περιγράψατε, τι πιστεύετε ότι θα πρέπει ένα ιατρείο να εφαρμόσει τα επόμενα χρόνια για να παραμείνει μπροστά και να αναπτυχθεί;

3ο Βήμα: Καταγράψτε ένα Πρόχειρο Σχέδιο Στρατηγικής σας

Θα πρέπει, κατά ελάχιστο, να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

• Ποιες είναι οι περιοχές που εξυπηρετεί το ιατρείο σας και πώς μπορείτε να τις επεκτείνετε;

• Ποια είναι τα τρέχοντα έσοδά σας και ποιά τα επιθυμητά έσοδά σας σε δύο και πέντε χρόνια;

• Ποιο είναι το τρέχον και το μελλοντικό συνολικό μερίδιο αγοράς σας; (Υποθέστε ότι ο μέσος ασθενής της αγοράς σας δαπανά Χ ευρώ κατά μέσο όρο το χρόνο για την ασθένεια της ειδικότητάς σας)

• Ποιο είναι το τρέχον και ποιό το μελλοντικό περιθώριο κέρδους σας;

• Ποιες υπηρεσίες διαθέτετε σήμερα και ποιες θέλετε να αναπτύξετε στον μέλλον και με ποιες ενέργειες και πόρους;

• Ποιος είναι ο τρέχον και ποιός ο μελλοντικός αριθμός ασθενών;

• Πόσους εξωτερικούς συνεργάτες έχετε, τι σας προσφέρουν και με τί κόστος;

• Τι βοηθητικές υπηρεσίες προσφέρετε και πως μπορείτε να τις βελτιώσετε;

• Εάν η μεταρρύθμιση της υγειονομικής περίθαλψης ανεβάσει τη ζήτηση για την ειδικότητά σας στην αγορά σας, πώς θα ανταποκριθείτε;

• Ποιό το σχέδιο διαδοχής σας; Ποιος θα είναι ο αριθμός των συνεργατών και των εταίρων σας από έτος σε έτος;

Φυσικά, στον σημερινό κόσμο, που όλα αλλάζουν συνεχώς, τα περισσότερα «στρατηγικά σχέδια» είναι στην πραγματικότητα «σχέδια έκτακτης ανάγκης»

4ο Βήμα: Τροποποιείστε το Σχέδιο Δύο Εβδομάδες Αργότερα

Φυσικά, στον σημερινό κόσμο, που όλα αλλάζουν συνεχώς, τα περισσότερα «στρατηγικά σχέδια» είναι στην πραγματικότητα «σχέδια έκτακτης ανάγκης».

Βάλτε το πρώτο σχέδιο της στρατηγικής σας στην άκρη και ξαναδείτε το σε λίγες εβδομάδες.

Αυτό το έγγραφο προορίζεται κυρίως για προσωπική σας χρήση, μη διστάσετε να το κάνετε όσο πιο προσωπικό θέλετε.

Κυρίως, αφήστε το να αναδείξει την ισορροπία και το ρεαλισμό που προσπαθείτε να πετύχετε για την πρακτική σας ως επιχείρηση – όπου η επιτυχία μετράται σε χρήμα – και για την πρακτική σας ως υπηρεσία υγείας στην κοινωνία – όπου η επιτυχία μετράται με το επιστημονικό και κοινωνικό σας έργο.

5ο Βήμα: Ξαναδιαβάστε το, Προσαρμόστε το τουλάχιστον κάθε τρίμηνο και Εφαρμόστε το

Αφού μπήκατε στον κόπο και το φτιάξατε, εφαρμόστε το.

Να μερικές πρακτικές εφαρμογής του:

• Χρησιμοποιήστε το σχέδιο για να επιβεβαιώσετε την έγκριση των συνεργατών σας.

• Δώστε το στους συνεργάτες σας και οργανώστε μια συνάντηση μαζί τους για να συζητήσετε τους στόχους και να ακούσετε τις απόψεις και τις ιδέες τους.

• Ο λογιστής σας θα πρέπει να είναι ενημερωμένος για μια πρόβλεψη προϋπολογισμού 12-24 μηνών βάσει οποιονδήποτε ειδικών πρωτοβουλιών στο σχέδιο.

Εάν έχετε σύμβουλο διαχείρισης, θα πρέπει να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε το σχέδιο και να το προσαρμόσετε σύμφωνα με τις προσδοκίες σας και τους διαθέσιμους στρατηγικούς πόρους.

• Σε περίπτωση που θα αιτηθείτε δάνειο, δώστε το σχέδιο στον τραπεζίτη σας.

Ένα συναφές σχέδιο μπορεί να βοηθήσει τη διαθεσιμότητα της χρηματοδότησης και τους όρους προς όφελός σας.

• Δώστε το σχέδιο στον/στη σύζυγό σας.

Θα σας βοηθήσει να εξισορροπήσετε τις επιχειρηματικές φιλοδοξίες σας με τις οικογενειακές σας ευθύνες.

Μην νομίζετε όμως ότι αν αφιερώσετε χρόνο στο να φτιάξετε ένα σχέδιο, θα έχετε πάντα και άκοπα ευχάριστα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Χρειάζεται προσήλωση στο σχέδιο και στις ενέργειες!

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, PhD
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.MedicalManage.gr

Medical Management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Αποδοχή Cookies Όροι Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων